vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Discovery SVX je off-road špeciál s 5-litrovým V8 a 525 koňmi

Spoločnosť Land Rover predstavila nové Discovery vo verzii SVX. Toto je prvý Land Rover upravený divíziou SVO. Modifikácie sa týkajú vonkajšej karosérie a podvozku. O pohon sa stará päťlitrový 8-valcový motor s výkonom 525 koní. Discovery SVX bude k dispozícii v budúcom roku.
Frankfurt 2017: Discovery SVX je off-road špeciál s 5-litrovým V8 a 525 koňmi

Už niekoľko rokov sa hovorí o tom, že okrem ostrých modelov SVR na jazdu po bežnej ceste príde niečo podobné, avšak pre jazdu terénom. A tak sa aj stalo. Vo Frankfurte sa objavuje Discovery SVX, niečo ako terénna variácia Range Rover Sport SVR.

Snáď najväčšou zmenou v porovnaní s klasickým Discovery piatej generácie je motor. Na rozdiel od konvenčných variantov si nemôžete vyberať, jedinou voľbou je päťlitrový kompresor preplňovaný osemvalcovým motorom vyladeným na výkon 386 kW (525 k) a 625 Nm. Áno, ide o ten istý motor, ktorý používa RR Sport SVR. Prevodovka je osemstupňová automatická, redukcia a elektronicky ovládaný stredný a zadný diferenciál.

Land-Rover-Discovery-SVX-Live_09.jpgLand-Rover-Discovery-SVX-Live_10.jpgLand-Rover-Discovery-SVX-Live_14.jpg

Špecialisti v divízii SVO zmenili podvozok tak, aby našli iné tlmiče alebo iné kĺby. Dôvod je jednoduchý, jasná výška a zdvih kolies výrazne vzrástli, takže Discovery SVX zvládol ešte extrémnejšie uhly priblíženia a aby sa prekúsalo ešte väčšími dierami. Vodič dostane k dispozícii armádu najrôznejších elektronických pomocníkov a samozrejme aj systém Terrain Response 2. Priechodnosť terénom potom zlepšia aj terénne pneumatiky Goodyear Wrangler s rozmerom 275/55 R20.

Exteriér má byť atraktívny a zároveň funkčný, pričom dizajnéri údajne čerpali inšpiráciu v špeciáloch série Camel Trophy. Vozidlo má tiež kapotu, ochranu pod motorom, masívne ťažné oko, integrovaný naviják a ďalšie strešné svetlá.

Čokoľvek sa môže javiť ako koncept, opak je pravdou. Vo svojej tlačovej správe Land Rover sľubuje, že sa začne predávať budúci rok.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY