vytisknout velikost písma Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Kvôli samočinnému radeniu už dávno nemusíte míňať veľa peňazí za veľké auto s veľkým motorom a vysokou spotrebou.
Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Autá s automatom do 11-tisíc eur
  2. Fotogaléria: Autá s automatom do 11-tisíc eur

Automatická prevodovka sa aj v našich podmienkach dostáva do módy. Ponuka skladových nových a hlavne ojazdených vozidiel so samočinným radením býva bohužiaľ biedna, najmä ak má záujemca veľmi obmedzený rozpočet. Automobilky stále podmieňujú nákup automatu napríklad vyššou výbavou a konkrétnym (výkonnejším a drahším) motorom.

BMW-750Li_xDrive_2016_1600x1200_wallpaper_5c.jpgSkoda-Citigo_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgSeat-Mii_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgNa dvojspojkovú prevodovku zabudnite. Za menej ako 11-tisíc eur kúpite skôr robotizované prevodovky, výnimočne narazíte na automat s hydrodynamickým meničom

To potom dostáva cenu vozidla s automatickou prevodovkou mimo rozpočtu niektorých potenciálnych zákazníkov. Napriek tomu sa ponuka postupne rozrastá. Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi ste prakticky nemali šancu kúpiť nové auto s automatom pod 11-tisíc eur, dnes sa ich pod touto hranicou nachádza celá rada.

V mnohých prípadoch sa síce jedná o malé autá s malými motormi a nie vždy ide o klasický automat, ale spravidla len o robotizovanú prevodovku. Kto ale nechce alebo nemôže (napríklad zo zdravotných dôvodov) radiť, je pre neho aj taká prevodovka záchranou a často znamená rozdiel medzi slobodnou individuálnou mobilitou a odkázaním na neefektívnu hromadnú dopravu.

V nižšej cenová kategórii len výnimočne nájdete auto s komfortnou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Má to prostý dôvod. Automat s meničom (o "dvojspojke" nehovoriac) je veľký a drahý, ale predovšetkým z princípu funkcie pracuje s vyššími mechanickými stratami. Nielenže nepriaznivo kazí tabuľkovú spotrebu a emisie (akokoľvek môže mať neskúsený vodič práve s automatom reálne nižšiu spotrebu), ale citeľne uberá malým a slabým motorom výkon. Robotizovaná prevodovka naproti tomu pracuje rovnako ako klasický manuál, len sa o ovládanie spojky a zmenu rýchlostí stará počítač.

V priloženej galérii nájdete všetky autá, ktoré v čase publikácie článku zaobstaráte na našom trhu so samočinným radením za menej ako 11-tisíc eur. Vyberáme len základné modely a motorizácie, nemá zmysel uvádzať to isté auto vo vyššej výbave alebo v prevedení s ďalším párom dverí na viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY