vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Jaguar pošle budúci rok bude na okruhy elektrický I-Pace

Spoločnosť Jaguar predstavila pretekársku verziu elektrického crossoveru I-Pace. V budúcom roku chce britská automobilka spustiť radu závodov ako doprovod pre šampionát s elektrických formulí. Okrem elektrického špeciálu sú tu aj niektoré klasické autá ako XE SV Project 8 alebo XJR575. Samozrejme nechýba malý crossover E-Pace.
Frankfurt 2017: Jaguar pošle budúci rok bude na okruhy elektrický I-Pace

Elektromobilita je téma, ktoré rezonuje viac než kedykoľvek predtým na súčasnom autosalóne vo Frankfurte. Výnimkou nie je ani Jaguar. Tá sa aspoň na rozdiel od niektorých iných značiek snaží prezentovať svoje elektrická autá stále tak, že by mohla byť pre vodiča zaujímavá. Dôkazom je hlavná hviezda stánku tejto britskej značky - závodná verzia crossoveru I-Pace.

Špeciál vychádzajúci z radu I-Pace vyladili odborníci z divízie SVO. Technické detaily chýbajú (zverejnené budú niekedy v roku 2018), však Jaguar oznámil, že sériu Jaguar I-Pace eTrophy spustí už na budúci rok. Bude to šampionát pre dvadsiatich jazdcov, ktorí budú pretekať s týmto špeciálom. Nová elektrická séria slúži ako doprovod k seriálu elektrických formulí. Jaguar túto novinku zároveň použije na propagáciu modelu I-Pace, ktorý sa v tom istom roku začne predávať.

Aby na Jaguar nezanevreli fanúšikovia klasický športových áut so spaľovacím motorom, ponúka britská automobilka vo Frankfurte hneď dve špeciality. Tou prvou je XE SV Project 8 s päťlitrovým osemvalcom s výkonom 441 kW (600 koní), nechýba ani XJR575, čo je pre zmenu najrýchlejší verzia modelu XJ v histórii tohto modelu. Napokon, potenciálni kupujúci môžu vidieť aj malý crossover E-Pace.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY