vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Mercedes ukázal budúce "elektrické Scirocco" a vodíkový hybrid

Mercedes zaujal najmä hyperšportom, noviniek má ale na svojom stánku omnoho viac. Svetovú premiéru zažíva koncept elektrického športovo strihaného hatchbacku. Predstavila sa aj sériová verzia triedy X, facelift S Coupé alebo vodíkový hybrid vychádzajúci z GLC.
Frankfurt 2017: Mercedes ukázal budúce "elektrické Scirocco" a vodíkový hybrid

O tom, ktorý automobil je hlavnou hviezdou tohtoročného autosalónu vo Frankfurte, niet pochýb. Mercedes a jeho čierny kôň AMG Project One je natrvalo v obliehaní novinárov, ale mali by ste vedieť, že na tomto stánku nájdete oveľa viac. Svetovú premiéru tu napríklad oslavuje koncept elektrického hatchbacku EQA.

Ten nadväzuje na Generation EQ predstavenom minulý rok v Paríži. V podstate ide o budúcu triedu A s elektrickým pohonom. Konkrétne nájdeme v tomto aute dva elektromotory, systém má celkový výkon 200 kW (272 k) a dojazd by mal byť približne 400 km. Voz možno dobíjať nielen klasicky, ale aj indukčne bez použitia kábla. Zaujímavosťou je virtuálna maska ​​chladiča. Tá mení svoj vzhľad podľa toho, aký režim jazdy si vyberiete. Takže môže byť klasický, alebo môže vyzerať ako ten, čo nosí napríklad AMG GT (ak aktivujete režim Sport Plus).

Mercedes-Benz-EQ-Concept_06.jpgMercedes-Benz-EQ-Concept_08.jpgMercedes-Benz-EQ-Concept_09.jpg

Mercedes-Benz triedy S Coupé/Cabriolet, respektíve facelift týchto modelov, sme prebrali už skôr, rovnako ako sériovú triedu X alebo gigantickú štúdiu Mercedes-Maybach 6 Cabriolet. Zaujímavú novinku ale predstavuje GLC upravené pre pohon palivovými článkami.

Na GLC F-Cell je zaujímavé predovšetkým to, že v podstate hybrid. Ale namiesto kombinácie spaľovacieho motora a batérií inžinieri použili kombináciu palivových článkov a lítium-iónových batérií. V každom prípade vozidlo poháňa elektrická energia, ale zákazník si môže vybrať, ktorý zdroj sa má používať. Teoreticky môžete pre krátke dochádzanie do práce používať iba batérie, samozrejme ak ich kapacita postačuje na to, aby ste mohli cestovať približne 49 km. Na dlhších trasách si budete môcť vyrábať elektrickú energiu priamo v aute vďaka palivovým článkom.

Táto kombinácia je veľmi šikovná. Každodenný pohyb s klasickými batériami vozidlo zvládne, vy ušetríte (podľa všetkého) vodík, a ak chcete vozidlo dobiť, nebude to trvať z bežne dostupných zásuviek dlho. Naopak, na dlhších trasách použijete palivové články, kde zásoba vodíka vystačí k prejdeniu približne 437 km. Ak dôjde palivo, môžete ho jednoducho dotankovať a behom pár minúť pôjdete ďalej. Samotný automobil je poháňaný elektromotorom s parametrami 147 kW (200 k) a 350 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Špeciálne stánok značky Mercedes jasne ukazuje, aký široký záber majú niektorí výrobcovia. Pri tejto automobilky totiž nájdete bez preháňania všetko od elektrického Smartu alebo konceptu EQA, cez relatívne normálne autá typu triedy X, až po luxusné kupé triedy S, monštruózny terénny dvanásťvalcový Maybach alebo niekoľkokrát spomínaný hyperšport AMG Project One. Zdá sa, že než naplno nastúpia elektromobily (alebo než úrady spaľovacie motory zakážu), bude automobilový trh skutočne pestrý.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY