vytisknout velikost písma Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina
Zoznam kapitol
  1. Ľudové autá od štúdia Bertone a Pininfariny
  2. Fotogaléria

Dizajnérske štúdiá Bertone a Pininfarina počas svojej dlhoročnej histórie vytvorili veľa úžasných áut. Za všetky menujme napríklad Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či rad modelov Ferrari, ktoré nakreslil Pininfarina.

bertone skoda favorit.jpgpininfarina daewoo tacuma.jpgbertone daewoo espero.jpgFavorit nebol vo svojej dobe vôbec zlý (na socialistické pomery sa podaril až zázračne dobre), ale prišiel na trh neskoro a veľmi rýchlo zastaral. Daeweoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho boli o poznanie väčšie "hrôzy"

Lenže športové autá sami o sebe dizajnérov neuživia a poslednou dobou čoraz častejšie vyžadovali od slávnych dizajnérov pomoc automobilky, ktoré nie sú elegantnými návrhmi (a podarenými autami) práve dvakrát preslávené.

Ale pomohlo to? V priloženej fotogalérii môžete vidieť niekoľko príkladov, že ani ruka a ceruzka slávneho dizajnéra neznamená všetko, keď máte mizerný základ. Iste, v niektorých prípadoch sa asi s ničím lepším pracovať ani nedalo.

Postupom času tiež poklesol vplyv samostatných dizajnérskych štúdií a automobilky prestali za drahé návrhy utrácať. Autá si "kreslia" výrobcovia sami, najímajú známe tváre a napríklad práve pokles záujmu nakoniec viedol k tomu, že kedysi slávne štúdio Bertone zbankrotovalo.

Bertone zbankrotoval, štúdio Italdesign Giugiaro kúpil Volkswagen a Pininfarina je vlastne posledný nezávislý návrhársky dom. Aj u nás sme mali nezávislých dizajnérov a karosárne, ale ako asi viete, povojnové obdobie a komunistické znárodňovanie nadaným tvorcom ako Sodomka príliš neprialo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY