vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Duster má sledovanie mŕtveho uhla, bezkľúčový prístup a 4 kamery

Nová generácia Dacia Duster je len dôkladný facelift. Základné rozmery sú rovnaké a objem batožiny sa nezmenil. Kabína je dôkladne prepracovaná. Vo výbave sú skoro až luxusné prvky. Okrem benzínových a naftových motorov nechýbajú ani verzie LPG.
Frankfurt 2017: Duster má sledovanie mŕtveho uhla, bezkľúčový prístup a 4 kamery

Aj nová Dacia Duster má za sebou svoje frankfurtské odhalenie. Definitívne je isté, že automobilka nevypracovala novú generáciu. Nová je len dôkladná modernizácia. Dôkazom toho je skutočnosť, že základné rozmery karosérie sa nezmenili a objem batožiny zostal rovnaký.

Pravdou je, že Dacia nemala dôvod zmeniť Duster. Hoci to bol starý model, stále sa predával neuveriteľne dobre a žiadny priamy konkurent sa mu vlastne neobjavil. Novinka dostala prepracovaný dizajn, iné svetlá, nové kolesá atď. Presne tak, ako sa to deje s faceliftmi.

Interiér prešiel omnoho väčšou zmenou. Palubná doska je úplne nová, sedadlá sú rozdielne, špeciálnu starostlivosť venovala Dacia použitým materiálom a napríklad taký volant si už môžete nastaviť výškovo aj pozdĺžne. Všetko má jeden cieľ - zlepšiť pohodlie ponúkané na prilákanie viacerých zákazníkov.

Spolu s novým Dusterom prichádza aj množstvo funkcií, ktoré by ste nikdy predtým nemohli dostať k tomuto modelu. Reč je o odomykaní bez kľúčov, automatickej klimatizácii, automatickej deaktivácii svetlometov, systéme monitorovania mŕtveho uhla alebo štyroch kamerách umiestnených okolo auta. Menu motora zostáva rovnaké. Základom bude zážihový motor SCe 115 s výkonom 84 kW. Výkonnejšou alternatívou je preplňovaná tisícdvestovka TCe 125, ktorá ponúka 92 kW. Oba tieto motory budú k dispozícii s pohonom predných ako aj všetkých kolies. Atmosférický štvorvalcový model Dacia bude tiež ponúkať technológiu spaľovania LPG.

Záujemcovia o naftu dostanú klasický štvorvalec s objemom 1,5 dCi. Na výber budú varianty 66 kW (90 koní) a 80 koní (110 koní), presne tak ako to je pri doterajšej variante. Dokonca aj diesel môže byť kombinovaný s pohonom všetkých kolies. Bez ohľadu na konkrétny motor, Duster bude vždy používať manuálnu prevodovku. Jedinou výnimkou je dCi 110 s pohonom predných kolies. K nemu si budete môcť dokúpiť dvojspojkovú prevodovku EDC.

Kedy presne nový Duster príde na trh, tlačová správa nehovorí. Anglické zastúpenie Dacie, uvádza ako termín zahájenia predaja tejto novinky na tamojšom trhu niekedy v polovici budúceho roka.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY