vytisknout velikost písma Galéria: SEMA 2017 opäť priniesla rad svojráznych tuningových kreácií

SEMA je každoročný veľtrh tuningových úprav a doplnkov. Popri rôznych úpravcoch predstavujú svoje kreácie aj automobilky. Výrobcovia pochopili, že ľudia radi utrácajú za niečo extra. Niektoré prestavby sú skôr efektné než funkčné.
Galéria: SEMA 2017 opäť priniesla rad svojráznych tuningových kreácií

Hovoriť o tuningovej show SEMA ako o klasickej tuningovej výstave nie je úplne fér. Pod slovom tuning si totiž veľa z nás predstaví druhú generáciu naftovej Octavie s čipom, oblepenej čudnžmi a zle lícujúcimi doplnkami. V Severnej Amerike to majú trochu inak, všetko musí byť hlavne veľké a pokiaľ možno s množstvom chrómu. A to je SEMA.

SEMA-2017-11.jpgSEMA-2017-15-1.jpg

Štýlov ale môžeme vypozorovať niekoľko. Blyštivé SUV či pick-upy na zdvihnutom podvozku a komických obrích kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami evidentne stále frčia, rovnako ako brutálne "rat rody", ktoré vyzerajú, ako by práve prišli z vrakoviska. Poslednou dobou sú v móde aj rôzne úpravy pre prežitie v divočine, na zombie apokalypsu a podobne.

V posledných rokoch však na SEMA prezentujú svoje oficiálne tuningové programy aj samotné automobilky. Tento rok to bolo napríklad BMW, ktoré v USA uvádza program M Performance Parts. Nechýba ani domáci Ford, ktorý pripomína úspechy v Le Mans a rad oficiálnych doplnkov, napríklad nový kompresor pre Mustang V8, ktorý zdvihne výkon na 700 koní.

SEMA-2017-15.jpgSEMA-2017-5-1.jpg

Prišiel aj celý koncern FCA, ktorý predstavil rad doplnkov pre Jeepy a nové stavebnicové motory. Vrcholom je potom osemvalec Hellcat s výkonom cez 700 koní, ktorý si jednoducho môžete kúpiť a dať do akejkoľvek prestavby. 

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY