vytisknout velikost písma Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche

Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k).
Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz 500 E

Pred štvrť storočím sa na autosalóne v Paríži predstavil Mercedes-Benz 500 E (niekedy sa stretnete aj s označením E500). Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Dnes je to vyhľadávaná klasika, ktorej cena nezadržateľne letí nahor. Kupujte, kým sú za ľudsky únosné peniaze.

mercedes 500e (16).jpgmercedes 500e (10).jpgmercedes 500e (11).jpg
S vývojom, výrobou a montážou pomáhalo Porsche. Možno aj to stojí za ikonickým postavením inak na prvý pohľad obyčejného Mercedesu triedy E generácie W124

Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k), spojený s štvorstupňovým automatom. Sila motora pochopiteľne putovala na zadné kolesá. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozlete ho zarazil obmedzovač na 250 km/h. V roku 1992 musel byť kvôli emisiám znížený výkon na asi 320 koní a zmenil sa aj stály prevod.

Technické detaily ale vynechajme, pretože o špeciálnej päťstovke by sa dali popísať stohy papiera. Za zmienku stojí ale aj to, že s vývojom auta a dokonca aj výrobou pomáhalo v Stuttgarte Porsche. Technici Porsche vykonali aj finálne doladenie a jednotlivé kusy sú vlastne ručná práca. Dalo by sa s nadsádzkou povedať, že Mercedes 500 E je taká Panamera, ktorá predbehla dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY