vytisknout velikost písma Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá

Vedľa obligátnej obrnenej limuzíny od Mercedesu bolo (a je) v garážach rôznych vodcov niekoľko zaujímavých áut.
Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá
Zoznam kapitol
  1. Známi diktátori a ich autá
  2. Fotogaléria: Autá a limuzíny známych diktátorov

Prestížne a luxusné auto patrilo vždy k verejnej demonštrácii osobného úspechu. Niet teda divu, že sa nielen demokraticky zvolení politici, ale aj samozvaní diktátori a monarchovia nechávali voziť tým najluxusnejším autom, ktoré bolo práve v ponuke.

Vůdce bolševické revoluce Vladimir Iljič Lenin tvrdil, že proletariát se musí oprostit od buržoasních přežitků. A proto jezdil Rolls-Roycem Silver Ghost.jpgItalský diktátor Benito Mussolini byl fanouškem automobilového průmyslu a motorsportu. Oblíbil si značku Alfa Romeo.JPGJeremy Clarkson jednou prohlásil, že jediný člověk, který vypadal dobře na zadním sedadle kabrioletu, byl Hitler.jpgLenin jazdil Rolls-Roycom, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesom. Führer ale dostal darom aj niekoľko vozidiel Ford. Bežní Nemci potom mohli šetriť na ľudového Chrobáka cez štátom spravovaný fond, ale ich peniaze išli na zbrojenie a svoje auto nikdy nevideli

Kým niektorí štátni predstavitelia dávajú prednosť domácim značkám a bežným modelom, zrejme aby boli "bližšie k prostému ľudu", iní sa v autách priamo vyžívajú.

Za všetkých spomeňme napríklad sultána štátu Brunej, ktorý vlastní legendárnu gigantickú zbierku niekoľkých tisíc áut. Medzi jeho exponáty ale patria také zaujímavostí ako Mercedes triedy S Combi s motorom z Pagani Zonda.

Veľmi obľúbené boli luxusné limuzíny Mercedesu, ktoré sa nachádzali vo vládnych garážach naprieč rôznymi režimami. Mercedesmi jazdili nielen nacistickí pohlavári, ale napríklad aj severokórejský vodca a množstvo afrických vojenských diktátorov.

Niektorí vodcovia tiež prejavili pri výbere vozidla patričný vkus. Napríklad posledný iránsky šáh Muhammad Reza Pahlavi mal krásne Maserati GT 5000 so zákazkovou karosériou, taliansky diktátor Benito Mussolini zase vlastnil niekoľko pekných modelov Alfy Romeo a Fiatu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY