vytisknout velikost písma Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche

Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k).
Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz 500 E

Pred štvrť storočím sa na autosalóne v Paríži predstavil Mercedes-Benz 500 E (niekedy sa stretnete aj s označením E500). Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Dnes je to vyhľadávaná klasika, ktorej cena nezadržateľne letí nahor. Kupujte, kým sú za ľudsky únosné peniaze.

mercedes 500e (16).jpgmercedes 500e (10).jpgmercedes 500e (11).jpg
S vývojom, výrobou a montážou pomáhalo Porsche. Možno aj to stojí za ikonickým postavením inak na prvý pohľad obyčejného Mercedesu triedy E generácie W124

Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k), spojený s štvorstupňovým automatom. Sila motora pochopiteľne putovala na zadné kolesá. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozlete ho zarazil obmedzovač na 250 km/h. V roku 1992 musel byť kvôli emisiám znížený výkon na asi 320 koní a zmenil sa aj stály prevod.

Technické detaily ale vynechajme, pretože o špeciálnej päťstovke by sa dali popísať stohy papiera. Za zmienku stojí ale aj to, že s vývojom auta a dokonca aj výrobou pomáhalo v Stuttgarte Porsche. Technici Porsche vykonali aj finálne doladenie a jednotlivé kusy sú vlastne ručná práca. Dalo by sa s nadsádzkou povedať, že Mercedes 500 E je taká Panamera, ktorá predbehla dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY