vytisknout velikost písma Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Chevrolet na autosalón v Los Angeles priviezol veľmi zvláštny futuristický koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Nesie meno Chaparral 2X a spomína na slávnu, ale krátku históriu veľmi inovatívnych automobilov Chaparral zo 60. rokov dvadsiateho storočia. Legendárne pretekárske stroje ako prvé využívali aerodynamické prvky na zvýšenie prítlaku alebo (pri modeli Chaparral 2J) dokonca prísavný efekt. Plno ich novátorských riešení ale bolo čoskoro zakázaných.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-007-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-014-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-010-1.jpgPretekárske auto s laserovým pohonom a rázovými vlnami ovládané aktívnou aerodynamikou skutočne ešte svet nevidel

Chevrolet Chaparral 2X je podobne revolučný. K pohonu totiž slúži laserový propulznou systém napájanou z akumulátorov. Ako to funguje? Na to by sme sa asi mali spýtať nejakého fyzika, ale principiálne ide o to, že jednotka s laserovým lúčom umiestnená uprostred vytvára laserové pulzy.

Tie dopadajú na zaostrovací kryt a vytvárajú rázové vlny, ktoré potom ženú auto vpred. Laser o výkone 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňujú stroju Chaparral 2X dosiahnuť na maximálnu rýchlosť 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrýchli za 1,5 sekundy.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-012-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-011-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-009-1.jpgKoncept Chaparral 2X si teraz môžete vyskúšať v závodnej hre Gran Turismo 6. Auto je na stiahnutie zadarmo ako súčasť novej aktualizácie

Chevrolet Chaparral 2X prišiel tiež s veľmi futuristickým riešením aerodynamiky práve pomocou rázových vĺn, ktoré vytvára laserový pohon, v ktorých smere možno ovládať aktívnu aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotrebuje veľké zadné krídlo. Zaujímavosťou je aj umiestnenie pilota, ktorý v aute leží hlavou dopredu. To si vynútilo práve riešenie aerodynamiky a obtekanie vzduchu.

Novinku si môžete prezrieť na autosalóne v Los Angeles v mierke 1:1, ale dokonca sa už môžete aj zviesť. A pekne v teple svojej obývačky. Chevrolet totiž pri návrhu stroja spolupracoval s dizajnérmi závodného simulátora Gran Turismo 6 a auto poskytol zadarmo na stiahnutie v novej aktualizácii hry.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-001-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-006-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-008-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-013-1.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY