vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Bentley Continental GT má skutočne márnivý pohon

Bentley Continental GT stále používa poctivý dvanásťvalec. Nová je celá platforma a pohon všetkých kolies. Medzigeneračne nové Bentley zhodilo 80 kg, hoci má lepšiu výbavu.
Frankfurt 2017: Bentley Continental GT má skutočne márnivý pohon

Bentley Continental GT novej generácie sme si predstavili podrobnejšie už pred autosalónom, lebo britská automobilka dopredu zverejnila všetky dôležité informácie a sadu fotografií. Nové Bentley kupé majú úplne novú platformu pôvodne vyvinutú pre Porsche Panamera.

O pohon sa stará koncernový dvanásťvalec 6.0 W12 TFSI s duálnym vstrekovaním (nepriamym a priamym pre každý valec), ktorý nájdete napríklad v Audi A8. Motor má výkon Bentley 467 kW (635 k) a krútiaci moment 900 Nm. Pri rýchlosti 100 km/h nové kupé zrýchli na 3,7 sekundy a rozbehne sa až na 333 km/h. Nechýba ani údaj spotreby paliva 12,2 litra na 100 km, motor vie tiež vypínať polovicu valcov.

Novinkou je v Bentley Continental aj osemstupňová dvojspojková prevodovka a špeciálne vyvinutý dvojhmotový zotrvačník, ktorý si vyžiadal absenciu hydrodynamického meniča. Na adaptívnom podvozku nájdete aktívne stabilizátory a samozrejme aj pneumatické odpruženie.

Bentley Continental GT má tiež bohatšie bezpečnostné a asistenčné vybavenie, a i napriek tomu schudlo 80 kg. Navyše prišiel inteligentný pohon všetkých kolies, ktorý väčšinu času posiela silu motora na zadnú nápravu a tú prednú sa pripája len pokiaľ hrozí preklz kolies.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY