vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Opel Insignia GSi skráti čakanie na ostrejšie OPC

Opel Insignia GSi je v súčasnosti najvyššou verziou modelu. Diesel má 210 koní, benzínové turbo ponúka 260 koní. Štvorkolka a automat sú v základnej výbave.
Frankfurt 2017: Opel Insignia GSi skráti čakanie na ostrejšie OPC

Opel obnovil značku GSi. Dočkala sa jej Insignia ako vo verzii liftback, tak aj v prevedení Sports Tourer. Pod kapotou je možné pridať dva turbodúchadlové turbodieselové motory. Naftový motor ponúka výkon 154 kW (210 k) v 4000 ot./min a krútiaci moment 480 Nm od 1500 ot./min.

Insignia GSi Sports Tourer s bi-turbo dieselom akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,9 sekundy a jazdí najvyššou rýchlosťou 231 km/h. Vozidlo má kombinovanú spotrebu 7,3 litra na 100 km. Rovnako ako benzínová verzia, vznetový motor s pohonom všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu a osemstupňový automat s pádlom pod volantom.

Stojí za to pripomenúť, že benzínový preplňovaný dvojliter ako silnejšia alternatíva je naladený na 260 koní. Vďaka nemu sa zrýchlenie na stovku skráti na 7,5 sekundy a model Opel Insignia GSi tak dosiahne najvyššiu rýchlosť 245 km/h. Tieto hodnoty platia pre kombi, liftback je zanedbateľný kúsok rýchlejší. Medzigeneračne zhodil model Opel Insignia na váhe až 160 kg, čo by malo byť cítiť pre dynamiku (rovnako ako spotrebe paliva).

"Športová" Insignia GSi sa od bežnej ponuky líši adaptívnym podvozkom Flex-ride, dvadsaťpalcovými kolesami alebo poriadnymi brzdami vpredu s kotúčmi o priemere 345 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Hoci automobilka automobilov doteraz nepotvrdila príchod OPC, na iných trhoch sa príslušné modely predávajú aj so šesťvalcovým motorom. Potenciál pre niečo ostrejšie by teda bol pod kapotou insignie nepochybne bol.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY