vytisknout velikost písma Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Pokiaľ už vás všetky tie moderné futuristické koncepty elektromobilov a hybridov nebavia, možno vás poteší výber legendárnych áut, ktoré automobilky v Ženeve rady pripomínajú.

retro (13).JPGretro (14).JPGretro (10).JPG
Legendárny Fiat 124 Sport Spider z konca 60. rokov pôsobí na stánku Fiatu vedľa modernej verzie kontrastne. Pôvodný Spider sa vyrábal až do polovice 80. rokov

Fiat predstavil úplne nový roadster 124 Spider Abarth a vedľa nemohol chýbať prapôvodný predchodca. Je pozoruhodné, ako sú si v skutočnosti obe autá v mnohom podobné. O zaujímavé kusy sme neprišli ani na stánku Porsche alebo u úpravcu Ruf, ktorý sa na túto značku špecializuje.

retro (23).jpgretro (24).jpgretro (28).jpg
Legendárne Porsche 718 vraj slúži ako inšpirácia novej generácie štvorvalcových preplňovaných Boxsterov. Pôvodný model 718 mal aj štvorvalec, ale atmosférický. Bolo to veľmi úspešné závodné auto

Pomerne bohatú prehliadku legendárnych áut mal aj stánok Jeep koncernu Fiat-Chrysler. Volvo síce prezentovalo novú generáciu sedanu S90 a kombi V90, ukázalo ale aj svoje klasické kupé-kombi 1800 ES. Toho sa medzi rokmi 1972 až 1974 vyrobilo len osem tisíc kusov.

retro (36).jpgretro (39).jpgretro (40).jpgJeep priviezol legendárneho Willysa vo vojenskom prevedení, rovnako tak ako MPV. Nechýbalo ani prvé luxusné terénne SUV - Jeep Wagoneer. Jeep zvažuje výrobu novej generácie ako konkurenciu pre Range Rover

Absolútna legenda je potom napríklad Alfa Romeo Disco Volante z rokov 1952 až 1953. Vzniklo len päť kusov a štyri v súkromných zbierkach a múzeách prežívajú dodnes. Klasický Aston Martin DB5 asi pripomínať nemusíme. Sem tam sa v Ženeve objavila aj celkom zaujímavá "amerika".

retro (11).JPGretro (12).JPGretro (15).JPGretro (9).JPGretro (16).JPGretro (17).JPGretro (18).jpgretro (19).jpgretro (20).jpgretro (22).jpgretro (21).jpgretro (25).jpgretro (26).jpgretro (27).jpgretro (29).jpgretro (30).jpgretro (31).jpgretro (32).jpgretro (33).jpgretro (34).jpgretro (35).jpgretro (37).jpgretro (38).jpgretro (41).jpgretro (42).jpgretro (2).JPGretro (3).JPGretro (4).JPGretro (5).JPGretro (6).JPGretro (7).JPGretro (8).JPGretro (1).JPG
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY