vytisknout velikost písma Galéria: Najdôležitejšie modely BMW od roku 1932 po súčasnosť

BMW sa spočiatku venovalo hlavne výrobe motocyklov a motorov. Autá prišli na rad až neskôr.
Galéria: Najdôležitejšie modely BMW od roku 1932 po súčasnosť

Automobilka BMW oslavuje 100 rokov svojej existencie. Dokonca už predstavila koncept Vision Next 100, prostredníctvom ktorého ukazuje svoju predstavu automobilovej budúcnosti. My sa teraz ale pozrieme do histórie a pripomenieme si modely, ktoré imidž značky BMW ako výrobcu automobilov utvárali v minulosti.

photos_bmw_3-20_ps_1932_1.jpgphotos_bmw_3-series_1975_4.jpgphotos_bmw_i3_2013_2.jpg
Od prvého vlasného návrhu 3/20 cez legendárnu radu 3 po elektromobil i3. História áut BMW je skutočne bohatá, ale my sa teraz pozrieme na tie najdôležitejšie modely

Určite stojí za to pripomenúť, že BMW sa spočiatku venoval hlavne výrobe motocyklov a motorov. Autá prišli na rad až neskôr, v 30. rokoch 20. storočia. Takže zatiaľ čo pokrokový motocykel BMW R32 dobýval svet, prvé auto bolo ešte len na papieri.

Vôbec prvý automobil, model 3/15, vyrobilo BMW v roku 1929, ale to sa ešte jednalo o licenciu na model Seven britskej automobilky Austin. V roku 1928 totiž spoločnosť BMW kúpila značku Dixi Automobil werg z Eisenachu, ktorá licencované Austiny vyrábala. Prvé vlastné auto sa volalo 3/20 a vyrobené bolo v roku 1932.

Ďalšie prelomové modely BMW nájdete v galérii:

bmw_303_1933_photos_1.jpgbmw_328_1938_wallpapers_2.jpgphotos_bmw_isetta_1957_2.jpgbmw_700_1959_wallpapers_1.jpgwallpapers_bmw_1500_1962_1.jpgimages_bmw_e3_1975_1.jpgwallpapers_bmw_5-series_1976_4.jpgwallpapers_bmw_7_series_1977_1.jpgbmw_m3_1986_wallpapers_1.jpgimages_bmw_x5_2001_6.jpgbmw_x6_2008_images_9.jpgpictures_bmw_2-series_2014_19.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY