vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Opel Insignia GSi skráti čakanie na ostrejšie OPC

Opel Insignia GSi je v súčasnosti najvyššou verziou modelu. Diesel má 210 koní, benzínové turbo ponúka 260 koní. Štvorkolka a automat sú v základnej výbave.
Frankfurt 2017: Opel Insignia GSi skráti čakanie na ostrejšie OPC

Opel obnovil značku GSi. Dočkala sa jej Insignia ako vo verzii liftback, tak aj v prevedení Sports Tourer. Pod kapotou je možné pridať dva turbodúchadlové turbodieselové motory. Naftový motor ponúka výkon 154 kW (210 k) v 4000 ot./min a krútiaci moment 480 Nm od 1500 ot./min.

Insignia GSi Sports Tourer s bi-turbo dieselom akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,9 sekundy a jazdí najvyššou rýchlosťou 231 km/h. Vozidlo má kombinovanú spotrebu 7,3 litra na 100 km. Rovnako ako benzínová verzia, vznetový motor s pohonom všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu a osemstupňový automat s pádlom pod volantom.

Stojí za to pripomenúť, že benzínový preplňovaný dvojliter ako silnejšia alternatíva je naladený na 260 koní. Vďaka nemu sa zrýchlenie na stovku skráti na 7,5 sekundy a model Opel Insignia GSi tak dosiahne najvyššiu rýchlosť 245 km/h. Tieto hodnoty platia pre kombi, liftback je zanedbateľný kúsok rýchlejší. Medzigeneračne zhodil model Opel Insignia na váhe až 160 kg, čo by malo byť cítiť pre dynamiku (rovnako ako spotrebe paliva).

"Športová" Insignia GSi sa od bežnej ponuky líši adaptívnym podvozkom Flex-ride, dvadsaťpalcovými kolesami alebo poriadnymi brzdami vpredu s kotúčmi o priemere 345 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Hoci automobilka automobilov doteraz nepotvrdila príchod OPC, na iných trhoch sa príslušné modely predávajú aj so šesťvalcovým motorom. Potenciál pre niečo ostrejšie by teda bol pod kapotou insignie nepochybne bol.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY