vytisknout velikost písma Galéria: 10 najlepších motorov podľa WardsAuto

Prvýkrát za 28 rokov sa do finálovej desiatky nedostal osemvalec. Najväčší motor z TOP 10 má objem 3,6 l a je v hybridnom MPV. Nominované auto sa musí sériovo vyrábať a stať do 62 000 dolárov.
Galéria: 10 najlepších motorov podľa WardsAuto

Každoročný rebríček "Wards '10 Best Engines", teda 10 najlepších motorov podľa magazínu WardsAuto, sa prvýkrát za 28 rokov musí zaobísť bez osemvalca. WardsAuto to prisudzuje predovšetkým masívnej vlne downsizingu, hybridizácii a postupnému prechodu na elektrické pohony. Osemvalec je v civilných autách stále vzácnejší. A ak vynecháme americký trh, ktorému sa táto anketa venuje, v Európe by sme to isté mohli povedať o šesťvalcoch.

Tento rok sa ale medzi desiatku najlepších motorov podľa WardsAuto nedostal žiadny z moderných trojvalcov. Najmenší motor vo finále má štyri valce a zdvihový objem 1,4 l. Celkovo je v desiatke najlepších sedem štvorvalcov a tri šesťvalce. Ten najväčší má objem 3,6 l a nájdete ho v MPV, navyše s hybridným pohonom.

WardsAuto vyberal motory vo štyridsiatke nominovaných áut po dobu dvoch mesiacov. Cenový limit bol 62 000 amerických dolárov. Výsledky sú zoradené abecedne, poradie v rámci Top 10 magazín nezverejňuje. Čoskoro uvidíme aj výsledky rebríčka 10 najlepších interiérov a desiatku užívateľsky najprívetivejších zábavných systémov.

BMW-M240i-1.jpgBMW-M240i-2.jpg

Prehľad 10 najlepších motorov radíme podľa abecedy, pretože Wards žiadne poradie neuvádza. BMW M240 poháňa radový šesťvalec 3,0 l preplňovaný turbodúchadlom. Motor má výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm. Na 100 km/h dotlačí BMW M240 za 4,9 sekundy.

Ford-Focus-RS-1.jpgFord-Focus-RS-2.jpg

Ford Focus RS sa spolieha na preplňovaný štvorvalec 2,3 l. Motor Focusu RS má výkon 257 kW (350 k) a krútiaci moment 440 Nm. Ford udáva zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 sekundy.

Honda-Accord-Hybrid-1.jpgHonda-Accord-Hybrid-2.jpg

Medzi desiatku najlepších motorov sa dostala Honda Accord Hybrid s dvojlitrovým štvorvalcom. Motor pracuje v Atkinsonovom cykle a sám má výkon 105 kW. Hybridná sústava potom posiela na predné kolesá hybridného Accordu 158 kW (215 k) a 315 Nm

Hyundai-Elantra-1.jpgHyundai-Elantra-2.jpg

WardsAuto vybral medzi desiatku najlepších motorov Hyundai Elantra Eco s motorom 1.4 Turbo. Tisícštyristovka má výkon 103 kW (140 k) a Američania jej namerali spotrebu 5,8 l na 100 km.

Chevrolet-Volt-1.jpgChevrolet-Volt-2.jpg

Medzi desiatku najlepších sa dostal aj Chevrolet Volt so svojím plug-in hybridným systémom. Volt sľubuje dojazd až 85 elektrických kilometrov, kombinovaná spotreba je 2,2 litra na 100 km. Plug-in hybridný systém má krútiaci moment až 407 Nm.

Chrysler-Pacifica-Hybrid-1.jpgChrysler-Pacifica-Hybrid-2.jpg

Je trochu paradoxné, že najväčší motor medzi desiatkou najlepších pohonných jednotiek má MPV a ešte k tomu hybrid, v tomto prípade Chrysler Pacifica. Šesťvalec 3,6 l pracuje v Atkinsonovom cykle a redaktori s ním dosiahli priemernú spotrebu 7,8 l v reálnej prevádzke. Pacifica Hybrid prejde až 53 km iba na elektrinu.

Infiniti-Q50-1.jpgInfiniti-Q50-2.jpg

Infiniti Q50 sa spolieha na preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l. Najsilnejšie prevedenie šesťvalca v Infiniti má výkon 298 kW (406 k) a krútiaci moment 475 Nm. Je to najvýkonnejší motor v tejto desiatke.

Mazda-CX-9-1.jpgMazda-CX-9-2.jpg

Mazda CX-9 sa medzi 10 najlepších motorov dostala so svojim štvorvalcom 2,5 l Skyactiv Turbo. Preplňovaný motor v Mazde CX-9 má výkon až 184 kW (250 koní), ak vodič natankuje benzín s oktánovým číslom aspoň 93.

Mercedes-C300-1.jpgMercedes-C300-2.jpg

Redaktori WardAuto do desiatky najlepších motorov vybrali aj štvorvalec 2,0 l v Mercedese C 300. Preplňovaný štvorvalec má výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 370 Nm už v 1300 ot. Priemerná reálna spotreba bola 9,0 l na 100 km.

Volvo-V60-Polestar-1.jpgVolvo-V60-Polestar-2.jpg

Medzi desiatkou najlepších motorov je aj Volvo V60 Polestar so svojím turbom a kompresorom preplňovaným dvojlitrovým štvorvalcom. Štvorvalec má výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 470 Nm. Volvo sa s ním rozbehne na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY