vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Ferrari Portofino prináša nový rozmer pojmu "vstupný model"

Ferrari Portofino nahrádza model California. Je to "vstupný model" rodiny Ferrari s najnižšou cenou. Výkon osemvalca je 600 koní, maximálna rýchlosť je vyššia ako 320 km/h.
Frankfurt 2017: Ferrari Portofino prináša nový rozmer pojmu "vstupný model"

Ferrari Portofino je nová generácia základného modelu, doteraz ním bola California. Zmien je toľko, že automobilka zmenila aj názov. Čo znamená Portofino? Je to taliansky prístav a obľúbená luxusná turistická destinácia hneď za Janovom. Ferrari použilo novú platformu pre Portofino, ktorá má slúžiť ako základ pre všetky športové vozidlá s motorom vpredu, napríklad aj na niektorom Maserati.

Pod kapotou je model Portofino vybavený preplňovaným 8-valcovým motorom. Motor má objem 3855 cm3, výkon 441 kW (600 k) pri 7500 ot./min a krútiaci moment 760 Nm v rozmedzí 3000 až 5250 ot./min. Samozrejmosťou je dvojitá automatická prevodovka, výkon prechádza do zadných kolies pomocou nastaviteľného elektronicky ovládaného diferenciálu.

S dĺžkou 4586 mm je Ferrari Portofino nielen kompaktný kabriolet, ale má aj štyri sedadlá. Avšak zadné budú skôr rovnako núdzové alebo poslúžia ako dodatočný batožinový priestor. A keď sme pri použiteľnosti, strecha je stále pevná a skladacia. Môžete ju prevádzkovať pri rýchlosti až do 50 km/h. Klesne za menej ako dvadsať sekúnd.

Ferrari tradične hlási najvyššiu rýchlosť nepresne. V tabuľkách nájdeme "nad 320 km/h". Pri rýchlosti 100 km/h bude Portofino potom zrýchľovať po dobu 3,5 sekúnd. Kto sa stará o spotrebu paliva, určite bude mať záujem o 10,5 litra na 100 km v kombinovanom režime. Toto číslo je dôležité pre trhy, na ktorých sú dane založené na emisiách CO2.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY