vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Suzuki Swift Sport prišlo o atmosférický motor, ale je ľahšie

Suzuki Swift Sport prvýkrát získal turbo motor. Tisícštyristovka Boosterjet ponúka výkon 140 koní. Medzigeneračne kompaktný Swift schudol zhruba 80 kg.
Frankfurt 2017: Suzuki Swift Sport prišlo o atmosférický motor, ale je ľahšie

Suzuki priniesla novú generáciu rýchleho hatchbacku Swift Sport na autosalón vo Frankfurte. Už nejaký čas sme vedeli, že auto prvýkrát dostane preplňovaný motor. Je ním štvorvalcová tisícštyristovka Boosterjet, ktorá má výkon 103 kW (140 k) v 5500 min-1 a krútiaci moment 230 Nm v 2500 až 3500 min-1.

Najmä nárast krútiaceho momentu bude proti predchádzajúcej atmosférickej generácii veľmi znateľný na zmene charakteru tohto kompaktného ostrého hatchbacku. Základný recept inak zostáva rovnaký, vpredu je zavesenie MacPherson, vzadu obyčajná "torzka". Napájanie potom vysiela šesťstupňovú manuálnu prevodovku na ceste cez predné kolesá 195/45 R17. Dúfajme, že Suzuki charakter auta nezabije extrémne dlhými prevodmi, ako je to dnes v móde.

Suzuki dalo Swiftu novú platformu, ktorá je ľahšia, ale aj pevnejšia. Medzigeneračne tento hatchback schudol 80 kg, takže na váhe ukáže len 970 kg. Komfortné a bezpečnostné vybavenie sa rozšírilo. Neexistuje núdzový brzdový systém ani odchod z jazdného pruhu.

Suzuki zatiaľ neuvádza ani základné dynamické parametre, na hodnoty zrýchlenia, najvyššej rýchlosti a spotreby paliva si ešte musíme počkať. Nepoznáme ani ceny ani dátum spustenia modelu.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY