vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Bentley Continental GT má skutočne márnivý pohon

Bentley Continental GT stále používa poctivý dvanásťvalec. Nová je celá platforma a pohon všetkých kolies. Medzigeneračne nové Bentley zhodilo 80 kg, hoci má lepšiu výbavu.
Frankfurt 2017: Bentley Continental GT má skutočne márnivý pohon

Bentley Continental GT novej generácie sme si predstavili podrobnejšie už pred autosalónom, lebo britská automobilka dopredu zverejnila všetky dôležité informácie a sadu fotografií. Nové Bentley kupé majú úplne novú platformu pôvodne vyvinutú pre Porsche Panamera.

O pohon sa stará koncernový dvanásťvalec 6.0 W12 TFSI s duálnym vstrekovaním (nepriamym a priamym pre každý valec), ktorý nájdete napríklad v Audi A8. Motor má výkon Bentley 467 kW (635 k) a krútiaci moment 900 Nm. Pri rýchlosti 100 km/h nové kupé zrýchli na 3,7 sekundy a rozbehne sa až na 333 km/h. Nechýba ani údaj spotreby paliva 12,2 litra na 100 km, motor vie tiež vypínať polovicu valcov.

Novinkou je v Bentley Continental aj osemstupňová dvojspojková prevodovka a špeciálne vyvinutý dvojhmotový zotrvačník, ktorý si vyžiadal absenciu hydrodynamického meniča. Na adaptívnom podvozku nájdete aktívne stabilizátory a samozrejme aj pneumatické odpruženie.

Bentley Continental GT má tiež bohatšie bezpečnostné a asistenčné vybavenie, a i napriek tomu schudlo 80 kg. Navyše prišiel inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý väčšinu času posiela silu motora na zadnú nápravu a tú prednú sa pripája len pokiaľ hrozí preklz kolies.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY