vytisknout velikost písma Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá

Vedľa obligátnej obrnenej limuzíny od Mercedesu bolo (a je) v garážach rôznych vodcov niekoľko zaujímavých áut.
Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá
Zoznam kapitol
  1. Známi diktátori a ich autá
  2. Fotogaléria: Autá a limuzíny známych diktátorov

Prestížne a luxusné auto patrilo vždy k verejnej demonštrácii osobného úspechu. Niet teda divu, že sa nielen demokraticky zvolení politici, ale aj samozvaní diktátori a monarchovia nechávali voziť tým najluxusnejším autom, ktoré bolo práve v ponuke.

Vůdce bolševické revoluce Vladimir Iljič Lenin tvrdil, že proletariát se musí oprostit od buržoasních přežitků. A proto jezdil Rolls-Roycem Silver Ghost.jpgItalský diktátor Benito Mussolini byl fanouškem automobilového průmyslu a motorsportu. Oblíbil si značku Alfa Romeo.JPGJeremy Clarkson jednou prohlásil, že jediný člověk, který vypadal dobře na zadním sedadle kabrioletu, byl Hitler.jpgLenin jazdil Rolls-Roycom, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesom. Führer ale dostal darom aj niekoľko vozidiel Ford. Bežní Nemci potom mohli šetriť na ľudového Chrobáka cez štátom spravovaný fond, ale ich peniaze išli na zbrojenie a svoje auto nikdy nevideli

Kým niektorí štátni predstavitelia dávajú prednosť domácim značkám a bežným modelom, zrejme aby boli "bližšie k prostému ľudu", iní sa v autách priamo vyžívajú.

Za všetkých spomeňme napríklad sultána štátu Brunej, ktorý vlastní legendárnu gigantickú zbierku niekoľkých tisíc áut. Medzi jeho exponáty ale patria také zaujímavostí ako Mercedes triedy S Combi s motorom z Pagani Zonda.

Veľmi obľúbené boli luxusné limuzíny Mercedesu, ktoré sa nachádzali vo vládnych garážach naprieč rôznymi režimami. Mercedesmi jazdili nielen nacistickí pohlavári, ale napríklad aj severokórejský vodca a množstvo afrických vojenských diktátorov.

Niektorí vodcovia tiež prejavili pri výbere vozidla patričný vkus. Napríklad posledný iránsky šáh Muhammad Reza Pahlavi mal krásne Maserati GT 5000 so zákazkovou karosériou, taliansky diktátor Benito Mussolini zase vlastnil niekoľko pekných modelov Alfy Romeo a Fiatu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY