vytisknout velikost písma Galéria: Škoda Octavia oslavuje 20 rokov na trhu

Dvadsať rokov na trhu a päť miliónov vyrobených exemplárov. Octavia je v ponuke českej značky tým najobľúbenejším modelom.
Galéria: Škoda Octavia oslavuje 20 rokov na trhu
Zoznam kapitol
  1. 20 rokov Škody Octavia
  2. Fotogaléria: 20 rokov Škody Octavia

Iste, meno Octavie sa objavilo na našom (respektíve československom) trhu omnoho skôr, ale novodobá existencie Škody Octavia má za sebou práve dvadsať rokov. A pretože sa jedná o jedno z najžiadanejších áut na našom trhu, či už sa bavíme o nových alebo ojazdených autách, poďme si Octaviu pripomenúť v menšej fotogalérii.

Skoda-Octavia_SLX_1998_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-Octavia_Combi_2004_1600x1200_wallpaper_03.jpgSkoda-Octavia_2013_1600x1200_wallpaper_04.jpgNovodobá história Škody Octavia sa píše už v troch generáciách. Len ťažko nájdete niekoho s vodičským preukazom, kto sa s ňou aspoň raz nepreviezol

Asi nemusím pripomínať, že novodobá história Octavie sa píše už v tretej generácii. Tá tretia teraz čaká na facelift a vôbec prvýkrát aj na trojvalcový motor, konkrétne to má byť koncernová jednotka 1.0 TSI.

Hoci sa Škoda Octavia začala predávať "až" v roku 1996, jej vývoj prebiehal už od roku 1992 na vtedy novej podvozkovej platforme koncernu Volkswagen. Tú dostal aj vtedajší VW Golf či Seat Leon. Rok 1998 znamenal príchod populárneho Combi, o rok neskôr dorazila po prvýkrát aj štvorkolka.

Zatiaľ čo druhá generácia prišla v roku 2004, prvá sa vyrábala až do roku 2010. Druhá generácia sa skončila v roku 2013 a tento rok by sa mal predstaviť facelift generácie tretej. Celkom Škoda vyrobila už viac ako päť miliónov Octavii. Octavia sa vedľa Mladej Boleslavi montuje aj v Rusku, Kazachstane, Číne a Indii, tie ale nemieria na náš trh.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY