vytisknout velikost písma Galéria: Alfa Romeo Giulia z rokov 1962 až 1978

Galéria: Alfa Romeo Giulia z rokov 1962 až 1978
Zoznam kapitol
  1. Alfa Romeo Giulia
  2. Fotogaléria: Alfa Romeo Giulia

Včera bola odhalená nová Alfa Romeo Giulia s pohonom zadných kolies, ktorá má za úlohu zobrať nejakých zákazníkov BMW radu 3 a Audi A4. Iste, do uvedenia na trh je ešte dosť času a kým sa nepredstaví aj nejaký civilnejší motor než nadupaný šesťvalec od Ferrari, nedajú sa veľké predaje očakávať. Diesel ale bude, aj downsizovaný štvorvalec.

ARHA035_Giulia Berlina 1962-1978.jpgGIULIA-SPRINT-GTA(1965).jpgARHA046_Giulia Coupé GT Junior Z 1969-1975.jpgMeno Giulia nosilo popri klasickom sedane aj niekoľko kupé Alfy Romeo. Uvidíme, či sa dočkáme aj ich novodobej reinkarnácie

Meno Giulia sa ale v minulosti značky Alfa Romeo už raz objavilo, a to v rokoch 1962 až 1978. Niesol ho kompaktný sedan s pohonom zadných kolies, ale aj modely kombi a kupé.

Prvá séria vyrábaná do roku 1972 sa spoliehala na motory 1,3 a 1,6 litra, kedy zo seba ten najsilnejší dostal až 112 koní. V druhej sérii vyrábanej v rokoch 1972 až 1978 sa dokonca objavil aj diesel Perkins, čo bol motor 1,8 litra s výkonom 55 koní v 4000 ot./min.

V rokoch 1965 až 1969 vzniklo aj legendárne kupé Alfa Romeo GTA, ktorému sa hovorilo aj Giulia Sprint 1600 GTA s motorom 1,6 l. Ten zo seba vedel v závodnom nastavení dostať až 170 koní.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY