vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Discovery SVX je off-road špeciál s 5-litrovým V8 a 525 koňmi

Spoločnosť Land Rover predstavila nové Discovery vo verzii SVX. Toto je prvý Land Rover upravený divíziou SVO. Modifikácie sa týkajú vonkajšej karosérie a podvozku. O pohon sa stará päťlitrový 8-valcový motor s výkonom 525 koní. Discovery SVX bude k dispozícii v budúcom roku.
Frankfurt 2017: Discovery SVX je off-road špeciál s 5-litrovým V8 a 525 koňmi

Už niekoľko rokov sa hovorí o tom, že okrem ostrých modelov SVR na jazdu po bežnej ceste príde niečo podobné, avšak pre jazdu terénom. A tak sa aj stalo. Vo Frankfurte sa objavuje Discovery SVX, niečo ako terénna variácia Range Rover Sport SVR.

Snáď najväčšou zmenou v porovnaní s klasickým Discovery piatej generácie je motor. Na rozdiel od konvenčných variantov si nemôžete vyberať, jedinou voľbou je päťlitrový kompresor preplňovaný osemvalcovým motorom vyladeným na výkon 386 kW (525 k) a 625 Nm. Áno, ide o ten istý motor, ktorý používa RR Sport SVR. Prevodovka je osemstupňová automatická, redukcia a elektronicky ovládaný stredný a zadný diferenciál.

Land-Rover-Discovery-SVX-Live_09.jpgLand-Rover-Discovery-SVX-Live_10.jpgLand-Rover-Discovery-SVX-Live_14.jpg

Špecialisti v divízii SVO zmenili podvozok tak, aby našli iné tlmiče alebo iné kĺby. Dôvod je jednoduchý, jasná výška a zdvih kolies výrazne vzrástli, takže Discovery SVX zvládol ešte extrémnejšie uhly priblíženia a aby sa prekúsalo ešte väčšími dierami. Vodič dostane k dispozícii armádu najrôznejších elektronických pomocníkov a samozrejme aj systém Terrain Response 2. Priechodnosť terénom potom zlepšia aj terénne pneumatiky Goodyear Wrangler s rozmerom 275/55 R20.

Exteriér má byť atraktívny a zároveň funkčný, pričom dizajnéri údajne čerpali inšpiráciu v špeciáloch série Camel Trophy. Vozidlo má tiež kapotu, ochranu pod motorom, masívne ťažné oko, integrovaný naviják a ďalšie strešné svetlá.

Čokoľvek sa môže javiť ako koncept, opak je pravdou. Vo svojej tlačovej správe Land Rover sľubuje, že sa začne predávať budúci rok.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY