vytisknout velikost písma Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Futuristický Chevrolet Chaparral 2X sa pýši laserovým pohonom

Chevrolet na autosalón v Los Angeles priviezol veľmi zvláštny futuristický koncept pretekárskeho vozidla budúcnosti. Nesie meno Chaparral 2X a spomína na slávnu, ale krátku históriu veľmi inovatívnych automobilov Chaparral zo 60. rokov dvadsiateho storočia. Legendárne pretekárske stroje ako prvé využívali aerodynamické prvky na zvýšenie prítlaku alebo (pri modeli Chaparral 2J) dokonca prísavný efekt. Plno ich novátorských riešení ale bolo čoskoro zakázaných.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-007-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-014-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-010-1.jpgPretekárske auto s laserovým pohonom a rázovými vlnami ovládané aktívnou aerodynamikou skutočne ešte svet nevidel

Chevrolet Chaparral 2X je podobne revolučný. K pohonu totiž slúži laserový propulznou systém napájanou z akumulátorov. Ako to funguje? Na to by sme sa asi mali spýtať nejakého fyzika, ale principiálne ide o to, že jednotka s laserovým lúčom umiestnená uprostred vytvára laserové pulzy.

Tie dopadajú na zaostrovací kryt a vytvárajú rázové vlny, ktoré potom ženú auto vpred. Laser o výkone 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňujú stroju Chaparral 2X dosiahnuť na maximálnu rýchlosť 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrýchli za 1,5 sekundy.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-012-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-011-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-009-1.jpgKoncept Chaparral 2X si teraz môžete vyskúšať v závodnej hre Gran Turismo 6. Auto je na stiahnutie zadarmo ako súčasť novej aktualizácie

Chevrolet Chaparral 2X prišiel tiež s veľmi futuristickým riešením aerodynamiky práve pomocou rázových vĺn, ktoré vytvára laserový pohon, v ktorých smere možno ovládať aktívnu aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotrebuje veľké zadné krídlo. Zaujímavosťou je aj umiestnenie pilota, ktorý v aute leží hlavou dopredu. To si vynútilo práve riešenie aerodynamiky a obtekanie vzduchu.

Novinku si môžete prezrieť na autosalóne v Los Angeles v mierke 1:1, ale dokonca sa už môžete aj zviesť. A pekne v teple svojej obývačky. Chevrolet totiž pri návrhu stroja spolupracoval s dizajnérmi závodného simulátora Gran Turismo 6 a auto poskytol zadarmo na stiahnutie v novej aktualizácii hry.

2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-001-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-006-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-008-1.jpg2014-chevrolet-chaparral-2x-visiongranturismoconcept-013-1.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY