vytisknout velikost písma Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Kvôli samočinnému radeniu už dávno nemusíte míňať veľa peňazí za veľké auto s veľkým motorom a vysokou spotrebou.
Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Autá s automatom do 11-tisíc eur
  2. Fotogaléria: Autá s automatom do 11-tisíc eur

Automatická prevodovka sa aj v našich podmienkach dostáva do módy. Ponuka skladových nových a hlavne ojazdených vozidiel so samočinným radením býva bohužiaľ biedna, najmä ak má záujemca veľmi obmedzený rozpočet. Automobilky stále podmieňujú nákup automatu napríklad vyššou výbavou a konkrétnym (výkonnejším a drahším) motorom.

BMW-750Li_xDrive_2016_1600x1200_wallpaper_5c.jpgSkoda-Citigo_2013_1600x1200_wallpaper_01.jpgSeat-Mii_2013_1600x1200_wallpaper_03.jpgNa dvojspojkovú prevodovku zabudnite. Za menej ako 11-tisíc eur kúpite skôr robotizované prevodovky, výnimočne narazíte na automat s hydrodynamickým meničom

To potom dostáva cenu vozidla s automatickou prevodovkou mimo rozpočtu niektorých potenciálnych zákazníkov. Napriek tomu sa ponuka postupne rozrastá. Zatiaľ čo pred nejakými desiatimi rokmi ste prakticky nemali šancu kúpiť nové auto s automatom pod 11-tisíc eur, dnes sa ich pod touto hranicou nachádza celá rada.

V mnohých prípadoch sa síce jedná o malé autá s malými motormi a nie vždy ide o klasický automat, ale spravidla len o robotizovanú prevodovku. Kto ale nechce alebo nemôže (napríklad zo zdravotných dôvodov) radiť, je pre neho aj taká prevodovka záchranou a často znamená rozdiel medzi slobodnou individuálnou mobilitou a odkázaním na neefektívnu hromadnú dopravu.

V nižšej cenová kategórii len výnimočne nájdete auto s komfortnou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Má to prostý dôvod. Automat s meničom (o "dvojspojke" nehovoriac) je veľký a drahý, ale predovšetkým z princípu funkcie pracuje s vyššími mechanickými stratami. Nielenže nepriaznivo kazí tabuľkovú spotrebu a emisie (akokoľvek môže mať neskúsený vodič práve s automatom reálne nižšiu spotrebu), ale citeľne uberá malým a slabým motorom výkon. Robotizovaná prevodovka naproti tomu pracuje rovnako ako klasický manuál, len sa o ovládanie spojky a zmenu rýchlostí stará počítač.

V priloženej galérii nájdete všetky autá, ktoré v čase publikácie článku zaobstaráte na našom trhu so samočinným radením za menej ako 11-tisíc eur. Vyberáme len základné modely a motorizácie, nemá zmysel uvádzať to isté auto vo vyššej výbave alebo v prevedení s ďalším párom dverí na viac.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY