vytisknout velikost písma Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Téma bezpečnosti automobilov sa rieši denne. Existujú normované nárazové testy, automobilky zdokonaľujú svoje systémy prevencie nehôd, zlepšuje sa konštrukcia automobilov... Lenže nie vždy tomu tak bolo a aj v dobách dávno minulých sa búralo. Máme pre vás fotogalériu ukazujúcu, ako takéto nehody skôr vyzerali.

Mimochodom prvá smrteľná nehoda, o ktorej sa vie a ktorá si vyžiadala život vodiča, sa stala už v roku 1898. Príčinou samozrejme nebolo nič iné ako neprimeraná rýchlosť. Istý Henry Lindfield totiž išiel rýchlosťou 30 km/h, potom ale stratil kontrolu nad automobilom a jazda sa skončila nárazom do stromu. Henry však nezomrel priamo na mieste, ale až na druhý deň v nemocnici.

Tak si pri pohľade na všetky tie zdemolované veterány hovoríme, že v tomto smere urobil automobilový priemysel za relatívne krátku dobu neskutočný pokrok.

Foto: Autokultura (klub historických vozidiel)

dedove_02.jpgdedd_1.jpgdedd_2.jpgdedove_01.jpgdedove_03.jpgdedove_04.jpgdedove_05.jpgdedove_06.jpgdedove_07.jpgdedove_08.jpgdedove_09.jpgdedove_10.jpgdedove_11.jpgdedove_12.jpgdedove_13.jpgdedove_14.jpgdedove_15.jpgdedove_16.jpgdedove_17.jpgdedove_18.jpgdedove_19.jpgdedove_20.jpgdedove_21.jpgdedove_22.jpgdedove_23.jpgdedove_24.jpgdedove_25.jpgdedove_26.jpgdedove_27.jpgdedove_28.jpgdedove_29.jpgdedove_30.jpgdedove_31.jpgdedove_32.jpgdedove_33.jpgdedove_34.jpgdedove_35.jpgdedove_36.jpgdedd.jpegdedove_37.jpgdedove_38.jpgdedove_39.jpgdedove_40.jpgdedove_41.jpgdedove_42.jpgdedove_43.jpgdedove_44.jpgdedove_45.jpgdedove_46.jpgdedove_47.jpgdedove_48.jpgdedove_49.jpgdedove_50.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY