vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Touring Porsche 911 GT3 bez krídla a manuálu

Porsche 911 GT3 dostal Touring Pack. Je to v podstate GT3 na cestu a nie na okruh. Nemá obrovské krídlo, ale motor 500 konských síl zostal. K dispozícii je iba manuálna prevodovka.
Frankfurt 2017: Touring Porsche 911 GT3 bez krídla a manuálu

Nedávno sme napísali, ako Porsche zrazu zistilo, že zákazníci hľadajú skôr vodičsky atraktívne stroje, a na nejakých rekordných časpoch na okruhu skutočne až tak nezáleží. Stručne povedané, budú spokojní s horším vozidlom iba vtedy, keď s ním bude zábava. Porsche zareagovalo limitovanou verziu Porsche 911 R, ktorá bola aj napriek šialenej cene vypredaná doslova za noc.

A teraz je tu ďalší prírastok, ktorý sa nazýva Porsche 911 GT3 Touring a na rozdiel od modelu 911 R to nie je limitovaná edícia. Bude to v bežnej ponuke, s GT3 líšiacimi sa charakteristikami podvozku, pohodlnejším vybavením a predovšetkým absenciou masívneho aerodynamického príslušenstva a zadného krídla. Je to len GT3 na ceste, nie primárne na okruhu. A používa len manuálnu prevodovku! Sme veľmi zvedaví, ako na taký model zareaguje trh limitovanej 991 R, ktorá sa teraz predáva ako jazdené vozidlo za viac ako 400-tisíc eur. Špekulanti možno zaplatia...

Na zadnej strane je stále rovnaký štvorvalcový šesťvalcový GT3 s objemom 4,0 litra, ktorý má výkon 500 koní (368 kW), krútiaci moment 460 Nm a zvládne až 9 000 otáčok za minútu. Pri rýchlosti 100 km/h zrýchľuje GT3 Touring za 3,9 sekundy a rozbehne sa na 316 km/h. Cena je rovnaká ako pri GT3, takže si jednoducho vyberiete to, čo sa vám viac páči.

Napriek tomu autu zostáva adaptívny podvozok, masívne 20" kolesá a natáčanie zadnej nápravy, čo sú záležitosti, ktoré by možno niektorí zákazníci oželeli a radšej by dostali ešte viac jazdných interakcií. Ale čo nie je, môže byť. 

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY