vytisknout velikost písma Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Chevrolet na autosalón v Los Angeles priviezol veľmi zvláštny futuristický koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Nesie meno Chaparral 2X a spomína na slávnu, ale krátku históriu veľmi inovatívnych automobilov Chaparral zo 60. rokov dvadsiateho storočia. Legendárne pretekárske stroje ako prvé využívali aerodynamické prvky na zvýšenie prítlaku alebo (pri modeli Chaparral 2J) dokonca prísavný efekt. Plno ich novátorských riešení ale bolo čoskoro zakázaných.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-007-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-014-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-010-1.jpgPretekárske auto s laserovým pohonom a rázovými vlnami ovládané aktívnou aerodynamikou skutočne ešte svet nevidel

Chevrolet Chaparral 2X je podobne revolučný. K pohonu totiž slúži laserový propulznou systém napájanou z akumulátorov. Ako to funguje? Na to by sme sa asi mali spýtať nejakého fyzika, ale principiálne ide o to, že jednotka s laserovým lúčom umiestnená uprostred vytvára laserové pulzy.

Tie dopadajú na zaostrovací kryt a vytvárajú rázové vlny, ktoré potom ženú auto vpred. Laser o výkone 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňujú stroju Chaparral 2X dosiahnuť na maximálnu rýchlosť 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrýchli za 1,5 sekundy.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-012-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-011-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-009-1.jpgKoncept Chaparral 2X si teraz môžete vyskúšať v závodnej hre Gran Turismo 6. Auto je na stiahnutie zadarmo ako súčasť novej aktualizácie

Chevrolet Chaparral 2X prišiel tiež s veľmi futuristickým riešením aerodynamiky práve pomocou rázových vĺn, ktoré vytvára laserový pohon, v ktorých smere možno ovládať aktívnu aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotrebuje veľké zadné krídlo. Zaujímavosťou je aj umiestnenie pilota, ktorý v aute leží hlavou dopredu. To si vynútilo práve riešenie aerodynamiky a obtekanie vzduchu.

Novinku si môžete prezrieť na autosalóne v Los Angeles v mierke 1:1, ale dokonca sa už môžete aj zviesť. A pekne v teple svojej obývačky. Chevrolet totiž pri návrhu stroja spolupracoval s dizajnérmi závodného simulátora Gran Turismo 6 a auto poskytol zadarmo na stiahnutie v novej aktualizácii hry.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-001-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-006-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-008-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-013-1.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY