vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Suzuki Swift Sport prišlo o atmosférický motor, ale je ľahšie

Suzuki Swift Sport prvýkrát získal turbo motor. Tisícštyristovka Boosterjet ponúka výkon 140 koní. Medzigeneračne kompaktný Swift schudol zhruba 80 kg.
Frankfurt 2017: Suzuki Swift Sport prišlo o atmosférický motor, ale je ľahšie

Suzuki priniesla novú generáciu rýchleho hatchbacku Swift Sport na autosalón vo Frankfurte. Už nejaký čas sme vedeli, že auto prvýkrát dostane preplňovaný motor. Je ním štvorvalcová tisícštyristovka Boosterjet, ktorá má výkon 103 kW (140 k) v 5500 min-1 a krútiaci moment 230 Nm v 2500 až 3500 min-1.

Najmä nárast krútiaceho momentu bude proti predchádzajúcej atmosférickej generácii veľmi znateľný na zmene charakteru tohto kompaktného ostrého hatchbacku. Základný recept inak zostáva rovnaký, vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu obyčajná "torzka". Napájanie potom vysiela šesťstupňovú manuálnu prevodovku na ceste cez predné kolesá 195/45 R17. Dúfajme, že Suzuki charakter auta nezabije extrémne dlhými prevodmi, ako je to dnes v móde.

Suzuki dalo Swiftu novú platformu, ktorá je ľahšia, ale aj pevnejšia. Medzigeneračne tento hatchback schudol 80 kg, takže na váhe ukáže len 970 kg. Komfortné a bezpečnostné vybavenie sa rozšírilo. Neexistuje núdzový brzdový systém ani odchod z jazdného pruhu.

Suzuki zatiaľ neuvádza ani základné dynamické parametre, na hodnoty zrýchlenia, najvyššej rýchlosti a spotreby paliva si ešte musíme počkať. Nepoznáme ani ceny ani dátum spustenia modelu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY