vytisknout velikost písma Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche

Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k).
Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz 500 E

Pred štvrť storočím sa na autosalóne v Paríži predstavil Mercedes-Benz 500 E (niekedy sa stretnete aj s označením E500). Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Dnes je to vyhľadávaná klasika, ktorej cena nezadržateľne letí nahor. Kupujte, kým sú za ľudsky únosné peniaze.

mercedes 500e (16).jpgmercedes 500e (10).jpgmercedes 500e (11).jpg
S vývojom, výrobou a montážou pomáhalo Porsche. Možno aj to stojí za ikonickým postavením inak na prvý pohľad obyčejného Mercedesu triedy E generácie W124

Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k), spojený s štvorstupňovým automatom. Sila motora pochopiteľne putovala na zadné kolesá. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozlete ho zarazil obmedzovač na 250 km/h. V roku 1992 musel byť kvôli emisiám znížený výkon na asi 320 koní a zmenil sa aj stály prevod.

Technické detaily ale vynechajme, pretože o špeciálnej päťstovke by sa dali popísať stohy papiera. Za zmienku stojí ale aj to, že s vývojom auta a dokonca aj výrobou pomáhalo v Stuttgarte Porsche. Technici Porsche vykonali aj finálne doladenie a jednotlivé kusy sú vlastne ručná práca. Dalo by sa s nadsádzkou povedať, že Mercedes 500 E je taká Panamera, ktorá predbehla dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY