vytisknout velikost písma Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Chevrolet na autosalón v Los Angeles priviezol veľmi zvláštny futuristický koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Nesie meno Chaparral 2X a spomína na slávnu, ale krátku históriu veľmi inovatívnych automobilov Chaparral zo 60. rokov dvadsiateho storočia. Legendárne pretekárske stroje ako prvé využívali aerodynamické prvky na zvýšenie prítlaku alebo (pri modeli Chaparral 2J) dokonca prísavný efekt. Plno ich novátorských riešení ale bolo čoskoro zakázaných.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-007-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-014-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-010-1.jpgPretekárske auto s laserovým pohonom a rázovými vlnami ovládané aktívnou aerodynamikou skutočne ešte svet nevidel

Chevrolet Chaparral 2X je podobne revolučný. K pohonu totiž slúži laserový propulznou systém napájanou z akumulátorov. Ako to funguje? Na to by sme sa asi mali spýtať nejakého fyzika, ale principiálne ide o to, že jednotka s laserovým lúčom umiestnená uprostred vytvára laserové pulzy.

Tie dopadajú na zaostrovací kryt a vytvárajú rázové vlny, ktoré potom ženú auto vpred. Laser o výkone 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňujú stroju Chaparral 2X dosiahnuť na maximálnu rýchlosť 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrýchli za 1,5 sekundy.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-012-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-011-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-009-1.jpgKoncept Chaparral 2X si teraz môžete vyskúšať v závodnej hre Gran Turismo 6. Auto je na stiahnutie zadarmo ako súčasť novej aktualizácie

Chevrolet Chaparral 2X prišiel tiež s veľmi futuristickým riešením aerodynamiky práve pomocou rázových vĺn, ktoré vytvára laserový pohon, v ktorých smere možno ovládať aktívnu aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotrebuje veľké zadné krídlo. Zaujímavosťou je aj umiestnenie pilota, ktorý v aute leží hlavou dopredu. To si vynútilo práve riešenie aerodynamiky a obtekanie vzduchu.

Novinku si môžete prezrieť na autosalóne v Los Angeles v mierke 1:1, ale dokonca sa už môžete aj zviesť. A pekne v teple svojej obývačky. Chevrolet totiž pri návrhu stroja spolupracoval s dizajnérmi závodného simulátora Gran Turismo 6 a auto poskytol zadarmo na stiahnutie v novej aktualizácii hry.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-001-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-006-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-008-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-013-1.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY