vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Duster má sledovanie mŕtveho uhla, bezkľúčový prístup a 4 kamery

Nová generácia Dacia Duster je len dôkladný facelift. Základné rozmery sú rovnaké a objem batožiny sa nezmenil. Kabína je dôkladne prepracovaná. Vo výbave sú skoro až luxusné prvky. Okrem benzínových a naftových motorov nechýbajú ani verzie LPG.
Frankfurt 2017: Duster má sledovanie mŕtveho uhla, bezkľúčový prístup a 4 kamery

Aj nová Dacia Duster má za sebou svoje frankfurtské odhalenie. Definitívne je isté, že automobilka nevypracovala novú generáciu. Nová je len dôkladná modernizácia. Dôkazom toho je skutočnosť, že základné rozmery karosérie sa nezmenili a objem batožiny zostal rovnaký.

Pravdou je, že Dacia nemala dôvod zmeniť Duster. Hoci to bol starý model, stále sa predával neuveriteľne dobre a žiadny priamy konkurent sa mu vlastne neobjavil. Novinka dostala prepracovaný dizajn, iné svetlá, nové kolesá atď. Presne tak, ako sa to deje s faceliftmi.

Interiér prešiel omnoho väčšou zmenou. Palubná doska je úplne nová, sedadlá sú rozdielne, špeciálnu starostlivosť venovala Dacia použitým materiálom a napríklad taký volant si už môžete nastaviť výškovo aj pozdĺžne. Všetko má jeden cieľ - zlepšiť pohodlie ponúkané na prilákanie viacerých zákazníkov.

Spolu s novým Dusterom prichádza aj množstvo funkcií, ktoré by ste nikdy predtým nemohli dostať k tomuto modelu. Reč je o odomykaní bez kľúčov, automatickej klimatizácii, automatickej deaktivácii svetlometov, systéme monitorovania mŕtveho uhla alebo štyroch kamerách umiestnených okolo auta. Menu motora zostáva rovnaké. Základom bude zážihový motor SCe 115 s výkonom 84 kW. Výkonnejšou alternatívou je preplňovaná tisícdvestovka TCe 125, ktorá ponúka 92 kW. Oba tieto motory budú k dispozícii s pohonom predných ako aj všetkých kolies. Atmosférický štvorvalcový model Dacia bude tiež ponúkať technológiu spaľovania LPG.

Záujemcovia o naftu dostanú klasický štvorvalec s objemom 1,5 dCi. Na výber budú varianty 66 kW (90 koní) a 80 koní (110 koní), presne tak ako to je pri doterajšej variante. Dokonca aj diesel môže byť kombinovaný s pohonom všetkých kolies. Bez ohľadu na konkrétny motor, Duster bude vždy používať manuálnu prevodovku. Jedinou výnimkou je dCi 110 s pohonom predných kolies. K nemu si budete môcť dokúpiť dvojspojkovú prevodovku EDC.

Kedy presne nový Duster príde na trh, tlačová správa nehovorí. Anglické zastúpenie Dacie, uvádza ako termín zahájenia predaja tejto novinky na tamojšom trhu niekedy v polovici budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY