vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Nový Renault Mégane R.S. má manuál a samosvor

Renault ukázal novú generáciu Mégane R.S. O Pohon sa stará preplňovaná tisícosemstovka. Obmedzovač rýchlosti je nastavený na 7000 ot./ min. K dispozícii sú manuálne a automatické prevodovky. Zadná náprava je po novom riaditeľná.
Frankfurt 2017: Nový Renault Mégane R.S. má manuál a samosvor

Ďalší zaujímavý športový automobil má za sebou premiéru vo Frankfurte. Renault ukázal ďalšiu generáciu vozidiel Mégane. Motor sa síce trochu zmenšil menší, no to hlavné zostalo. Na rozdiel od Clia R.S. si tu budete môcť zvoliť manuálnu prevodovku. Alternatívou je dvojspojkový automat EDC.

Nový Mégane R.S. dostal značne rozšírenú karosériu. Na prednej náprave vozidlo získalo 60 mm, vzadu 45 mm. Sú tu diódy, agresívny nárazník, obrovský zadný difuzér a veľká centrálna výfuková koncovka. Štandardom budú 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, kupujúci si môžu vybrať aj o palec väčšie. Spolu s novým R.S. prichádza jedinečná farba Tonic Orange, ktorá je určená výlučne pre túto verziu.

Renault-Mégane-rs_1.jpgRenault-Mégane-rs_2.jpgRenault-Mégane-rs_3.jpg

Renault-Mégane-rs_4.jpgRenault-Mégane-rs_6.jpg

Namiesto preplňovaného dvojlitra nájdete pod kapotou tisícosemstovku, ktorá sa predstavila v modeli Alpine A110. Jej maximum je v prípade Mégane R.S. 205 kW (279 k) a 390 Nm. Vytočiť tento motor bude možné až do siedmich tisíc. Približne o rok dorazí prevedenie Trophy posilnené na 220 kW (300 k) a 400 Nm navyše doplnené o výkonnejšie brzdy Brembo.

Renault opäť ponúkne dve verzie podvozku. Viac civilná verzia sa nazýva Sport, ostrejší verzia sa nazýva Cup. Okrem tuhšieho zavesenia je samozamykací diferenciál Torsen dostupný aj na prednej náprave. V zákrutách by táto varianta mala byť nadpriemerná, pretože po novom prichádza ešte riadenie zadnej nápravy 4Control. Údaje týkajúce sa dynamiky Renault bohužiaľ nezverejnil.

Objednávky na nový Mégane R.S. začne Renault prijímať v decembri tohto roku, ostrejší verzia Trophy dorazí neskôr v tomto roku.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY