vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní a detail z Tatry

Mercedes oficiálne predstavil svoje hyperšport.. Projekt AMG One získal päť motorov s výkonom nad 1000 koní. Zrýchlenie od nuly do 200 km/h trvá šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť prekračuje 350 km/h. V elektrickom režime vozidlo dokáže zvládnuť 25 km.
Frankfurt 2017: Mercedes-AMG One má viac ako 1000 koní a detail z Tatry

Pravdepodobne najkrajšie auto frankfurtského autosalónu má po premiére. Mercedes tiež usporiadal tlačovú konferenciu v predvečer oficiálneho otvorenia prehliadky a ukázal svoj dlho očakávaný hyperšport. Stručne povedané, je to dosť ťažko uveriteľný stroj.

Mercedes urobil to, čo sľúbil. Projekt AMG One je v skutočnosti skrytá formula, ktorý sa môže dostať do bežnej prevádzky. Technológia závodných monopostov bola použitá napríklad na výrobu uhlíkových monokokov, čo je tiež základom tejto novinky, ale predovšetkým sa tu premiestnila pohonná jednotka z FA.

Možno, že niektorí budú teraz sklamaní. Áno, je to hybridné auto. Mercedes si je dobre vedomý skutočnosti, že čisté spaľovacie vozy Bugatti Chiron sú zaujímavé, ale bez elektrifikácie sa stroj nedá vybudovať rýchlejšie. Preto má Project One elektromotorov viac ako dosť. Základom je však zážihový šesťvalec s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva, vačkovými hriadeľmi poháňanými ozubenými kolesami a dosť zaujímavým systémom preplňovania.

Turbodúchadlo vie pracovať klasicky, teda využívať energiu výfukových plynov, lenže zároveň je tu ešte kompresor pripojený k prvému z celkom štyroch elektromotorov. Tento elektromotor v prípade potreby otáča kompresor až na 100 000 ot./min. A len kvôli záujmu je elektrický motor používaný iba na pohon kompresora s výkonom 90 kW (122 k). 

Dodatočný elektrický motor je pripojený priamo k kľukovej hriadeli. Má výkon 120 kW. Zadná náprava je poháňaná pomocou osemstupňovej automatickej prevodovky (s manuálnym radením). Celá táto zadná jednotka generuje viac ako 500 kW (680 k), ale to nie je všetko. Dvojitý-AMG Project One tiež používa dva ďalšie elektromotory vpredu. Pracujú nezávisle, čo zásadne ovplyvňuje zatáčanie. Každý ponúka výkon 120 kW. Výkon celého systému je viac ako 740 kW (1000 k) a dynamické parametre sú rovnako úchvatné, ako si myslíte. Zrýchlenie z nuly na 200 km/h sa uskutoční za menej ako šesť sekúnd, maximálna rýchlosť leží niekde za hranicou 350 km/h.

Vozidlo ponúka množstvo rôznych nastavení vrátane čisto elektrického režimu, kde vozidlo väčšinou poháňajú iba predné elektromotory a zadná časť sa pridáva iba na krátke časové obdobie zrýchlenia. V tomto režime môže vozidlo zvládnuť maximálne 25 km. Opačný je závodný režim s úplne deaktivovanou stabilizáciou.

Na prvých fotografiách môžete vidieť dizajn. Podľa reakcií novinárov, ktorí videli auto s vlastnými očami, projekt One vyzerá ešte lepšie v reálnom svete než na fotografiách. Pre slovenského a českého fanúšika je určite sympatický zadný blatník pripomínajúci Tatru 87.

Myslím, že je jasné, že vozidlo F1 nebude lacné. Základná cena sú asi 2 milióny eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY