vytisknout velikost písma Galéria: Nový Renault Mégane na ďalších fotografiách

Galéria: Nový Renault Mégane na ďalších fotografiách
Zoznam kapitol
  1. Renault Mégane
  2. Fotogaléria: Renault Mégane

S novou generáciou hatchbacku Renault Mégane sme sa mohli podrobne zoznámiť na autosalóne vo Frankfurte. Renault teraz pustil do sveta viac fotografií a tiež spresnil informácie o pohonných jednotkách a výbave, tak si poďme zásadné veci pripomenúť.

megane (12).jpgmegane (37).jpgmegane (24).jpg
Nový Renault Mégane bude rovno k dispozícii vo verzii GT, čo má byť športovo strihaný model. Dostane najsilnejší benzínový motor a tiež najsilnejší diesel

Kto sa tešil na "trochu civilnejší" Mégane RS v podaní modelu GT s najsilnejším benzínovým motorom 1,6 l TCe 205, asi ho sklame prítomnosť výhradne automatickej dvojspojkovej prevodovky so siedmimi rýchlosťami. Rovnako tak turbodiesel dCi 165 dostupný v modeli Mégane GT bude mať výhradne šesťstupňový dvojspojkový automat.

Naftové motory, ktoré sú štandardne spojené s manuálom (ale budete si môcť priplatiť za automatickú "dvouspojku") majú označenie dCi 90, 110 a 130. Čísla napovedajú výkon v konských silách. Podobné je to aj s preplňovanými benzínovými motormi TCe 100, 130 a 205. K tým dostanete za príplatok sedemstupňovú dvojspojkovú skriňu.

megane (52).jpgmegane (59).jpgmegane (53).jpg
V modele Mégane GT dostanete k benzínu a dieselu výhradne automatickú dvouspojkovú prevodovku. Dúfajme, že bude fungovať lepšie než v Cliu RS

Keď vynecháme rozsiahlejšiu bezpečnostnú výbavu a modernizovaný zábavný systém s širšími možnosťami konektivity, dostane nový Mégane napríklad aj head-up displej a vo verzii GT je v základe systém 4Control, čo je natáčanie zadnej nápravy. Táto technická zaujímavosť by sa mala dostať aj do budúceho Méganu RS.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY