vytisknout velikost písma Galéria: Najextrémnejšie tereňáky? Mercedesom triedy G to len začína

Extrémne offroady sa väčšinou nedajú bežne kúpiť. Často sa jedná o špecializované prestavby na zvláštnu objednávku. Najbežnejšie využitie je v armáde a motoristickom športe.
Galéria: Najextrémnejšie tereňáky? Mercedesom triedy G to len začína

Keď sa povie off-road, mnoho ľudí si predstaví auto podobné napríklad Land Roveru Defender alebo Mercedesu triedy G. Stále sa však bavíme o bežných autách, ktoré musí spĺňať nielen určité normy, ale predovšetkým musí poskytovať aspoň akceptovateľné vlastnosti na ceste. Moderné SUV teda naozaj za drsný off-road považovať nemôžeme, akokoľvek môže luxusný Range Rover zniesť v teréne veľa.

Ak by sme chceli nejaký veľmi drsný off-road, v bežnej ponuke ho až na pár malých výnimiek nenájdeme. Musíme osloviť špecializovaného úpravcu zaoberajúceho sa stavbou napríklad jednoúčelových áut pre vybrané športové disciplíny (napríklad pre vytrvalostné diaľkové preteky Dakar), alebo sa pozrieť do skladu armádneho výpredaja. Práve pre potreby armády vznikajú tie najšialenejšie off-roady. Niekoľko zaujímavých ukážok nájdete v našej galérii.

AvtoRos-Saman-8x8.jpgDodge-Ram-Mopar.jpgFord-F150-Raptor.jpg

GAZ-Volha-24-95-1973.jpgIveco-Eurocargo-Dakar.jpgLunar-Rover.jpg

M62.jpgMercedes-Benz-G-6x6.jpgMitsubishi-Pajero.jpg

Opel-Blitz-1942.jpgPorsche-959-Dakar.jpgPrototyp-Tatra-T25-1926.jpg

Prototyp-Tatra-V750-1937.jpgRenault-Duster.jpgVolkswagen-Type-166-Schwimmwagen.jpg

ZIL-4906-2906.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY