vytisknout velikost písma Galéria: Kolos, Fňukna, Vejtřaska alebo nákladné legendy z čias ČSSR

Výroba nákladných áut má aj u nás dlhú tradíciu. Z tradičných tuzemských značiek ale do dnešných dní prežila vlastne len Tatra a Avia.
Galéria: Kolos, Fňukna, Vejtřaska alebo nákladné legendy z čias ČSSR

Hoci na AutoMag.sk sa zaoberáme predovšetkým osobnými autami, ekonomika by nemohla fungovať bez dopravy nákladnej. Výroba nákladných áut má aj na našom území dlhú tradíciu. Na niektorých typoch dokonca stálo celé socialistické hospodárstvo a obnova štátu po druhej svetovej vojne.

Nemožno nespomenúť dnes už legendárnu "Vejtřasku", teda Praga V3S, všadeprítomnú Aviu alebo klasické Tatrovky T138 a T815. Vynechať nemôžeme ani známe Liazky. Najlepšie ale urobíte, keď si otvoríte priloženú fotogalériu a prejdete si jednotlivé snímky.

Z tradičných značiek do dnešných dní prežila vlastne len Tatra a Avia. Značky Praga a LIAZ už patria len spomienkam ľudí, ktorí v nich trávili svoju pracovnú kariéru alebo na nich robili vodičský preukaz skupiny C a E.

Tatra_813_KOLOS_1.jpga6.jpgtatra-815-gtc-levy-bok-2.jpg9101388.JPGtatra 138.jpgtatra_t148_1972_photos_2.jpgtatra_t815_2005_photos_1_1600x1200.jpgT815_rallye.JPGphotos_tatra_t815_2001_1.jpgT813_6x6_civil.jpgTatra805.jpgT805_Hanzelka_Zikmund2.JPGpictures_tatra_t815_1976_2m prototyp.jpgtatra_t815_1982_images_3.jpgtatra_t111_1951_pictures_1.jpgpomnik 111.jpgmtsma.jpgpictures_avia_a15_1968_1.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY