vytisknout velikost písma Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsky premiér Manuel Valls vyhlásil, že štát začne obmedzovať dodávky nafty do osobných áut a postupne označí autá, ktoré vypúšťajú najviac škodlivých emisií. Systém, ktorý bude označovať najviac znečisťujúce autá, by mal vo Francúzsku bežať už budúci rok, informuje agentúra Reuters.

Miestna správa tak bude mať ďalšiu páku pre to, aby zakázala vjazd určitým vozidlám do miest. Pôjde teda o niečo v zmysle nízkoemisných zón, ktorá má prísť napríklad aj do Prahy. Najviac na to doplatia samozrejme staré dieselové motory, ale zrejme aj tie novšie bez filtrov pevných častíc.

Valls priznal, že bola obrovská chyba podporovať celé tie roky malé dieselové motory s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Je vraj potrebné to zmeniť a naftové osobné autá postupne a rozumným spôsobom dostať z ciest. Podiel naftových áut tvoria vo Francúzsku asi 80%. Môže za to zdanenie podľa emisií CO2 a skoršie vládne stimuly, napríklad šrotovné, kedy sa ľudia zbavili starších benzínových áut a nakupovali práve malé diesely.

Hovoríte si, že možno stačí znížiť dane na benzín a benzínové autá? Ale choďte! Evidentne ekonomike a politike vôbec nerozumiete! Francúzska vláda od budúceho roka zdvihne daň na naftu o v prepočte asi 55 halierov na liter. Vraj to prinesie ročne do štátnej kasy o 807 miliónov eur viac. Tu zase niekto zabudol na Lafferovu krivku...

Ďalším návrhom francúzskej vlády je využiť zisky z predaja drahšej nafty na dotácie pre záujemcov o elektromobil. Ak zošrotujete diesel a kúpite si elektromobil, mohli by ste na neho dostať dotáciu až 10 000 eur.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY