vytisknout velikost písma Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsky premiér Manuel Valls vyhlásil, že štát začne obmedzovať dodávky nafty do osobných áut a postupne označí autá, ktoré vypúšťajú najviac škodlivých emisií. Systém, ktorý bude označovať najviac znečisťujúce autá, by mal vo Francúzsku bežať už budúci rok, informuje agentúra Reuters.

Miestna správa tak bude mať ďalšiu páku pre to, aby zakázala vjazd určitým vozidlám do miest. Pôjde teda o niečo v zmysle nízkoemisných zón, ktorá má prísť napríklad aj do Prahy. Najviac na to doplatia samozrejme staré dieselové motory, ale zrejme aj tie novšie bez filtrov pevných častíc.

Valls priznal, že bola obrovská chyba podporovať celé tie roky malé dieselové motory s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Je vraj potrebné to zmeniť a naftové osobné autá postupne a rozumným spôsobom dostať z ciest. Podiel naftových áut tvoria vo Francúzsku asi 80%. Môže za to zdanenie podľa emisií CO2 a skoršie vládne stimuly, napríklad šrotovné, kedy sa ľudia zbavili starších benzínových áut a nakupovali práve malé diesely.

Hovoríte si, že možno stačí znížiť dane na benzín a benzínové autá? Ale choďte! Evidentne ekonomike a politike vôbec nerozumiete! Francúzska vláda od budúceho roka zdvihne daň na naftu o v prepočte asi 55 halierov na liter. Vraj to prinesie ročne do štátnej kasy o 807 miliónov eur viac. Tu zase niekto zabudol na Lafferovu krivku...

Ďalším návrhom francúzskej vlády je využiť zisky z predaja drahšej nafty na dotácie pre záujemcov o elektromobil. Ak zošrotujete diesel a kúpite si elektromobil, mohli by ste na neho dostať dotáciu až 10 000 eur.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY