vytisknout velikost písma Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina

To, že necháte navrhnúť nové auto v štúdiu Bertone alebo Pininfarina, ešte automaticky neznamená, že bude krásne a dobré.
Galéria: Favorit a ďalší, ktorým nepomohol ani Bertone či Pininfarina
Zoznam kapitol
  1. Ľudové autá od štúdia Bertone a Pininfariny
  2. Fotogaléria

Dizajnérske štúdiá Bertone a Pininfarina počas svojej dlhoročnej histórie vytvorili veľa úžasných áut. Za všetky menujme napríklad Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či rad modelov Ferrari, ktoré nakreslil Pininfarina.

bertone skoda favorit.jpgpininfarina daewoo tacuma.jpgbertone daewoo espero.jpgFavorit nebol vo svojej dobe vôbec zlý (na socialistické pomery sa podaril až zázračne dobre), ale prišiel na trh neskoro a veľmi rýchlo zastaral. Daeweoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho boli o poznanie väčšie "hrôzy"

Lenže športové autá sami o sebe dizajnérov neuživia a poslednou dobou čoraz častejšie vyžadovali od slávnych dizajnérov pomoc automobilky, ktoré nie sú elegantnými návrhmi (a podarenými autami) práve dvakrát preslávené.

Ale pomohlo to? V priloženej fotogalérii môžete vidieť niekoľko príkladov, že ani ruka a ceruzka slávneho dizajnéra neznamená všetko, keď máte mizerný základ. Iste, v niektorých prípadoch sa asi s ničím lepším pracovať ani nedalo.

Postupom času tiež poklesol vplyv samostatných dizajnérskych štúdií a automobilky prestali za drahé návrhy utrácať. Autá si "kreslia" výrobcovia sami, najímajú známe tváre a napríklad práve pokles záujmu nakoniec viedol k tomu, že kedysi slávne štúdio Bertone zbankrotovalo.

Bertone zbankrotoval, štúdio Italdesign Giugiaro kúpil Volkswagen a Pininfarina je vlastne posledný nezávislý návrhársky dom. Aj u nás sme mali nezávislých dizajnérov a karosárne, ale ako asi viete, povojnové obdobie a komunistické znárodňovanie nadaným tvorcom ako Sodomka príliš neprialo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY