vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Renault Symbioz ukazuje, že na bežné autá môžeme zabudnúť

Renault Symbioz nie je auto, je "novým životným priestorom pre nový druh slobody". Pri tejto rýchlosti sa termín "osobný automobil" čoskoro dostane do slovník zakázaných slov. Renault predstavil aj nový Mégane R.S.
Frankfurt 2017: Renault Symbioz ukazuje, že na bežné autá môžeme zabudnúť

Pred niekoľkými rokmi bola práca automobilového novinára jednoduchá. Predstavilo sa nové auto, výrobca k tomu povedal, čo je pod kapotou za motor, do akého segmentu bude vozidlo patriť, koľko bude stáť a kedy sa začne predávať. V galérii bolo odovzdaných niekoľko fotografií a hotovo. Dnes nám to automobilky sťažujú, pretože nové autá už vlastne nie sú autá.

Ona tak síce niekedy vyzerajú, ako aktuálny koncept Renault Symbioz (majú štyri kolesá a dokonca niekedy aj volant), ale rozhodne sa na ne nesmieme pozerať ako na autá, pretože tieto autá už dávno nie sú autami. Je potrebné používať správne výrazy, takže Renault Symbioz je "nový životný priestor pre nový druh slobody".

Samotná automobilka vlastne k "novému životnému priestoru pre nový druh slobody" predstavila aj dom (ten sa napodiv stále volá dom a nie napríklad "univerzálna voľnočasová zdieľaná integrovaná jednotka"), s ktorým je "nový životný priestor pre nový druh slobody" plne integrovaný, spojený a tak ďalej.

Všetky oficiálne vyhlásenia výrobcov automobilov sú dnes rovnaké. Vysypú slovíčka ako budúcnosť, konektivita, životný priestor, elektromobilita, udržateľná mobilita a prípadne ešte "smart cities" a potom sa z toho nejakým generátorom vytvorí päťstranová tlačová správa, z ktorej má jeden akurát tak hlbokú depresiu. Len o samotnom aute, respektíve v tomto prípade "novom životnom priestore pre nový druh slobody", sa nedozviete vôbec nič.

Útechou je aspoň predstavenie ostrého Renaultu Mégane R.S., ale obávam sa, že o pár rokov už nebude ani to.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY