vytisknout velikost písma Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Kvôli samočinnému radeniu už dávno nemusíte míňať veľa peňazí za veľké auto s veľkým motorom a vysokou spotrebou.
Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Autá s automatom do 11-tisíc eur
  2. Fotogaléria: Autá s automatom do 11-tisíc eur

Automatická prevodovka sa aj v našich podmienkach dostáva do módy. Ponuka skladových nových a hlavne ojazdených vozidiel so samočinným radením býva bohužiaľ biedna, najmä ak má záujemca veľmi obmedzený rozpočet. Automobilky stále podmieňujú nákup automatu napríklad vyššou výbavou a konkrétnym (výkonnejším a drahším) motorom.

BMW-750Li_xDrive_2016_1600x1200_wallpaper_5c.jpgSkoda-Citigo_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgSeat-Mii_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgNa dvojspojkovú prevodovku zabudnite. Za menej ako 11-tisíc eur kúpite skôr robotizované prevodovky, výnimočne narazíte na automat s hydrodynamickým meničom

To potom dostáva cenu vozidla s automatickou prevodovkou mimo rozpočtu niektorých potenciálnych zákazníkov. Napriek tomu sa ponuka postupne rozrastá. Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi ste prakticky nemali šancu kúpiť nové auto s automatom pod 11-tisíc eur, dnes sa ich pod touto hranicou nachádza celá rada.

V mnohých prípadoch sa síce jedná o malé autá s malými motormi a nie vždy ide o klasický automat, ale spravidla len o robotizovanú prevodovku. Kto ale nechce alebo nemôže (napríklad zo zdravotných dôvodov) radiť, je pre neho aj taká prevodovka záchranou a často znamená rozdiel medzi slobodnou individuálnou mobilitou a odkázaním na neefektívnu hromadnú dopravu.

V nižšej cenová kategórii len výnimočne nájdete auto s komfortnou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Má to prostý dôvod. Automat s meničom (o "dvojspojke" nehovoriac) je veľký a drahý, ale predovšetkým z princípu funkcie pracuje s vyššími mechanickými stratami. Nielenže nepriaznivo kazí tabuľkovú spotrebu a emisie (akokoľvek môže mať neskúsený vodič práve s automatom reálne nižšiu spotrebu), ale citeľne uberá malým a slabým motorom výkon. Robotizovaná prevodovka naproti tomu pracuje rovnako ako klasický manuál, len sa o ovládanie spojky a zmenu rýchlostí stará počítač.

V priloženej galérii nájdete všetky autá, ktoré v čase publikácie článku zaobstaráte na našom trhu so samočinným radením za menej ako 11-tisíc eur. Vyberáme len základné modely a motorizácie, nemá zmysel uvádzať to isté auto vo vyššej výbave alebo v prevedení s ďalším párom dverí na viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY