vytisknout velikost písma Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá

Vedľa obligátnej obrnenej limuzíny od Mercedesu bolo (a je) v garážach rôznych vodcov niekoľko zaujímavých áut.
Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá
Zoznam kapitol
  1. Známi diktátori a ich autá
  2. Fotogaléria: Autá a limuzíny známych diktátorov

Prestížne a luxusné auto patrilo vždy k verejnej demonštrácii osobného úspechu. Niet teda divu, že sa nielen demokraticky zvolení politici, ale aj samozvaní diktátori a monarchovia nechávali voziť tým najluxusnejším autom, ktoré bolo práve v ponuke.

Vůdce bolševické revoluce Vladimir Iljič Lenin tvrdil, že proletariát se musí oprostit od buržoasních přežitků. A proto jezdil Rolls-Roycem Silver Ghost.jpgItalský diktátor Benito Mussolini byl fanouškem automobilového průmyslu a motorsportu. Oblíbil si značku Alfa Romeo.JPGJeremy Clarkson jednou prohlásil, že jediný člověk, který vypadal dobře na zadním sedadle kabrioletu, byl Hitler.jpgLenin jazdil Rolls-Roycom, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesom. Führer ale dostal darom aj niekoľko vozidiel Ford. Bežní Nemci potom mohli šetriť na ľudového Chrobáka cez štátom spravovaný fond, ale ich peniaze išli na zbrojenie a svoje auto nikdy nevideli

Kým niektorí štátni predstavitelia dávajú prednosť domácim značkám a bežným modelom, zrejme aby boli "bližšie k prostému ľudu", iní sa v autách priamo vyžívajú.

Za všetkých spomeňme napríklad sultána štátu Brunej, ktorý vlastní legendárnu gigantickú zbierku niekoľkých tisíc áut. Medzi jeho exponáty ale patria také zaujímavostí ako Mercedes triedy S Combi s motorom z Pagani Zonda.

Veľmi obľúbené boli luxusné limuzíny Mercedesu, ktoré sa nachádzali vo vládnych garážach naprieč rôznymi režimami. Mercedesmi jazdili nielen nacistickí pohlavári, ale napríklad aj severokórejský vodca a množstvo afrických vojenských diktátorov.

Niektorí vodcovia tiež prejavili pri výbere vozidla patričný vkus. Napríklad posledný iránsky šáh Muhammad Reza Pahlavi mal krásne Maserati GT 5000 so zákazkovou karosériou, taliansky diktátor Benito Mussolini zase vlastnil niekoľko pekných modelov Alfy Romeo a Fiatu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY