vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Nové Porsche Cayenne Turbo ohromí dynamikou a jazdnými vlastnosťami

Vrcholnú verziu novej generácie Porsche Cayenne Porsche si automobilka šetrila pre autosalón vo Frankfurte. Štvorlitrový osemvalcový motor vyrába 550 koní a 770 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je za 3,9 sekundy. Tento model tiež dostal riadenie zadnej nápravy. Porsche teraz prijíma objednávky.
Frankfurt 2017: Nové Porsche Cayenne Turbo ohromí dynamikou a jazdnými vlastnosťami

Novú generáciu modelu Cayenne predstavilo Porsche už skôr, lenže to prezentovalo základné varianty Cayenne a Cayenne S. Prirodzene ale nebude ani tentokrát chýbať vrcholné Turbo, ktoré sa vo svetovej premiére ukázalo až vo Frankfurte. Základné informácie sľubujú skutočne zaujímavé zručnosti.

Porsche hovorí o Cayenne Turbo ako SUV 911. Znie to trochu zvláštne, ale má svoje zásluhy. Napríklad nový dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec disponuje parametrami 404 kW (550 k) a 770 Nm, takže je oproti starej generácii silnejší o 22 kW (30 k) a ponúka o 20 Nm viac. V kombinácii s balíkom Sport Chrono sa zrýchlenie z nuly zvýši na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 286 km/h.

Môžeme tiež očakávať celkom zaujímavé správanie v zákrutách. Cayenne Turbo dostal na zadnú nápravu väčšie pneumatiky s rozmerom 315/35 (tie vpredu majú rozmer 285/40), záujemcovia si budú môcť priplatiť za riadenie zadnej nápravy a dokonca aj za aktívne stabilizátory, ktoré sú v tejto generácii elektrické a teda ponúknu rýchlejšiu odozvu. Štandardom pre Cayenne Turbo sú brzdy PSCB (disky s karbid volfrámovou vrstvou pre vyššie trenie), priplatiť si samozrejme môžete za karbón-keramické brzdy PCCB.

Ak sa vám páči nové Cayenne Turbo, už si ho môžete objednať. Základná cena je 138 850 eur, prvý automobil dorazí k vám na konci roka.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY