vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Projekt Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní

Mercedes oficiálne predstavil svoj hyperšportový automobil. Projekt AMG One získal päť motorov s výkonom nad 1000 koní. Zrýchlenie od nuly do 200 km/h trvá šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h. V elektrickom režime môže vozidlo zvládnuť 25 km.
Frankfurt 2017: Projekt Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní

Pravdepodobne najextrémnejší automobil frankfurtského autosalónu má po premiére. Aj Mercedes usporiadal tlačovú konferenciu v predvečer oficiálneho otvorenia prehliadky a ukázal svoj dlho očakávaný hyperšport. Stručne povedané, je to dosť ťažko uveriteľný stroj. Mercedes urobil to, čo sľúbil. Projekt AMG One je skutočne prevlečená formula, ktorá sa môže dostať do bežnej prevádzky. Technológie pretekárskych monopostov boli použité napríklad na výrobu karbónového monokoku, čo je základ tejto novinky, ale hlavne sa sem z F1 presťahovala pohonná jednotka.

Možno, že niektorí budú teraz sklamaní. Áno, je to hybridné auto. Mercedes si ale dobre uvedomuje, že čistokrvné spaľovacie autá typu Bugatti Chiron sú možno zaujímavé, lenže bez elektrifikácie sa už rýchlejší stroj príliš postaviť nedá. Preto má Project One elektromotorov viac ako dosť. Základom je však zážihový šesťvalec s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva, vačkovými hriadeľmi poháňanými ozubenými kolesami a dosť zaujímavým systémom preplňovania.

Turbodúchadlo vie pracovať klasicky, teda využívať energiu výfukových plynov, lenže zároveň je tu ešte kompresor pripojený k prvému z celkom štyrov elektromotorov. Tento elektromotor v prípade potreby roztočí kompresor až na 100 000 ot./min. A len tak pre zaujímavosť, ten elektromotor použitý iba pre pohon kompresora má výkon 90 kW (122 koní). A aký výkon má váš automobil?

Ďalší prídavný elektrický motor je pripojený priamo na kľukový hriadeľ. Má výkon 120 kW. Zadná náprava je poháňaná pomocou osemstupňovej automatickej prevodovky (s manuálnym radením). Táto celá zadná jednotka generuje viac ako 500 kW (680 k), ale prirodzene to nie je všetko.

Vozidlo ponúka množstvo rôznych nastavení vrátane čisto elektrického režimu, kde vozidlo väčšinou poháňa iba predné elektromotory a zadná časť sa pridáva iba na krátke časové obdobie zrýchlenia. V tomto režime môže vozidlo zvládnuť maximálne 25 km. Opačný je závodný režim s úplne deaktivovanou stabilizáciou.

Na prvých fotografiách možno vidieť dizajn. Podľa reakcií novinárov, ktorí videli auto s vlastnými očami, projekt One vyzerá ešte lepšie v reále vyjadrení než na fotografiách. Pre slovenského a českého fanúšika je určite sympatický zadný blatník pripomínajúci Tatru 87.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY