vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Nielen elektrika, na autosalón priši aj lietajúce autá

Budúcnosť individuálnej osobnej dopravy nie je len elektrická, vo Frankfurte vidno aj lietajúce stroje. Aeromobil predsatvuje skutočné lietajúce auto. Volocopter 2X je niečo ako prerastený dron. V oboch prípadoch sa očakáva skoré uvedenie do reálnej prevádzky.
Frankfurt 2017: Nielen elektrika, na autosalón priši aj lietajúce autá

Prebiehajúci autosalón ponúka veľa dôkazov, že budúcnosť individuálnej osobnej dopravy je pravdepodobne len prevažne elektrická. Na výstave v Frankfurte sa totiž nachádzajú aj automobily mieracie ešte ďalej. Lietajúce stroje neboli typickou súčasťou podobných výstav, v tomto roku sú tu hneď dva.

O Aeromobile sa píše už dlho. Táto koncepcia naozaj spája vozidlo, ako ho poznáme dnes, s lietadlom. Jednoducho povedané, je to auto, ktoré má skladacie krídla. Vývoj je tak ďaleko, že konečná verzia bola predstavená ešte na jar tohto roku a spoločnosť už začala prijímať predobjednávky. Ale cena je astronomická, lietajúce auto vyjde takmer na jeden milión eur.

Aeromobil používa na let dvojitý turbomilový dvojvalcový 224 kW (305 koní) boxer. Vozidlo môže lietať rýchlosťou až 360 km/h, s doletom približne 750 km. Pri jazde po ceste sa používajú dva elektromotory s celkovým výkonom 80 kW. Z nuly na 100 km/h sa Aeromobil dostane za desať sekúnd. A mimochodom, premena auta na letún trvá menej ako tri minúty.

Druhý lietajúci stroj z autosalónu vo Frankfurte ešte viac mení pohľad na individuálnu osobnú dopravu. V skutočnosti je to prerastený dron, takže po ceste jazdiž nebude. O pohon sa stará približne 18 elektromotorov, elektrická energia je uložená v deviatich sadách akumulátorov. Maximálna rýchlosť je 100 km/h a dolet iba 27 km, respektíve 70 km za ideálnych podmienok. Okrem manuálneho ovládania bude Volocopter 2X lietať sám. A nemyslite si, že ide o sci-fi. Do konca tohto roka bude zahájená testovacia prevádzka v Dubaji.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY