vytisknout velikost písma Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsky premiér Manuel Valls vyhlásil, že štát začne obmedzovať dodávky nafty do osobných áut a postupne označí autá, ktoré vypúšťajú najviac škodlivých emisií. Systém, ktorý bude označovať najviac znečisťujúce autá, by mal vo Francúzsku bežať už budúci rok, informuje agentúra Reuters.

Miestna správa tak bude mať ďalšiu páku pre to, aby zakázala vjazd určitým vozidlám do miest. Pôjde teda o niečo v zmysle nízkoemisných zón, ktorá má prísť napríklad aj do Prahy. Najviac na to doplatia samozrejme staré dieselové motory, ale zrejme aj tie novšie bez filtrov pevných častíc.

Valls priznal, že bola obrovská chyba podporovať celé tie roky malé dieselové motory s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Je vraj potrebné to zmeniť a naftové osobné autá postupne a rozumným spôsobom dostať z ciest. Podiel naftových áut tvoria vo Francúzsku asi 80%. Môže za to zdanenie podľa emisií CO2 a skoršie vládne stimuly, napríklad šrotovné, kedy sa ľudia zbavili starších benzínových áut a nakupovali práve malé diesely.

Hovoríte si, že možno stačí znížiť dane na benzín a benzínové autá? Ale choďte! Evidentne ekonomike a politike vôbec nerozumiete! Francúzska vláda od budúceho roka zdvihne daň na naftu o v prepočte asi 55 halierov na liter. Vraj to prinesie ročne do štátnej kasy o 807 miliónov eur viac. Tu zase niekto zabudol na Lafferovu krivku...

Ďalším návrhom francúzskej vlády je využiť zisky z predaja drahšej nafty na dotácie pre záujemcov o elektromobil. Ak zošrotujete diesel a kúpite si elektromobil, mohli by ste na neho dostať dotáciu až 10 000 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY