vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Nový Renault Mégane R.S. má manuál a samosvor

Renault ukázal novú generáciu Mégane R.S. O Pohon sa stará preplňovaná tisícosemstovka. Obmedzovač rýchlosti je nastavený na 7000 ot./ min. K dispozícii sú manuálne a automatické prevodovky. Zadná náprava je po novom riaditeľná.
Frankfurt 2017: Nový Renault Mégane R.S. má manuál a samosvor

Ďalší zaujímavý športový automobil má za sebou premiéru vo Frankfurte. Renault ukázal ďalšiu generáciu vozidiel Mégane. Motor sa síce trochu zmenšil menší, no to hlavné zostalo. Na rozdiel od Clia R.S. si tu budete môcť zvoliť manuálnu prevodovku. Alternatívou je dvojspojkový automat EDC.

Nový Mégane R.S. dostal značne rozšírenú karosériu. Na prednej náprave vozidlo získalo 60 mm, vzadu 45 mm. Sú tu diódy, agresívny nárazník, obrovský zadný difuzér a veľká centrálna výfuková koncovka. Štandardom budú 18-palcové disky z ľahkej zliatiny, kupujúci si môžu vybrať aj o palec väčšie. Spolu s novým R.S. prichádza jedinečná farba Tonic Orange, ktorá je určená výlučne pre túto verziu.

Renault-Mégane-rs_1.jpgRenault-Mégane-rs_2.jpgRenault-Mégane-rs_3.jpg

Renault-Mégane-rs_4.jpgRenault-Mégane-rs_6.jpg

Namiesto preplňovaného dvojlitra nájdete pod kapotou tisícosemstovku, ktorá sa predstavila v modeli Alpine A110. Jej maximum je v prípade Mégane R.S. 205 kW (279 k) a 390 Nm. Vytočiť tento motor bude možné až do siedmich tisíc. Približne o rok dorazí prevedenie Trophy posilnené na 220 kW (300 k) a 400 Nm navyše doplnené o výkonnejšie brzdy Brembo.

Renault opäť ponúkne dve verzie podvozku. Viac civilná verzia sa nazýva Sport, ostrejší verzia sa nazýva Cup. Okrem tuhšieho zavesenia je samozamykací diferenciál Torsen dostupný aj na prednej náprave. V zákrutách by táto varianta mala byť nadpriemerná, pretože po novom prichádza ešte riadenie zadnej nápravy 4Control. Údaje týkajúce sa dynamiky Renault bohužiaľ nezverejnil.

Objednávky na nový Mégane R.S. začne Renault prijímať v decembri tohto roku, ostrejší verzia Trophy dorazí neskôr v tomto roku.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY