vytisknout velikost písma Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina
Zoznam kapitol
  1. Ľudové autá od štúdia Bertone a Pininfariny
  2. Fotogaléria

Dizajnérske štúdiá Bertone a Pininfarina počas svojej dlhoročnej histórie vytvorili veľa úžasných áut. Za všetky menujme napríklad Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či rad modelov Ferrari, ktoré nakreslil Pininfarina.

bertone skoda favorit.jpgpininfarina daewoo tacuma.jpgbertone daewoo espero.jpgFavorit nebol vo svojej dobe vôbec zlý (na socialistické pomery sa podaril až zázračne dobre), ale prišiel na trh neskoro a veľmi rýchlo zastaral. Daeweoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho boli o poznanie väčšie "hrôzy"

Lenže športové autá sami o sebe dizajnérov neuživia a poslednou dobou čoraz častejšie vyžadovali od slávnych dizajnérov pomoc automobilky, ktoré nie sú elegantnými návrhmi (a podarenými autami) práve dvakrát preslávené.

Ale pomohlo to? V priloženej fotogalérii môžete vidieť niekoľko príkladov, že ani ruka a ceruzka slávneho dizajnéra neznamená všetko, keď máte mizerný základ. Iste, v niektorých prípadoch sa asi s ničím lepším pracovať ani nedalo.

Postupom času tiež poklesol vplyv samostatných dizajnérskych štúdií a automobilky prestali za drahé návrhy utrácať. Autá si "kreslia" výrobcovia sami, najímajú známe tváre a napríklad práve pokles záujmu nakoniec viedol k tomu, že kedysi slávne štúdio Bertone zbankrotovalo.

Bertone zbankrotoval, štúdio Italdesign Giugiaro kúpil Volkswagen a Pininfarina je vlastne posledný nezávislý návrhársky dom. Aj u nás sme mali nezávislých dizajnérov a karosárne, ale ako asi viete, povojnové obdobie a komunistické znárodňovanie nadaným tvorcom ako Sodomka príliš neprialo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY