vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Mercedes ukázal budúce "elektrické Scirocco" a vodíkový hybrid

Mercedes zaujal najmä hyperšportom, noviniek má ale na svojom stánku omnoho viac. Svetovú premiéru zažíva koncept elektrického športovo strihaného hatchbacku. Predstavila sa aj sériová verzia triedy X, facelift S Coupé alebo vodíkový hybrid vychádzajúci z GLC.
Frankfurt 2017: Mercedes ukázal budúce "elektrické Scirocco" a vodíkový hybrid

O tom, ktorý automobil je hlavnou hviezdou tohtoročného autosalónu vo Frankfurte, niet pochýb. Mercedes a jeho čierny kôň AMG Project One je natrvalo v obliehaní novinárov, ale mali by ste vedieť, že na tomto stánku nájdete oveľa viac. Svetovú premiéru tu napríklad oslavuje koncept elektrického hatchbacku EQA.

Ten nadväzuje na Generation EQ predstavenom minulý rok v Paríži. V podstate ide o budúcu triedu A s elektrickým pohonom. Konkrétne nájdeme v tomto aute dva elektromotory, systém má celkový výkon 200 kW (272 k) a dojazd by mal byť približne 400 km. Voz možno dobíjať nielen klasicky, ale aj indukčne bez použitia kábla. Zaujímavosťou je virtuálna maska ​​chladiča. Tá mení svoj vzhľad podľa toho, aký režim jazdy si vyberiete. Takže môže byť klasický, alebo môže vyzerať ako ten, čo nosí napríklad AMG GT (ak aktivujete režim Sport Plus).

Mercedes-Benz-EQ-Concept_06.jpgMercedes-Benz-EQ-Concept_08.jpgMercedes-Benz-EQ-Concept_09.jpg

Mercedes-Benz triedy S Coupé/Cabriolet, respektíve facelift týchto modelov, sme prebrali už skôr, rovnako ako sériovú triedu X alebo gigantickú štúdiu Mercedes-Maybach 6 Cabriolet. Zaujímavú novinku ale predstavuje GLC upravené pre pohon palivovými článkami.

Na GLC F-Cell je zaujímavé predovšetkým to, že v podstate hybrid. Ale namiesto kombinácie spaľovacieho motora a batérií inžinieri použili kombináciu palivových článkov a lítium-iónových batérií. V každom prípade vozidlo poháňa elektrická energia, ale zákazník si môže vybrať, ktorý zdroj sa má používať. Teoreticky môžete pre krátke dochádzanie do práce používať iba batérie, samozrejme ak ich kapacita postačuje na to, aby ste mohli cestovať približne 49 km. Na dlhších trasách si budete môcť vyrábať elektrickú energiu priamo v aute vďaka palivovým článkom.

Táto kombinácia je veľmi šikovná. Každodenný pohyb s klasickými batériami vozidlo zvládne, vy ušetríte (podľa všetkého) vodík, a ak chcete vozidlo dobiť, nebude to trvať z bežne dostupných zásuviek dlho. Naopak, na dlhších trasách použijete palivové články, kde zásoba vodíka vystačí k prejdeniu približne 437 km. Ak dôjde palivo, môžete ho jednoducho dotankovať a behom pár minúť pôjdete ďalej. Samotný automobil je poháňaný elektromotorom s parametrami 147 kW (200 k) a 350 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Špeciálne stánok značky Mercedes jasne ukazuje, aký široký záber majú niektorí výrobcovia. Pri tejto automobilky totiž nájdete bez preháňania všetko od elektrického Smartu alebo konceptu EQA, cez relatívne normálne autá typu triedy X, až po luxusné kupé triedy S, monštruózny terénny dvanásťvalcový Maybach alebo niekoľkokrát spomínaný hyperšport AMG Project One. Zdá sa, že než naplno nastúpia elektromobily (alebo než úrady spaľovacie motory zakážu), bude automobilový trh skutočne pestrý.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY