vytisknout velikost písma Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Chevrolet na autosalón v Los Angeles priviezol veľmi zvláštny futuristický koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Nesie meno Chaparral 2X a spomína na slávnu, ale krátku históriu veľmi inovatívnych automobilov Chaparral zo 60. rokov dvadsiateho storočia. Legendárne pretekárske stroje ako prvé využívali aerodynamické prvky na zvýšenie prítlaku alebo (pri modeli Chaparral 2J) dokonca prísavný efekt. Plno ich novátorských riešení ale bolo čoskoro zakázaných.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-007-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-014-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-010-1.jpgPretekárske auto s laserovým pohonom a rázovými vlnami ovládané aktívnou aerodynamikou skutočne ešte svet nevidel

Chevrolet Chaparral 2X je podobne revolučný. K pohonu totiž slúži laserový propulznou systém napájanou z akumulátorov. Ako to funguje? Na to by sme sa asi mali spýtať nejakého fyzika, ale principiálne ide o to, že jednotka s laserovým lúčom umiestnená uprostred vytvára laserové pulzy.

Tie dopadajú na zaostrovací kryt a vytvárajú rázové vlny, ktoré potom ženú auto vpred. Laser o výkone 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňujú stroju Chaparral 2X dosiahnuť na maximálnu rýchlosť 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrýchli za 1,5 sekundy.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-012-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-011-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-009-1.jpgKoncept Chaparral 2X si teraz môžete vyskúšať v závodnej hre Gran Turismo 6. Auto je na stiahnutie zadarmo ako súčasť novej aktualizácie

Chevrolet Chaparral 2X prišiel tiež s veľmi futuristickým riešením aerodynamiky práve pomocou rázových vĺn, ktoré vytvára laserový pohon, v ktorých smere možno ovládať aktívnu aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotrebuje veľké zadné krídlo. Zaujímavosťou je aj umiestnenie pilota, ktorý v aute leží hlavou dopredu. To si vynútilo práve riešenie aerodynamiky a obtekanie vzduchu.

Novinku si môžete prezrieť na autosalóne v Los Angeles v mierke 1:1, ale dokonca sa už môžete aj zviesť. A pekne v teple svojej obývačky. Chevrolet totiž pri návrhu stroja spolupracoval s dizajnérmi závodného simulátora Gran Turismo 6 a auto poskytol zadarmo na stiahnutie v novej aktualizácii hry.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-001-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-006-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-008-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-013-1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY