vytisknout velikost písma Galéria: Jednostopové novinky Hondy na tokijskom autosalóne

Japonská spoločnosť predstaví v Tokiu hneď niekoľko koncepčných motocyklov.
Galéria: Jednostopové novinky Hondy na tokijskom autosalóne

V Európe sme zvyknutí vídať motocyklové premiéry na špecializovaných veľtrhoch, ale domáci autosalón je pre Hondu vítanou príležitosťou ukázať svoje novinky so štyrmi, dvoma alebo - ako uvidíte ďalej - tromi kolesami. Na technické podrobnosti je oficiálne komuniké neobyčajne skúpe, preto vám v tomto článku predstavujeme premiéry Hondy hlavne obrazom. Ale aspoň stručne:

Honda žLight Weight Super Sports Concept

Štúdia maloobjemového športového motocykla je pravdepodobne predobrazom nového sériového modelu CBR 250 RR, ale Honda sa k tomu nijako nevyjadruje. Vlastne sa nevyjadruje vôbec k ničomu okrem dizajnu. Motocykel sa podľa tlačovej správy "vyznačuje vzhľadom navodzujúcim dojem rýchlosti" a jeho "ostré hrany zdôrazňujú agresívny vzhľad modelu". Matné čierne lakovanie s nenápadnou šedou grafikou vraj "vyjadruje krásu".

Honda Neowing

Presnejšie NEOWING, ak máme pristúpiť na formu, ktorú používa Honda. Trojkolesový koncept je poháňaný plochým štvorvalcom a elektromotorom. Žiadne parametre firma neuvádza, sľubuje však "silnú akceleráciu vďaka množstvu krútiaceho momentu". Honda podľa niektorých zahraničných médií skutočne pracuje na nakláňacej trojkolke s podobným mechanizmom predného zavesenia, aký má Neowing.

Honda Grom 50 Scrambler

Okrem obrázkov nezverejnila Honda k tomuto konceptu žiadne ďalšie informácie. Grom 50 Concept bude v Tokiu vidieť hneď v dvoch prevedeniach, ako moderne štylizovaný Concept-Two a retro Concept-One. Názov Grom odkazuje na populárnu stodvadsaťpäťku, ktorá sa na slovenskom trhu predáva ako MSX125.

Honda EV-Cub a Super-Cub

Koncept malého skútra s elektrickým pohonom dáva perfektný zmysel. Umiestnenie ťažkej batérie do spodnej časti svedčí jazdným vlastnostiam, pretože prispieva k zníženiu ťažiska a centralizáciu hmôt. Batéria je vyberateľná a možno ju dobíjať z bežnej rozvodnej siete.

O koncepte Super-Cub sa tlačová správa nespomína ani slovom, vidíme však, že ide o modernizovanú reminiscenciu na rovnomenný model, ktorý je najpredávanejším motocyklom v histórii a v rozvojovom svete prispel k rozvoju motorizovanej mobility celých národov. Od roku 1958 sa ich vyrobilo už takmer 90 miliónov.

Honda Concept CB

Že je to len sériový model CB 1100 so žltou nádržou? Pozrite sa lepšie. Tento "koncept" má mierne modifikovaný tvar nádrže, sedla i airboxu. Pravdepodobne sa jedná o facelift CB 1100, to je však len naša špekulácia. Honda nekomentuje oficiálnu fotografiu jediným slovom.

Okrem uvedených noviniek predstaví Honda v Tokiu ešte niekoľko ďalších motocyklov určených pre domáce publikum a napríklad tiež sériové prevedenie automobilu s vodíkovým pohonom.

61757_Light_Weight_Super_Sports_Concept.jpg61758_NEOWING.jpg61791_Concept_CB.jpg61792_GROM50_Scrambler_Concept_One.jpg61795_GROM50_Scrambler_Concept_Two.jpg61794_GROM50_Scrambler_Concept_One.jpg61756_EV_Cub_Concept.jpg61782_EV_Cub_Concept.jpg61788_Super_Cub_Concept.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY