vytisknout velikost písma Frankfurt 2017: Alpina D5 S je ďalší ostrý diesel v BMW radu 5

Alpina D5 S produkuje 326 dieselových koní z trojlitrového šesťvalca. Po novom modeli M550d je to ďalší ostrý diesel z BMW radu 5. V základe je štvorkolka a automat s vlastným nastavením.
Frankfurt 2017: Alpina D5 S je ďalší ostrý diesel v BMW radu 5

Alpina priviezla na autosalón do Frankfurtu model D5 S, čo je ďalší výkonný diesel, ktorý si môžete v spojení s novou radou 5 zaobstarať. Trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 240 kW (326 k) a krútiacim momentom 700 Nm posiela svoju silu na všetky kolesá cez pohon xDrive, ale Alpina si charakteristiku štvorkolky upravila.

Nového softvéru sa dočkal aj osemstupňový automat, ktorý má Alpina D5 S v základe. Na 100 km/h akceleruje automobil, ktorý kúpite aj ako kombi, za 4,9 sekundy a na 200 km/h zrýchli za dvadsať sekúnd. Alpina tradične nemá obmedzovač rýchlosti, takže tento diesel vie upaľovať rýchlosťou až 275 km/h.

Klasické decentné odlišujúce znaky ako označenie na nárazníkoch, malé spojlery a linka na boku zostávajú aj pri tomto modeli, rovnako tak pomerne bohatá výbava s kožou a plno ďalších zaujímavých detailov vrátane plakety s poradovým číslom. Alpina má tiež nové kolesá, ktoré sú o 15 kg ľahšie než podobné BMW ráfiky.

Alpina sa líši od BMW s iným podvozkom a vlastnosťami riadenia. Poslednou dobou platilo, že zážitok z nových bavorákov posúva tento úpravca tam, kde ich chcú pravoverní fanúšikovia mníchovskej značky mať. Alpina sa môže pochváliť aj veľmi slušnou zostatkovou hodnotou.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY