vytisknout velikost písma Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina
Zoznam kapitol
  1. Ľudové autá od štúdia Bertone a Pininfariny
  2. Fotogaléria

Dizajnérske štúdiá Bertone a Pininfarina počas svojej dlhoročnej histórie vytvorili veľa úžasných áut. Za všetky menujme napríklad Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či rad modelov Ferrari, ktoré nakreslil Pininfarina.

bertone skoda favorit.jpgpininfarina daewoo tacuma.jpgbertone daewoo espero.jpgFavorit nebol vo svojej dobe vôbec zlý (na socialistické pomery sa podaril až zázračne dobre), ale prišiel na trh neskoro a veľmi rýchlo zastaral. Daeweoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho boli o poznanie väčšie "hrôzy"

Lenže športové autá sami o sebe dizajnérov neuživia a poslednou dobou čoraz častejšie vyžadovali od slávnych dizajnérov pomoc automobilky, ktoré nie sú elegantnými návrhmi (a podarenými autami) práve dvakrát preslávené.

Ale pomohlo to? V priloženej fotogalérii môžete vidieť niekoľko príkladov, že ani ruka a ceruzka slávneho dizajnéra neznamená všetko, keď máte mizerný základ. Iste, v niektorých prípadoch sa asi s ničím lepším pracovať ani nedalo.

Postupom času tiež poklesol vplyv samostatných dizajnérskych štúdií a automobilky prestali za drahé návrhy utrácať. Autá si "kreslia" výrobcovia sami, najímajú známe tváre a napríklad práve pokles záujmu nakoniec viedol k tomu, že kedysi slávne štúdio Bertone zbankrotovalo.

Bertone zbankrotoval, štúdio Italdesign Giugiaro kúpil Volkswagen a Pininfarina je vlastne posledný nezávislý návrhársky dom. Aj u nás sme mali nezávislých dizajnérov a karosárne, ale ako asi viete, povojnové obdobie a komunistické znárodňovanie nadaným tvorcom ako Sodomka príliš neprialo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY