vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Nové Porsche Cayenne Turbo ohromí dynamikou a jazdnými vlastnosťami

Vrcholnú verziu novej generácie Porsche Cayenne Porsche si automobilka šetrila pre autosalón vo Frankfurte. Štvorlitrový osemvalcový motor vyrába 550 koní a 770 Nm. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je za 3,9 sekundy. Tento model tiež dostal riadenie zadnej nápravy. Porsche teraz prijíma objednávky.
Frankfurt 2017: Nové Porsche Cayenne Turbo ohromí dynamikou a jazdnými vlastnosťami

Novú generáciu modelu Cayenne predstavilo Porsche už skôr, lenže to prezentovalo základné varianty Cayenne a Cayenne S. Prirodzene ale nebude ani tentokrát chýbať vrcholné Turbo, ktoré sa vo svetovej premiére ukázalo až vo Frankfurte. Základné informácie sľubujú skutočne zaujímavé zručnosti.

Porsche hovorí o Cayenne Turbo ako SUV 911. Znie to trochu zvláštne, ale má svoje zásluhy. Napríklad nový dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec disponuje parametrami 404 kW (550 k) a 770 Nm, takže je oproti starej generácii silnejší o 22 kW (30 k) a ponúka o 20 Nm viac. V kombinácii s balíkom Sport Chrono sa zrýchlenie z nuly zvýši na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 286 km/h.

Môžeme tiež očakávať celkom zaujímavé správanie v zákrutách. Cayenne Turbo dostal na zadnú nápravu väčšie pneumatiky s rozmerom 315/35 (tie vpredu majú rozmer 285/40), záujemcovia si budú môcť priplatiť za riadenie zadnej nápravy a dokonca aj za aktívne stabilizátory, ktoré sú v tejto generácii elektrické a teda ponúknu rýchlejšiu odozvu. Štandardom pre Cayenne Turbo sú brzdy PSCB (disky s karbid volfrámovou vrstvou pre vyššie trenie), priplatiť si samozrejme môžete za karbón-keramické brzdy PCCB.

Ak sa vám páči nové Cayenne Turbo, už si ho môžete objednať. Základná cena je 138 850 eur, prvý automobil dorazí k vám na konci roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY