vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Projekt Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní

Mercedes oficiálne predstavil svoj hyperšportový automobil. Projekt AMG One získal päť motorov s výkonom nad 1000 koní. Zrýchlenie od nuly do 200 km/h trvá šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h. V elektrickom režime môže vozidlo zvládnuť 25 km.
Frankfurt 2017: Projekt Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní

Pravdepodobne najextrémnejší automobil frankfurtského autosalónu má po premiére. Aj Mercedes usporiadal tlačovú konferenciu v predvečer oficiálneho otvorenia prehliadky a ukázal svoj dlho očakávaný hyperšport. Stručne povedané, je to dosť ťažko uveriteľný stroj. Mercedes urobil to, čo sľúbil. Projekt AMG One je skutočne prevlečená formula, ktorá sa môže dostať do bežnej prevádzky. Technológie pretekárskych monopostov boli použité napríklad na výrobu karbónového monokoku, čo je základ tejto novinky, ale hlavne sa sem z F1 presťahovala pohonná jednotka.

Možno, že niektorí budú teraz sklamaní. Áno, je to hybridné auto. Mercedes si ale dobre uvedomuje, že čistokrvné spaľovacie autá typu Bugatti Chiron sú možno zaujímavé, lenže bez elektrifikácie sa už rýchlejší stroj príliš postaviť nedá. Preto má Project One elektromotorov viac ako dosť. Základom je však zážihový šesťvalec s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva, vačkovými hriadeľmi poháňanými ozubenými kolesami a dosť zaujímavým systémom preplňovania.

Turbodúchadlo vie pracovať klasicky, teda využívať energiu výfukových plynov, lenže zároveň je tu ešte kompresor pripojený k prvému z celkom štyrov elektromotorov. Tento elektromotor v prípade potreby roztočí kompresor až na 100 000 ot./min. A len tak pre zaujímavosť, ten elektromotor použitý iba pre pohon kompresora má výkon 90 kW (122 koní). A aký výkon má váš automobil?

Ďalší prídavný elektrický motor je pripojený priamo na kľukový hriadeľ. Má výkon 120 kW. Zadná náprava je poháňaná pomocou osemstupňovej automatickej prevodovky (s manuálnym radením). Táto celá zadná jednotka generuje viac ako 500 kW (680 k), ale prirodzene to nie je všetko.

Vozidlo ponúka množstvo rôznych nastavení vrátane čisto elektrického režimu, kde vozidlo väčšinou poháňa iba predné elektromotory a zadná časť sa pridáva iba na krátke časové obdobie zrýchlenia. V tomto režime môže vozidlo zvládnuť maximálne 25 km. Opačný je závodný režim s úplne deaktivovanou stabilizáciou.

Na prvých fotografiách možno vidieť dizajn. Podľa reakcií novinárov, ktorí videli auto s vlastnými očami, projekt One vyzerá ešte lepšie v reále vyjadrení než na fotografiách. Pre slovenského a českého fanúšika je určite sympatický zadný blatník pripomínajúci Tatru 87.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY