vytisknout velikost písma Galéria: Alfa Romeo Giulia z rokov 1962 až 1978

Galéria: Alfa Romeo Giulia z rokov 1962 až 1978
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulia

Včera bola odhalená nová Alfa Romeo Giulia s pohonom zadných kolies, ktorá má za úlohu zobrať nejakých zákazníkov BMW radu 3 a Audi A4. Iste, do uvedenia na trh je ešte dosť času a kým sa nepredstaví aj nejaký civilnejší motor než nadupaný šesťvalec od Ferrari, nedajú sa veľké predaje očakávať. Diesel ale bude, aj downsizovaný štvorvalec.

ARHA035_Giulia Berlina 1962-1978.jpgGIULIA-SPRINT-GTA(1965).jpgARHA046_Giulia Coupé GT Junior Z 1969-1975.jpgMeno Giulia nosilo popri klasickom sedane aj niekoľko kupé Alfy Romeo. Uvidíme, či sa dočkáme aj ich novodobej reinkarnácie

Meno Giulia sa ale v minulosti značky Alfa Romeo už raz objavilo, a to v rokoch 1962 až 1978. Niesol ho kompaktný sedan s pohonom zadných kolies, ale aj modely kombi a kupé.

Prvá séria vyrábaná do roku 1972 sa spoliehala na motory 1,3 a 1,6 litra, kedy zo seba ten najsilnejší dostal až 112 koní. V druhej sérii vyrábanej v rokoch 1972 až 1978 sa dokonca objavil aj diesel Perkins, čo bol motor 1,8 litra s výkonom 55 koní v 4000 ot./min.

V rokoch 1965 až 1969 vzniklo aj legendárne kupé Alfa Romeo GTA, ktorému sa hovorilo aj Giulia Sprint 1600 GTA s motorom 1,6 l. Ten zo seba vedel v závodnom nastavení dostať až 170 koní.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY