vytisknout velikost písma Galéria: Škoda Octavia oslavuje 20 rokov na trhu

Dvadsať rokov na trhu a päť miliónov vyrobených exemplárov. Octavia je v ponuke českej značky tým najobľúbenejším modelom.
Galéria: Škoda Octavia oslavuje 20 rokov na trhu
Zoznam kapitol
  1. 20 rokov Škody Octavia
  2. Fotogaléria: 20 rokov Škody Octavia

Iste, meno Octavie sa objavilo na našom (respektíve československom) trhu omnoho skôr, ale novodobá existencie Škody Octavia má za sebou práve dvadsať rokov. A pretože sa jedná o jedno z najžiadanejších áut na našom trhu, či už sa bavíme o nových alebo ojazdených autách, poďme si Octaviu pripomenúť v menšej fotogalérii.

Skoda-Octavia_SLX_1998_1600x1200_wallpaper_01.jpgSkoda-Octavia_Combi_2004_1600x1200_wallpaper_03.jpgSkoda-Octavia_2013_1600x1200_wallpaper_04.jpgNovodobá história Škody Octavia sa píše už v troch generáciách. Len ťažko nájdete niekoho s vodičským preukazom, kto sa s ňou aspoň raz nepreviezol

Asi nemusím pripomínať, že novodobá história Octavie sa píše už v tretej generácii. Tá tretia teraz čaká na facelift a vôbec prvýkrát aj na trojvalcový motor, konkrétne to má byť koncernová jednotka 1.0 TSI.

Hoci sa Škoda Octavia začala predávať "až" v roku 1996, jej vývoj prebiehal už od roku 1992 na vtedy novej podvozkovej platforme koncernu Volkswagen. Tú dostal aj vtedajší VW Golf či Seat Leon. Rok 1998 znamenal príchod populárneho Combi, o rok neskôr dorazila po prvýkrát aj štvorkolka.

Zatiaľ čo druhá generácia prišla v roku 2004, prvá sa vyrábala až do roku 2010. Druhá generácia sa skončila v roku 2013 a tento rok by sa mal predstaviť facelift generácie tretej. Celkom Škoda vyrobila už viac ako päť miliónov Octavii. Octavia sa vedľa Mladej Boleslavi montuje aj v Rusku, Kazachstane, Číne a Indii, tie ale nemieria na náš trh.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY