vytisknout velikost písma Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Pokiaľ už vás všetky tie moderné futuristické koncepty elektromobilov a hybridov nebavia, možno vás poteší výber legendárnych áut, ktoré automobilky v Ženeve rady pripomínajú.

retro (13).JPGretro (14).JPGretro (10).JPG
Legendárny Fiat 124 Sport Spider z konca 60. rokov pôsobí na stánku Fiatu vedľa modernej verzie kontrastne. Pôvodný Spider sa vyrábal až do polovice 80. rokov

Fiat predstavil úplne nový roadster 124 Spider Abarth a vedľa nemohol chýbať prapôvodný predchodca. Je pozoruhodné, ako sú si v skutočnosti obe autá v mnohom podobné. O zaujímavé kusy sme neprišli ani na stánku Porsche alebo u úpravcu Ruf, ktorý sa na túto značku špecializuje.

retro (23).jpgretro (24).jpgretro (28).jpg
Legendárne Porsche 718 vraj slúži ako inšpirácia novej generácie štvorvalcových preplňovaných Boxsterov. Pôvodný model 718 mal aj štvorvalec, ale atmosférický. Bolo to veľmi úspešné závodné auto

Pomerne bohatú prehliadku legendárnych áut mal aj stánok Jeep koncernu Fiat-Chrysler. Volvo síce prezentovalo novú generáciu sedanu S90 a kombi V90, ukázalo ale aj svoje klasické kupé-kombi 1800 ES. Toho sa medzi rokmi 1972 až 1974 vyrobilo len osem tisíc kusov.

retro (36).jpgretro (39).jpgretro (40).jpgJeep priviezol legendárneho Willysa vo vojenskom prevedení, rovnako tak ako MPV. Nechýbalo ani prvé luxusné terénne SUV - Jeep Wagoneer. Jeep zvažuje výrobu novej generácie ako konkurenciu pre Range Rover

Absolútna legenda je potom napríklad Alfa Romeo Disco Volante z rokov 1952 až 1953. Vzniklo len päť kusov a štyri v súkromných zbierkach a múzeách prežívajú dodnes. Klasický Aston Martin DB5 asi pripomínať nemusíme. Sem tam sa v Ženeve objavila aj celkom zaujímavá "amerika".

retro (11).JPGretro (12).JPGretro (15).JPGretro (9).JPGretro (16).JPGretro (17).JPGretro (18).jpgretro (19).jpgretro (20).jpgretro (22).jpgretro (21).jpgretro (25).jpgretro (26).jpgretro (27).jpgretro (29).jpgretro (30).jpgretro (31).jpgretro (32).jpgretro (33).jpgretro (34).jpgretro (35).jpgretro (37).jpgretro (38).jpgretro (41).jpgretro (42).jpgretro (2).JPGretro (3).JPGretro (4).JPGretro (5).JPGretro (6).JPGretro (7).JPGretro (8).JPGretro (1).JPG
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY