vytisknout velikost písma Galéria: Ferat 2 má len dve kolesá a krv vám (snáď) piť nebude

Krvilačné pretekárske auto z českého filmu Upír z Feratu bolo údajnú inšpiráciou motocykla pomenovaného Ferat 2. Ide o českú prestavbu talianskeho Ducati Diavel, v pláne je kusová výroba 25 strojov.
Galéria: Ferat 2 má len dve kolesá a krv vám (snáď) piť nebude

Maximálne 25 ľudí z celého sveta bude mať šancu zaparkovať do garáže Ferat 2 - exkluzívny motocykel, ktorý s využitím techniky Ducati Diavel navrhol český dizajnér Roman Šimčík. Okrem exkluzivity danej plánovaným počtom kusov aj cenou (o tej neskôr) stroj charakterizuje nízka hmotnosť, vysoký podiel ručnej práce a využitie špičkových komponentov.

FERAT2_A.jpgFERAT2_details.jpgFERAT2_details (2).jpg
Český tím strávil vývojom Feratu 2 viac než 500 hodín; výsledkom je zberateľský stroj pre dobre situovaných nadšencov

V modifikovanom priehradkovom ráme Ducati sedí vidlicový dvojvalec Testastretta 1,2 l, ktorý poháňa hneď niekoľko modelov talianskej značky. Sanie, výfuk a software riadiacej jednotky ale vznikli vo Ferat Engineering. Výsledkom je 124 kW a 144 Nm pri udávanej hmotnosti bez náplní iba 169 kg.

Podobne ako Ariel a niektoré ďalšie exkluzívne značky ponúka Ferat prispôsobenie ergonomického trojuholníka sedlo-riadidlá-stupačky každému zákazníkovi na mieru. Motocykel tak snáď majiteľom nebude "piť krv" neznesiteľnú jazdnou pozíciou, ako sa to pri kusových prestavbách nezriedka stáva.

FERAT2_B.jpgFERAT2_E.jpgFERAT2_C.jpg
Ergonómia Feratu 2 bude prispôsobená na mieru každému zákazníkovi

Prednú vidlicu aj zadnú pružiacu a tlmiacu jednotku dodáva pre Ferat 2 firma Öhlins, brzdy s ABS nesú značku Brembo. Sedemlúčové kolesá sú vyrobené na zákazku z uhlíkových vlákien. Ich mimoriadne nízka hmotnosť by sa mala pozitívne prejaviť na ovládateľnosti, akceleráciu aj komfortu odpruženia.

Záujemcovia o Ferat 2 musia disponovať nielen dobrým finančným zabezpečením, ale aj trpezlivosťou. Kvôli vysokému podielu ručnej výroby sa totiž na motocykel bude čakať deväť mesiacov. Výrobca si Ferat 2 cení na 75 000 eur bez dane.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY