vytisknout velikost písma Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina
Zoznam kapitol
  1. Ľudové autá od štúdia Bertone a Pininfariny
  2. Fotogaléria

Dizajnérske štúdiá Bertone a Pininfarina počas svojej dlhoročnej histórie vytvorili veľa úžasných áut. Za všetky menujme napríklad Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či rad modelov Ferrari, ktoré nakreslil Pininfarina.

bertone skoda favorit.jpgpininfarina daewoo tacuma.jpgbertone daewoo espero.jpgFavorit nebol vo svojej dobe vôbec zlý (na socialistické pomery sa podaril až zázračne dobre), ale prišiel na trh neskoro a veľmi rýchlo zastaral. Daeweoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho boli o poznanie väčšie "hrôzy"

Lenže športové autá sami o sebe dizajnérov neuživia a poslednou dobou čoraz častejšie vyžadovali od slávnych dizajnérov pomoc automobilky, ktoré nie sú elegantnými návrhmi (a podarenými autami) práve dvakrát preslávené.

Ale pomohlo to? V priloženej fotogalérii môžete vidieť niekoľko príkladov, že ani ruka a ceruzka slávneho dizajnéra neznamená všetko, keď máte mizerný základ. Iste, v niektorých prípadoch sa asi s ničím lepším pracovať ani nedalo.

Postupom času tiež poklesol vplyv samostatných dizajnérskych štúdií a automobilky prestali za drahé návrhy utrácať. Autá si "kreslia" výrobcovia sami, najímajú známe tváre a napríklad práve pokles záujmu nakoniec viedol k tomu, že kedysi slávne štúdio Bertone zbankrotovalo.

Bertone zbankrotoval, štúdio Italdesign Giugiaro kúpil Volkswagen a Pininfarina je vlastne posledný nezávislý návrhársky dom. Aj u nás sme mali nezávislých dizajnérov a karosárne, ale ako asi viete, povojnové obdobie a komunistické znárodňovanie nadaným tvorcom ako Sodomka príliš neprialo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY