vytisknout velikost písma Galéria: Alfa Romeo Giulia z rokov 1962 až 1978

Galéria: Alfa Romeo Giulia z rokov 1962 až 1978
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulia

Včera bola odhalená nová Alfa Romeo Giulia s pohonom zadných kolies, ktorá má za úlohu zobrať nejakých zákazníkov BMW radu 3 a Audi A4. Iste, do uvedenia na trh je ešte dosť času a kým sa nepredstaví aj nejaký civilnejší motor než nadupaný šesťvalec od Ferrari, nedajú sa veľké predaje očakávať. Diesel ale bude, aj downsizovaný štvorvalec.

ARHA035_Giulia Berlina 1962-1978.jpgGIULIA-SPRINT-GTA(1965).jpgARHA046_Giulia Coupé GT Junior Z 1969-1975.jpgMeno Giulia nosilo popri klasickom sedane aj niekoľko kupé Alfy Romeo. Uvidíme, či sa dočkáme aj ich novodobej reinkarnácie

Meno Giulia sa ale v minulosti značky Alfa Romeo už raz objavilo, a to v rokoch 1962 až 1978. Niesol ho kompaktný sedan s pohonom zadných kolies, ale aj modely kombi a kupé.

Prvá séria vyrábaná do roku 1972 sa spoliehala na motory 1,3 a 1,6 litra, kedy zo seba ten najsilnejší dostal až 112 koní. V druhej sérii vyrábanej v rokoch 1972 až 1978 sa dokonca objavil aj diesel Perkins, čo bol motor 1,8 litra s výkonom 55 koní v 4000 ot./min.

V rokoch 1965 až 1969 vzniklo aj legendárne kupé Alfa Romeo GTA, ktorému sa hovorilo aj Giulia Sprint 1600 GTA s motorom 1,6 l. Ten zo seba vedel v závodnom nastavení dostať až 170 koní.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY