vytisknout velikost písma Galéria: Ferat 2 má len dve kolesá a krv vám (snáď) piť nebude

Krvilačné pretekárske auto z českého filmu Upír z Feratu bolo údajnú inšpiráciou motocykla pomenovaného Ferat 2. Ide o českú prestavbu talianskeho Ducati Diavel, v pláne je kusová výroba 25 strojov.
Galéria: Ferat 2 má len dve kolesá a krv vám (snáď) piť nebude

Maximálne 25 ľudí z celého sveta bude mať šancu zaparkovať do garáže Ferat 2 - exkluzívny motocykel, ktorý s využitím techniky Ducati Diavel navrhol český dizajnér Roman Šimčík. Okrem exkluzivity danej plánovaným počtom kusov aj cenou (o tej neskôr) stroj charakterizuje nízka hmotnosť, vysoký podiel ručnej práce a využitie špičkových komponentov.

FERAT2_A.jpgFERAT2_details.jpgFERAT2_details (2).jpg
Český tím strávil vývojom Feratu 2 viac než 500 hodín; výsledkom je zberateľský stroj pre dobre situovaných nadšencov

V modifikovanom priehradkovom ráme Ducati sedí vidlicový dvojvalec Testastretta 1,2 l, ktorý poháňa hneď niekoľko modelov talianskej značky. Sanie, výfuk a software riadiacej jednotky ale vznikli vo Ferat Engineering. Výsledkom je 124 kW a 144 Nm pri udávanej hmotnosti bez náplní iba 169 kg.

Podobne ako Ariel a niektoré ďalšie exkluzívne značky ponúka Ferat prispôsobenie ergonomického trojuholníka sedlo-riadidlá-stupačky každému zákazníkovi na mieru. Motocykel tak snáď majiteľom nebude "piť krv" neznesiteľnú jazdnou pozíciou, ako sa to pri kusových prestavbách nezriedka stáva.

FERAT2_B.jpgFERAT2_E.jpgFERAT2_C.jpg
Ergonómia Feratu 2 bude prispôsobená na mieru každému zákazníkovi

Prednú vidlicu aj zadnú pružiacu a tlmiacu jednotku dodáva pre Ferat 2 firma Öhlins, brzdy s ABS nesú značku Brembo. Sedemlúčové kolesá sú vyrobené na zákazku z uhlíkových vlákien. Ich mimoriadne nízka hmotnosť by sa mala pozitívne prejaviť na ovládateľnosti, akceleráciu aj komfortu odpruženia.

Záujemcovia o Ferat 2 musia disponovať nielen dobrým finančným zabezpečením, ale aj trpezlivosťou. Kvôli vysokému podielu ručnej výroby sa totiž na motocykel bude čakať deväť mesiacov. Výrobca si Ferat 2 cení na 75 000 eur bez dane.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY