vytisknout velikost písma Galéria: 10 najlacnejších hybridov a elektromobilov na slovenskom trhu

Najlacnejším hybridom je Toyota Yaris za takmer 14-tisíc eur. Najlacnejší elektromobil u nás stojí 23-tisíc eur. Jednoduché mild-hybridy čoskoro úplne vytlačia malé diesely.
Galéria: 10 najlacnejších hybridov a elektromobilov na slovenskom trhu

Alternatívne systémy pohonu s elektrickou asistenciou, prípadne len so samotnými elektromotormi, nie sú na našom trhu už žiadnou exotickou výnimkou. Ich registrácie sa síce počítajú skôr na desiatky než tisíce, ale to je dané predovšetkým tým, že u nás z vlastníctva takých áut neplynie príliš materiálnych výhod. 

V konkurencii dieselov a konvenčných pohonov sa skrátka elektromobil a hybrid presadzuje ťažko, no svojich fanúšikov a zástancov si tieto alternatívne pohony aj tak nachádzajú. Aj preto, že dnes už je naozaj z čoho vyberať. Hybridný pohon a elektromobil sa snaží ponúkať takmer každá významná automobilka.

Tiež očakávame, že s novým meraním spotreby a emisií sa jednoduché mild-hybrid postupne rozšíria aj pri lacnejších značkách. Takéto hybridné systémy zrejme do niekoľkých rokov nahradia turbodiesely v menších a lacnejších autách.

Dali sme dokopy desiatku najlacnejších hybridov a elektromobilov na slovenskom trhu, ktoré sú aktuálne k dispozícii. Hneď polovica vozidiel v desiatke najlacnejších pripadá na Toyotu, ktorá je priekopníkom hybridných pohonov. Svojho zástupcu má ale aj Lexus (čo je vlastne tiež Toyota), Nissan, Volkswagen, Kia a Suzuki.

1. Toyota Yaris

Toyota-Yaris-2015-1600-02.jpg

Najlacnejší hybrid na slovenskom trhu je Toyota Yaris. Aktuálne stojí 13 837 eur Sk. Spolieha na atmosferickú tisícpäťstovku s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 111 Nm, ktorej pomáha elektromotor s krútiacim momente až 169 Nm.

2. Suzuki Baleno

Suzuki-Baleno-2016-1600-11.jpg

Suzuki Baleno s mild-hybridným systémom ukazuje, ako približne budú fungovať budúce lacné hybridy. K motoru 1,2 l je pripojený kompaktný elektromotor, fungujúci ako štartér/generátor. Túto kombináciu ale kúpite za 14 999 eur. K dispozícii je totiž len v najvyššej výbave Elegance.

3. Toyota Auris

Toyota-Auris-2016-1600-03.jpg

Toyota Auris používa rovnakú techniku ako Prius, teda tisícosemstovku a elektromotor s celkovým výkonom 100 kW (136 k). Hybridný Auris minulého modelového roku sa predáva za 17 999 eur, aktuálny modelový rok po modernizácii je o pár stoviek drahší. Za kombi sa pripláca ďalšia tisícka.

4. Kia Niro

Kia-Niro_EU-Version-2017-1600-05.jpg

Kia Niro s motorom 1,6 l a elektromotorom s celkovým výkonom 104 kW (141 k) a krútiacim momentom 265 Nm stojí 21 999 eur. Kiu Niro s iným druhom pohonu ani nekúpite.

5. Volkswagen e-Up

Volkswagen-e-Up-2014-1600-01.jpg

Volkswagen e-Up! je najlacnejší elektromobil u nás. Ešte sa dá kúpiť predchádzajúci modelový rok za 22 199 eur, aktuálna verzia stojí 23 599 eur. Elektromotor má výkon 60 kW (82 k) a automobilka sľubuje dojazd až 160 km.

6. Toyota C-HR

Toyota-C-HR-2017-1600-01.jpg

Crossover Toyota C-HR je v ponuke aj s hybridným pohonom. Stojí 22 999 eur. Dostanete za ne tisícosemstovku s integrovaným elektromotorom s celkovým výkonom sústavy 90 kW (122 k).

7. Lexus CT 200h

Lexus-CT_200h-2014-1600-12.jpg

Lexus CT 200h využíva techniku Toyoty Prius a stojí 26 795 eur. S inou ako hybridnou motorizáciou sa model CT nepredáva.

8. Nissan Leaf

Nissan-Leaf_30_kWh-2016-1600-05.jpg

Nissan Leaf je druhý najlacnejší elektromobil u nás. Stojí od 26 999 eur, ale ak chcete 30 kWh akumulátor, musíte si priplatiť zhruba ďalšiu tisícku navyše.

9. Toyota Prius

Toyota-Prius-2016-1600-05.jpg

Toyota Prius sa predáva už vo svojej štvrtej generácii. Aktuálne stojí od 27 568 eur. Celkový výkon jej hybridnej sústavy je 90 kW (122 k).

10. Toyota RAV4

Toyota-RAV4_Hybrid_EU-Version-2016-1600-0f.jpg

Do desiatky najlacnejších hybridov alebo elektromobilov sa ešte zmestí SUV Toyota RAV4. Štvorvalec 2,5 l kombinovaný s elektromotorom stojí vo verzii s pohonom predných kolies 28 999 eur. Za štvorkolku si priplatíte ďalších 2 tisíc eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY