vytisknout velikost písma Galéria: Ferat 2 má len dve kolesá a krv vám (snáď) piť nebude

Krvilačné pretekárske auto z českého filmu Upír z Feratu bolo údajnú inšpiráciou motocykla pomenovaného Ferat 2. Ide o českú prestavbu talianskeho Ducati Diavel, v pláne je kusová výroba 25 strojov.
Galéria: Ferat 2 má len dve kolesá a krv vám (snáď) piť nebude

Maximálne 25 ľudí z celého sveta bude mať šancu zaparkovať do garáže Ferat 2 - exkluzívny motocykel, ktorý s využitím techniky Ducati Diavel navrhol český dizajnér Roman Šimčík. Okrem exkluzivity danej plánovaným počtom kusov aj cenou (o tej neskôr) stroj charakterizuje nízka hmotnosť, vysoký podiel ručnej práce a využitie špičkových komponentov.

FERAT2_A.jpgFERAT2_details.jpgFERAT2_details (2).jpg
Český tím strávil vývojom Feratu 2 viac než 500 hodín; výsledkom je zberateľský stroj pre dobre situovaných nadšencov

V modifikovanom priehradkovom ráme Ducati sedí vidlicový dvojvalec Testastretta 1,2 l, ktorý poháňa hneď niekoľko modelov talianskej značky. Sanie, výfuk a software riadiacej jednotky ale vznikli vo Ferat Engineering. Výsledkom je 124 kW a 144 Nm pri udávanej hmotnosti bez náplní iba 169 kg.

Podobne ako Ariel a niektoré ďalšie exkluzívne značky ponúka Ferat prispôsobenie ergonomického trojuholníka sedlo-riadidlá-stupačky každému zákazníkovi na mieru. Motocykel tak snáď majiteľom nebude "piť krv" neznesiteľnú jazdnou pozíciou, ako sa to pri kusových prestavbách nezriedka stáva.

FERAT2_B.jpgFERAT2_E.jpgFERAT2_C.jpg
Ergonómia Feratu 2 bude prispôsobená na mieru každému zákazníkovi

Prednú vidlicu aj zadnú pružiacu a tlmiacu jednotku dodáva pre Ferat 2 firma Öhlins, brzdy s ABS nesú značku Brembo. Sedemlúčové kolesá sú vyrobené na zákazku z uhlíkových vlákien. Ich mimoriadne nízka hmotnosť by sa mala pozitívne prejaviť na ovládateľnosti, akceleráciu aj komfortu odpruženia.

Záujemcovia o Ferat 2 musia disponovať nielen dobrým finančným zabezpečením, ale aj trpezlivosťou. Kvôli vysokému podielu ručnej výroby sa totiž na motocykel bude čakať deväť mesiacov. Výrobca si Ferat 2 cení na 75 000 eur bez dane.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY