vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Audi AICON nemá ani volant, ani pedále

Audi AICON je vízia autonómneho luxusného auta. Nemá pedále, ani volant. Variabilný interiér s otočnými sedadlami ponúka konfiguráciu 2+2. Audi predpokladá dojazd až 800 km na jedno nabitie.
Frankfurt 2017: Audi AICON nemá ani volant, ani pedále

Časy, keď sa skupina Volkswagen chválila mnohými novými modelmi v predvečer autosalónu, sú dávno preč. Po skoro polhodinovej prezentácii nie príliš priaznivej vízie budúcnosti (aspoň z pohľadu niekoho, kto má rád autá a rád ich riadi) bol predstavený vlastne len jeden koncept - vízia plne autonómneho elektromobilu Audi.

Volá sa Audi AICON a jedná sa o predstavu autonómneho elektrického vozidla prémiovej kategórie. Nemá ani volant a ani pedále, takže posádka nemôže zasahovať do riadenia vozidla. Jediným prostriedkom komunikácie s vozidlom bude umelá inteligencia palubného infotainmentu, ktorý funguje ako osobný asistent či sluha.

Koncept je dlhý skoro 5,5 metra a jeho rázvor je dokonca o 240 mm dlhší ako pri predĺženom Audi A8. Neprítomnosť motora s vnútorným spaľovaním a tradičných ovládacích prvkov úplne mení koncepciu interiéru. Audi AICON jazdí na obrovských 26-palcových kolesách, ktoré sa nachádzajú v rohoch. Zaujímavé je, že priemer otáčok vozidla je len 8,5 metra. Zadná náprava je zvládnuteľná.

Zaujímavé je, že Audi príliš neuletelo s dizajnom. Jedná sa len o akúsi evolúciu dizajnového jazyka auta, na ktorý sa môžeme tešiť v blízkej budúcnosti. Akokoľvek vyzerá predstava luxusného autonómneho vozidla bez volantu šialene, koncept ako taký sa na prvý pohľad zvonku tvári vcelku uveriteľne a "vyrobiteľne".

O pohon sa stará štvorica elektromotorov s celkovým výkonom 260 kW (354 k) a krútiacim momentom 550 Nm, v novom rebríčku mien modelov a verzií by tak voz dostal číslo 60. Audi sa namiesto akcelerácie a rýchlosti (u plne autonómneho vozidla aj tak taký význam nemajú) sústredi na dojazd. Podľa odhadu budúcej dostupnej technológie batérií by to malo byť 700 až 800 km. Z rýchlej nabíjačky sa batéria nabíja približne na 30 minút až 80%.

Zhodou okolností pred pár dňami štúdiu autonómneho automobilu budúcnosti prémiového segmentu predstavil aj Jaguar. Ten ale prinajmenšom počíta s tým, že si môžete dať volant do auta a zasiahnuť do jazdy.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY