vytisknout velikost písma Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Pokiaľ už vás všetky tie moderné futuristické koncepty elektromobilov a hybridov nebavia, možno vás poteší výber legendárnych áut, ktoré automobilky v Ženeve rady pripomínajú.

retro (13).JPGretro (14).JPGretro (10).JPG
Legendárny Fiat 124 Sport Spider z konca 60. rokov pôsobí na stánku Fiatu vedľa modernej verzie kontrastne. Pôvodný Spider sa vyrábal až do polovice 80. rokov

Fiat predstavil úplne nový roadster 124 Spider Abarth a vedľa nemohol chýbať prapôvodný predchodca. Je pozoruhodné, ako sú si v skutočnosti obe autá v mnohom podobné. O zaujímavé kusy sme neprišli ani na stánku Porsche alebo u úpravcu Ruf, ktorý sa na túto značku špecializuje.

retro (23).jpgretro (24).jpgretro (28).jpg
Legendárne Porsche 718 vraj slúži ako inšpirácia novej generácie štvorvalcových preplňovaných Boxsterov. Pôvodný model 718 mal aj štvorvalec, ale atmosférický. Bolo to veľmi úspešné závodné auto

Pomerne bohatú prehliadku legendárnych áut mal aj stánok Jeep koncernu Fiat-Chrysler. Volvo síce prezentovalo novú generáciu sedanu S90 a kombi V90, ukázalo ale aj svoje klasické kupé-kombi 1800 ES. Toho sa medzi rokmi 1972 až 1974 vyrobilo len osem tisíc kusov.

retro (36).jpgretro (39).jpgretro (40).jpgJeep priviezol legendárneho Willysa vo vojenskom prevedení, rovnako tak ako MPV. Nechýbalo ani prvé luxusné terénne SUV - Jeep Wagoneer. Jeep zvažuje výrobu novej generácie ako konkurenciu pre Range Rover

Absolútna legenda je potom napríklad Alfa Romeo Disco Volante z rokov 1952 až 1953. Vzniklo len päť kusov a štyri v súkromných zbierkach a múzeách prežívajú dodnes. Klasický Aston Martin DB5 asi pripomínať nemusíme. Sem tam sa v Ženeve objavila aj celkom zaujímavá "amerika".

retro (11).JPGretro (12).JPGretro (15).JPGretro (9).JPGretro (16).JPGretro (17).JPGretro (18).jpgretro (19).jpgretro (20).jpgretro (22).jpgretro (21).jpgretro (25).jpgretro (26).jpgretro (27).jpgretro (29).jpgretro (30).jpgretro (31).jpgretro (32).jpgretro (33).jpgretro (34).jpgretro (35).jpgretro (37).jpgretro (38).jpgretro (41).jpgretro (42).jpgretro (2).JPGretro (3).JPGretro (4).JPGretro (5).JPGretro (6).JPGretro (7).JPGretro (8).JPGretro (1).JPG
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY