vytisknout velikost písma Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Galéria: Aj klasické autá majú v Ženeve svoje miesto

Pokiaľ už vás všetky tie moderné futuristické koncepty elektromobilov a hybridov nebavia, možno vás poteší výber legendárnych áut, ktoré automobilky v Ženeve rady pripomínajú.

retro (13).JPGretro (14).JPGretro (10).JPG
Legendárny Fiat 124 Sport Spider z konca 60. rokov pôsobí na stánku Fiatu vedľa modernej verzie kontrastne. Pôvodný Spider sa vyrábal až do polovice 80. rokov

Fiat predstavil úplne nový roadster 124 Spider Abarth a vedľa nemohol chýbať prapôvodný predchodca. Je pozoruhodné, ako sú si v skutočnosti obe autá v mnohom podobné. O zaujímavé kusy sme neprišli ani na stánku Porsche alebo u úpravcu Ruf, ktorý sa na túto značku špecializuje.

retro (23).jpgretro (24).jpgretro (28).jpg
Legendárne Porsche 718 vraj slúži ako inšpirácia novej generácie štvorvalcových preplňovaných Boxsterov. Pôvodný model 718 mal aj štvorvalec, ale atmosférický. Bolo to veľmi úspešné závodné auto

Pomerne bohatú prehliadku legendárnych áut mal aj stánok Jeep koncernu Fiat-Chrysler. Volvo síce prezentovalo novú generáciu sedanu S90 a kombi V90, ukázalo ale aj svoje klasické kupé-kombi 1800 ES. Toho sa medzi rokmi 1972 až 1974 vyrobilo len osem tisíc kusov.

retro (36).jpgretro (39).jpgretro (40).jpgJeep priviezol legendárneho Willysa vo vojenskom prevedení, rovnako tak ako MPV. Nechýbalo ani prvé luxusné terénne SUV - Jeep Wagoneer. Jeep zvažuje výrobu novej generácie ako konkurenciu pre Range Rover

Absolútna legenda je potom napríklad Alfa Romeo Disco Volante z rokov 1952 až 1953. Vzniklo len päť kusov a štyri v súkromných zbierkach a múzeách prežívajú dodnes. Klasický Aston Martin DB5 asi pripomínať nemusíme. Sem tam sa v Ženeve objavila aj celkom zaujímavá "amerika".

retro (11).JPGretro (12).JPGretro (15).JPGretro (9).JPGretro (16).JPGretro (17).JPGretro (18).jpgretro (19).jpgretro (20).jpgretro (22).jpgretro (21).jpgretro (25).jpgretro (26).jpgretro (27).jpgretro (29).jpgretro (30).jpgretro (31).jpgretro (32).jpgretro (33).jpgretro (34).jpgretro (35).jpgretro (37).jpgretro (38).jpgretro (41).jpgretro (42).jpgretro (2).JPGretro (3).JPGretro (4).JPGretro (5).JPGretro (6).JPGretro (7).JPGretro (8).JPGretro (1).JPG
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY