vytisknout velikost písma Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Téma bezpečnosti automobilov sa rieši denne. Existujú normované nárazové testy, automobilky zdokonaľujú svoje systémy prevencie nehôd, zlepšuje sa konštrukcia automobilov... Lenže nie vždy tomu tak bolo a aj v dobách dávno minulých sa búralo. Máme pre vás fotogalériu ukazujúcu, ako takéto nehody skôr vyzerali.

Mimochodom prvá smrteľná nehoda, o ktorej sa vie a ktorá si vyžiadala život vodiča, sa stala už v roku 1898. Príčinou samozrejme nebolo nič iné ako neprimeraná rýchlosť. Istý Henry Lindfield totiž išiel rýchlosťou 30 km/h, potom ale stratil kontrolu nad automobilom a jazda sa skončila nárazom do stromu. Henry však nezomrel priamo na mieste, ale až na druhý deň v nemocnici.

Tak si pri pohľade na všetky tie zdemolované veterány hovoríme, že v tomto smere urobil automobilový priemysel za relatívne krátku dobu neskutočný pokrok.

Foto: Autokultura (klub historických vozidiel)

dedove_02.jpgdedd_1.jpgdedd_2.jpgdedove_01.jpgdedove_03.jpgdedove_04.jpgdedove_05.jpgdedove_06.jpgdedove_07.jpgdedove_08.jpgdedove_09.jpgdedove_10.jpgdedove_11.jpgdedove_12.jpgdedove_13.jpgdedove_14.jpgdedove_15.jpgdedove_16.jpgdedove_17.jpgdedove_18.jpgdedove_19.jpgdedove_20.jpgdedove_21.jpgdedove_22.jpgdedove_23.jpgdedove_24.jpgdedove_25.jpgdedove_26.jpgdedove_27.jpgdedove_28.jpgdedove_29.jpgdedove_30.jpgdedove_31.jpgdedove_32.jpgdedove_33.jpgdedove_34.jpgdedove_35.jpgdedove_36.jpgdedd.jpegdedove_37.jpgdedove_38.jpgdedove_39.jpgdedove_40.jpgdedove_41.jpgdedove_42.jpgdedove_43.jpgdedove_44.jpgdedove_45.jpgdedove_46.jpgdedove_47.jpgdedove_48.jpgdedove_49.jpgdedove_50.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY