vytisknout velikost písma Galéria: Najčudnejšie interiéry v osobných autách

Niektoré autá sú kritizované za strohý a nudný interiér. Ale nie je náhodou jednoduchosť skôr znakom prostej funkčnosti?
Galéria: Najčudnejšie interiéry v osobných autách
Zoznam kapitol
  1. Najčudnejšie interiéry
  2. Fotogaléria: Najčudnejšie interiéry

Veľa ľudí rieši hlavne dizajn exteriéru auta, pritom je to práve interiér, na ktorý sa vodič pozerá najčastejšie. Ba čo viac, musí ho aj používať. A premyslená ergonómia ovládania veľkou mierou prispieva k pohodlnej a bezpečnejšej jazde. Do toho sa ešte snažia niektorí výrobcovia prichádzať s novými nápadmi.

Buick Riviera z roku 1986 není ani tak podivný designem jako spíše zajímavý tím, že je to první sériové auto s dotykovým displejem na světě.jpgKoncept Nissan Effis ukazuje, že někteří designéři by se měli soustředit spíše na návrhy kuchyní a koupelen.jpgNaprosto šílený interiér měl koncept Maserati Boomerang ze 70. let.jpgBuick Riviera z roku 1986 priniesol prvý dotykový displej, koncept Nissan EFFIS zasa navrhli skôr ako kuchyňu alebo kúpeľňu. Vznikali aj divoké kreácie ako napríklad interiér Maserati Boomerang s budíkmi vnútri venca volantu

Niektoré automobilky, najmä tie nemecké, sa snažia postaviť čo najjednoduchší a najzrozumiteľnejší interiér. Často sa stretávajú s kritikou, že sú nudné a nezaujímavé, zatiaľ čo napríklad Citroën preslávil vskutku čudne riešené kabíny, aby sa odlíšil. Ale za akú cenu?

Vo fotogalérii prinášame výber niektorých osobitných návrhov interiérov áut, ktoré v mnohom skončili v štádiu pokusu a konceptu, ale často sa dostali aj do sériovej výroby. Nechýba vnútro Fiatu Multipla, ale ani niekoľko interiérov Citroënu. A určite sami prídete na ďalšie bláznivé návrhy, ktoré by stáli za zverejnenie. Svoje tipy tak môžete posielať do komentárov pod článkom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY