vytisknout velikost písma Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Téma bezpečnosti automobilov sa rieši denne. Existujú normované nárazové testy, automobilky zdokonaľujú svoje systémy prevencie nehôd, zlepšuje sa konštrukcia automobilov... Lenže nie vždy tomu tak bolo a aj v dobách dávno minulých sa búralo. Máme pre vás fotogalériu ukazujúcu, ako takéto nehody skôr vyzerali.

Mimochodom prvá smrteľná nehoda, o ktorej sa vie a ktorá si vyžiadala život vodiča, sa stala už v roku 1898. Príčinou samozrejme nebolo nič iné ako neprimeraná rýchlosť. Istý Henry Lindfield totiž išiel rýchlosťou 30 km/h, potom ale stratil kontrolu nad automobilom a jazda sa skončila nárazom do stromu. Henry však nezomrel priamo na mieste, ale až na druhý deň v nemocnici.

Tak si pri pohľade na všetky tie zdemolované veterány hovoríme, že v tomto smere urobil automobilový priemysel za relatívne krátku dobu neskutočný pokrok.

Foto: Autokultura (klub historických vozidiel)

dedove_02.jpgdedd_1.jpgdedd_2.jpgdedove_01.jpgdedove_03.jpgdedove_04.jpgdedove_05.jpgdedove_06.jpgdedove_07.jpgdedove_08.jpgdedove_09.jpgdedove_10.jpgdedove_11.jpgdedove_12.jpgdedove_13.jpgdedove_14.jpgdedove_15.jpgdedove_16.jpgdedove_17.jpgdedove_18.jpgdedove_19.jpgdedove_20.jpgdedove_21.jpgdedove_22.jpgdedove_23.jpgdedove_24.jpgdedove_25.jpgdedove_26.jpgdedove_27.jpgdedove_28.jpgdedove_29.jpgdedove_30.jpgdedove_31.jpgdedove_32.jpgdedove_33.jpgdedove_34.jpgdedove_35.jpgdedove_36.jpgdedd.jpegdedove_37.jpgdedove_38.jpgdedove_39.jpgdedove_40.jpgdedove_41.jpgdedove_42.jpgdedove_43.jpgdedove_44.jpgdedove_45.jpgdedove_46.jpgdedove_47.jpgdedove_48.jpgdedove_49.jpgdedove_50.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY