vytisknout velikost písma Galéria: Najčudnejšie interiéry v osobných autách

Niektoré autá sú kritizované za strohý a nudný interiér. Ale nie je náhodou jednoduchosť skôr znakom prostej funkčnosti?
Galéria: Najčudnejšie interiéry v osobných autách
Zoznam kapitol
  1. Najčudnejšie interiéry
  2. Fotogaléria: Najčudnejšie interiéry

Veľa ľudí rieši hlavne dizajn exteriéru auta, pritom je to práve interiér, na ktorý sa vodič pozerá najčastejšie. Ba čo viac, musí ho aj používať. A premyslená ergonómia ovládania veľkou mierou prispieva k pohodlnej a bezpečnejšej jazde. Do toho sa ešte snažia niektorí výrobcovia prichádzať s novými nápadmi.

Buick Riviera z roku 1986 není ani tak podivný designem jako spíše zajímavý tím, že je to první sériové auto s dotykovým displejem na světě.jpgKoncept Nissan Effis ukazuje, že někteří designéři by se měli soustředit spíše na návrhy kuchyní a koupelen.jpgNaprosto šílený interiér měl koncept Maserati Boomerang ze 70. let.jpgBuick Riviera z roku 1986 priniesol prvý dotykový displej, koncept Nissan EFFIS zasa navrhli skôr ako kuchyňu alebo kúpeľňu. Vznikali aj divoké kreácie ako napríklad interiér Maserati Boomerang s budíkmi vnútri venca volantu

Niektoré automobilky, najmä tie nemecké, sa snažia postaviť čo najjednoduchší a najzrozumiteľnejší interiér. Často sa stretávajú s kritikou, že sú nudné a nezaujímavé, zatiaľ čo napríklad Citroën preslávil vskutku čudne riešené kabíny, aby sa odlíšil. Ale za akú cenu?

Vo fotogalérii prinášame výber niektorých osobitných návrhov interiérov áut, ktoré v mnohom skončili v štádiu pokusu a konceptu, ale často sa dostali aj do sériovej výroby. Nechýba vnútro Fiatu Multipla, ale ani niekoľko interiérov Citroënu. A určite sami prídete na ďalšie bláznivé návrhy, ktoré by stáli za zverejnenie. Svoje tipy tak môžete posielať do komentárov pod článkom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY