vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Touring Porsche 911 GT3 bez krídla a manuálu

Porsche 911 GT3 dostal Touring Pack. Je to v podstate GT3 na cestu a nie na okruh. Nemá obrovské krídlo, ale motor 500 konských síl zostal. K dispozícii je iba manuálna prevodovka.
Frankfurt 2017: Touring Porsche 911 GT3 bez krídla a manuálu

Nedávno sme napísali, ako Porsche zrazu zistilo, že zákazníci hľadajú skôr vodičsky atraktívne stroje, a na nejakých rekordných časpoch na okruhu skutočne až tak nezáleží. Stručne povedané, budú spokojní s horším vozidlom iba vtedy, keď s ním bude zábava. Porsche zareagovalo limitovanou verziu Porsche 911 R, ktorá bola aj napriek šialenej cene vypredaná doslova za noc.

A teraz je tu ďalší prírastok, ktorý sa nazýva Porsche 911 GT3 Touring a na rozdiel od modelu 911 R to nie je limitovaná edícia. Bude to v bežnej ponuke, s GT3 líšiacimi sa charakteristikami podvozku, pohodlnejším vybavením a predovšetkým absenciou masívneho aerodynamického príslušenstva a zadného krídla. Je to len GT3 na ceste, nie primárne na okruhu. A používa len manuálnu prevodovku! Sme veľmi zvedaví, ako na taký model zareaguje trh limitovanej 991 R, ktorá sa teraz predáva ako jazdené vozidlo za viac ako 400-tisíc eur. Špekulanti možno zaplatia...

Na zadnej strane je stále rovnaký štvorvalcový šesťvalcový GT3 s objemom 4,0 litra, ktorý má výkon 500 koní (368 kW), krútiaci moment 460 Nm a zvládne až 9 000 otáčok za minútu. Pri rýchlosti 100 km/h zrýchľuje GT3 Touring za 3,9 sekundy a rozbehne sa na 316 km/h. Cena je rovnaká ako pri GT3, takže si jednoducho vyberiete to, čo sa vám viac páči.

Napriek tomu autu zostáva adaptívny podvozok, masívne 20" kolesá a natáčanie zadnej nápravy, čo sú záležitosti, ktoré by možno niektorí zákazníci oželeli a radšej by dostali ešte viac jazdných interakcií. Ale čo nie je, môže byť. 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY