vytisknout velikost písma Galéria: SEMA 2017 opäť priniesla rad svojráznych tuningových kreácií

SEMA je každoročný veľtrh tuningových úprav a doplnkov. Popri rôznych úpravcoch predstavujú svoje kreácie aj automobilky. Výrobcovia pochopili, že ľudia radi utrácajú za niečo extra. Niektoré prestavby sú skôr efektné než funkčné.
Galéria: SEMA 2017 opäť priniesla rad svojráznych tuningových kreácií

Hovoriť o tuningovej show SEMA ako o klasickej tuningovej výstave nie je úplne fér. Pod slovom tuning si totiž veľa z nás predstaví druhú generáciu naftovej Octavie s čipom, oblepenej čudnžmi a zle lícujúcimi doplnkami. V Severnej Amerike to majú trochu inak, všetko musí byť hlavne veľké a pokiaľ možno s množstvom chrómu. A to je SEMA.

SEMA-2017-11.jpgSEMA-2017-15-1.jpg

Štýlov ale môžeme vypozorovať niekoľko. Blyštivé SUV či pick-upy na zdvihnutom podvozku a komických obrích kolesách s nízkoprofilovými pneumatikami evidentne stále frčia, rovnako ako brutálne "rat rody", ktoré vyzerajú, ako by práve prišli z vrakoviska. Poslednou dobou sú v móde aj rôzne úpravy pre prežitie v divočine, na zombie apokalypsu a podobne.

V posledných rokoch však na SEMA prezentujú svoje oficiálne tuningové programy aj samotné automobilky. Tento rok to bolo napríklad BMW, ktoré v USA uvádza program M Performance Parts. Nechýba ani domáci Ford, ktorý pripomína úspechy v Le Mans a rad oficiálnych doplnkov, napríklad nový kompresor pre Mustang V8, ktorý zdvihne výkon na 700 koní.

SEMA-2017-15.jpgSEMA-2017-5-1.jpg

Prišiel aj celý koncern FCA, ktorý predstavil rad doplnkov pre Jeepy a nové stavebnicové motory. Vrcholom je potom osemvalec Hellcat s výkonom cez 700 koní, ktorý si jednoducho môžete kúpiť a dať do akejkoľvek prestavby. 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY