vytisknout velikost písma Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche

Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k).
Galéria: Mercedes-Benz 500 E oslavuje 25 rokov. Vyrábalo ho Porsche
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz 500 E

Pred štvrť storočím sa na autosalóne v Paríži predstavil Mercedes-Benz 500 E (niekedy sa stretnete aj s označením E500). Jednalo sa o vrcholný model rady W124 vtedajšieho Mercedesu triedy E. Dnes je to vyhľadávaná klasika, ktorej cena nezadržateľne letí nahor. Kupujte, kým sú za ľudsky únosné peniaze.

mercedes 500e (16).jpgmercedes 500e (10).jpgmercedes 500e (11).jpg
S vývojom, výrobou a montážou pomáhalo Porsche. Možno aj to stojí za ikonickým postavením inak na prvý pohľad obyčejného Mercedesu triedy E generácie W124

Pod kapotou pracoval päťlitrový osemvalec s výkonom 240 kW (326 k), spojený s štvorstupňovým automatom. Sila motora pochopiteľne putovala na zadné kolesá. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozlete ho zarazil obmedzovač na 250 km/h. V roku 1992 musel byť kvôli emisiám znížený výkon na asi 320 koní a zmenil sa aj stály prevod.

Technické detaily ale vynechajme, pretože o špeciálnej päťstovke by sa dali popísať stohy papiera. Za zmienku stojí ale aj to, že s vývojom auta a dokonca aj výrobou pomáhalo v Stuttgarte Porsche. Technici Porsche vykonali aj finálne doladenie a jednotlivé kusy sú vlastne ručná práca. Dalo by sa s nadsádzkou povedať, že Mercedes 500 E je taká Panamera, ktorá predbehla dobu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY