vytisknout velikost písma Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Galéria: búralo sa aj v časoch dávno minulých [53x foto]

Téma bezpečnosti automobilov sa rieši denne. Existujú normované nárazové testy, automobilky zdokonaľujú svoje systémy prevencie nehôd, zlepšuje sa konštrukcia automobilov... Lenže nie vždy tomu tak bolo a aj v dobách dávno minulých sa búralo. Máme pre vás fotogalériu ukazujúcu, ako takéto nehody skôr vyzerali.

Mimochodom prvá smrteľná nehoda, o ktorej sa vie a ktorá si vyžiadala život vodiča, sa stala už v roku 1898. Príčinou samozrejme nebolo nič iné ako neprimeraná rýchlosť. Istý Henry Lindfield totiž išiel rýchlosťou 30 km/h, potom ale stratil kontrolu nad automobilom a jazda sa skončila nárazom do stromu. Henry však nezomrel priamo na mieste, ale až na druhý deň v nemocnici.

Tak si pri pohľade na všetky tie zdemolované veterány hovoríme, že v tomto smere urobil automobilový priemysel za relatívne krátku dobu neskutočný pokrok.

Foto: Autokultura (klub historických vozidiel)

dedove_02.jpgdedd_1.jpgdedd_2.jpgdedove_01.jpgdedove_03.jpgdedove_04.jpgdedove_05.jpgdedove_06.jpgdedove_07.jpgdedove_08.jpgdedove_09.jpgdedove_10.jpgdedove_11.jpgdedove_12.jpgdedove_13.jpgdedove_14.jpgdedove_15.jpgdedove_16.jpgdedove_17.jpgdedove_18.jpgdedove_19.jpgdedove_20.jpgdedove_21.jpgdedove_22.jpgdedove_23.jpgdedove_24.jpgdedove_25.jpgdedove_26.jpgdedove_27.jpgdedove_28.jpgdedove_29.jpgdedove_30.jpgdedove_31.jpgdedove_32.jpgdedove_33.jpgdedove_34.jpgdedove_35.jpgdedove_36.jpgdedd.jpegdedove_37.jpgdedove_38.jpgdedove_39.jpgdedove_40.jpgdedove_41.jpgdedove_42.jpgdedove_43.jpgdedove_44.jpgdedove_45.jpgdedove_46.jpgdedove_47.jpgdedove_48.jpgdedove_49.jpgdedove_50.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY