vytisknout velikost písma Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Pokiaľ už vás všetky tie moderné futuristické koncepty elektromobilov a hybridov nebavia, možno vás poteší výber legendárnych áut, ktoré automobilky v Ženeve rady pripomínajú.

retro (13).JPGretro (14).JPGretro (10).JPG
Legendárny Fiat 124 Sport Spider z konca 60. rokov pôsobí na stánku Fiatu vedľa modernej verzie kontrastne. Pôvodný Spider sa vyrábal až do polovice 80. rokov

Fiat predstavil úplne nový roadster 124 Spider Abarth a vedľa nemohol chýbať prapôvodný predchodca. Je pozoruhodné, ako sú si v skutočnosti obe autá v mnohom podobné. O zaujímavé kusy sme neprišli ani na stánku Porsche alebo u úpravcu Ruf, ktorý sa na túto značku špecializuje.

retro (23).jpgretro (24).jpgretro (28).jpg
Legendárne Porsche 718 vraj slúži ako inšpirácia novej generácie štvorvalcových preplňovaných Boxsterov. Pôvodný model 718 mal aj štvorvalec, ale atmosférický. Bolo to veľmi úspešné závodné auto

Pomerne bohatú prehliadku legendárnych áut mal aj stánok Jeep koncernu Fiat-Chrysler. Volvo síce prezentovalo novú generáciu sedanu S90 a kombi V90, ukázalo ale aj svoje klasické kupé-kombi 1800 ES. Toho sa medzi rokmi 1972 až 1974 vyrobilo len osem tisíc kusov.

retro (36).jpgretro (39).jpgretro (40).jpgJeep priviezol legendárneho Willysa vo vojenskom prevedení, rovnako tak ako MPV. Nechýbalo ani prvé luxusné terénne SUV - Jeep Wagoneer. Jeep zvažuje výrobu novej generácie ako konkurenciu pre Range Rover

Absolútna legenda je potom napríklad Alfa Romeo Disco Volante z rokov 1952 až 1953. Vzniklo len päť kusov a štyri v súkromných zbierkach a múzeách prežívajú dodnes. Klasický Aston Martin DB5 asi pripomínať nemusíme. Sem tam sa v Ženeve objavila aj celkom zaujímavá "amerika".

retro (11).JPGretro (12).JPGretro (15).JPGretro (9).JPGretro (16).JPGretro (17).JPGretro (18).jpgretro (19).jpgretro (20).jpgretro (22).jpgretro (21).jpgretro (25).jpgretro (26).jpgretro (27).jpgretro (29).jpgretro (30).jpgretro (31).jpgretro (32).jpgretro (33).jpgretro (34).jpgretro (35).jpgretro (37).jpgretro (38).jpgretro (41).jpgretro (42).jpgretro (2).JPGretro (3).JPGretro (4).JPGretro (5).JPGretro (6).JPGretro (7).JPGretro (8).JPGretro (1).JPG
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY