vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní a detail z Tatry

Mercedes oficiálne predstavil svoje hyperšport.. Projekt AMG One získal päť motorov s výkonom nad 1000 koní. Zrýchlenie od nuly do 200 km/h trvá šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h. V elektrickom režime vozidlo dokáže zvládnuť 25 km.
Frankfurt 2017: Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní a detail z Tatry

Pravdepodobne najkrajšie auto frankfurtského autosalónu má po premiére. Mercedes tiež usporiadal tlačovú konferenciu v predvečer oficiálneho otvorenia prehliadky a ukázal svoj dlho očakávaný hyperšport. Stručne povedané, je to dosť ťažko uveriteľný stroj.

Mercedes urobil to, čo sľúbil. Projekt AMG One je v skutočnosti skrytá formula, ktorý sa môže dostať do bežnej prevádzky. Technológia závodných monopostov bola použitá napríklad na výrobu uhlíkových monokokov, čo je tiež základom tejto novinky, ale predovšetkým sa tu premiestnila pohonná jednotka z FA.

Možno, že niektorí budú teraz sklamaní. Áno, je to hybridné auto. Mercedes si je dobre vedomý skutočnosti, že čisté spaľovacie vozy Bugatti Chiron sú zaujímavé, ale bez elektrifikácie sa stroj nedá vybudovať rýchlejšie. Preto má Project One elektromotorov viac ako dosť. Základom je však zážihový šesťvalec s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva, vačkovými hriadeľmi poháňanými ozubenými kolesami a dosť zaujímavým systémom preplňovania.

Turbodúchadlo vie pracovať klasicky, teda využívať energiu výfukových plynov, lenže zároveň je tu ešte kompresor pripojený k prvému z celkom štyroch elektromotorov. Tento elektromotor v prípade potreby otáča kompresor až na 100 000 ot./min. A len kvôli záujmu je elektrický motor používaný iba na pohon kompresora s výkonom 90 kW (122 k). 

Dodatočný elektrický motor je pripojený priamo k kľukovej hriadeli. Má výkon 120 kW. Zadná náprava je poháňaná pomocou osemstupňovej automatickej prevodovky (s manuálnym radením). Celá táto zadná jednotka generuje viac ako 500 kW (680 k), ale to nie je všetko. Dvojitý-AMG Project One tiež používa dva ďalšie elektromotory vpredu. Pracujú nezávisle, čo zásadne ovplyvňuje zatáčanie. Každý ponúka výkon 120 kW. Výkon celého systému je viac ako 740 kW (1000 k) a dynamické parametre sú rovnako úchvatné, ako si myslíte. Zrýchlenie z nuly na 200 km/h sa uskutoční za menej ako šesť sekúnd, maximálna rýchlosť leží niekde za hranicou 350 km/h.

Vozidlo ponúka množstvo rôznych nastavení vrátane čisto elektrického režimu, kde vozidlo väčšinou poháňajú iba predné elektromotory a zadná časť sa pridáva iba na krátke časové obdobie zrýchlenia. V tomto režime môže vozidlo zvládnuť maximálne 25 km. Opačný je závodný režim s úplne deaktivovanou stabilizáciou.

Na prvých fotografiách môžete vidieť dizajn. Podľa reakcií novinárov, ktorí videli auto s vlastnými očami, projekt One vyzerá ešte lepšie v reálnom svete než na fotografiách. Pre slovenského a českého fanúšika je určite sympatický zadný blatník pripomínajúci Tatru 87.

Myslím, že je jasné, že vozidlo F1 nebude lacné. Základná cena sú asi 2 milióny eur.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY