vytisknout velikost písma Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá

Vedľa obligátnej obrnenej limuzíny od Mercedesu bolo (a je) v garážach rôznych vodcov niekoľko zaujímavých áut.
Galéria: Známi diktátori a ich obľúbené autá
Zoznam kapitol
  1. Známi diktátori a ich autá
  2. Fotogaléria: Autá a limuzíny známych diktátorov

Prestížne a luxusné auto patrilo vždy k verejnej demonštrácii osobného úspechu. Niet teda divu, že sa nielen demokraticky zvolení politici, ale aj samozvaní diktátori a monarchovia nechávali voziť tým najluxusnejším autom, ktoré bolo práve v ponuke.

Vůdce bolševické revoluce Vladimir Iljič Lenin tvrdil, že proletariát se musí oprostit od buržoasních přežitků. A proto jezdil Rolls-Roycem Silver Ghost.jpgItalský diktátor Benito Mussolini byl fanouškem automobilového průmyslu a motorsportu. Oblíbil si značku Alfa Romeo.JPGJeremy Clarkson jednou prohlásil, že jediný člověk, který vypadal dobře na zadním sedadle kabrioletu, byl Hitler.jpgLenin jazdil Rolls-Roycom, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesom. Führer ale dostal darom aj niekoľko vozidiel Ford. Bežní Nemci potom mohli šetriť na ľudového Chrobáka cez štátom spravovaný fond, ale ich peniaze išli na zbrojenie a svoje auto nikdy nevideli

Kým niektorí štátni predstavitelia dávajú prednosť domácim značkám a bežným modelom, zrejme aby boli "bližšie k prostému ľudu", iní sa v autách priamo vyžívajú.

Za všetkých spomeňme napríklad sultána štátu Brunej, ktorý vlastní legendárnu gigantickú zbierku niekoľkých tisíc áut. Medzi jeho exponáty ale patria také zaujímavostí ako Mercedes triedy S Combi s motorom z Pagani Zonda.

Veľmi obľúbené boli luxusné limuzíny Mercedesu, ktoré sa nachádzali vo vládnych garážach naprieč rôznymi režimami. Mercedesmi jazdili nielen nacistickí pohlavári, ale napríklad aj severokórejský vodca a množstvo afrických vojenských diktátorov.

Niektorí vodcovia tiež prejavili pri výbere vozidla patričný vkus. Napríklad posledný iránsky šáh Muhammad Reza Pahlavi mal krásne Maserati GT 5000 so zákazkovou karosériou, taliansky diktátor Benito Mussolini zase vlastnil niekoľko pekných modelov Alfy Romeo a Fiatu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY