vytisknout velikost písma Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsko označilo dieselové autá za omyl a chce ich vyhnať z ciest

Francúzsky premiér Manuel Valls vyhlásil, že štát začne obmedzovať dodávky nafty do osobných áut a postupne označí autá, ktoré vypúšťajú najviac škodlivých emisií. Systém, ktorý bude označovať najviac znečisťujúce autá, by mal vo Francúzsku bežať už budúci rok, informuje agentúra Reuters.

Miestna správa tak bude mať ďalšiu páku pre to, aby zakázala vjazd určitým vozidlám do miest. Pôjde teda o niečo v zmysle nízkoemisných zón, ktorá má prísť napríklad aj do Prahy. Najviac na to doplatia samozrejme staré dieselové motory, ale zrejme aj tie novšie bez filtrov pevných častíc.

Valls priznal, že bola obrovská chyba podporovať celé tie roky malé dieselové motory s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Je vraj potrebné to zmeniť a naftové osobné autá postupne a rozumným spôsobom dostať z ciest. Podiel naftových áut tvoria vo Francúzsku asi 80%. Môže za to zdanenie podľa emisií CO2 a skoršie vládne stimuly, napríklad šrotovné, kedy sa ľudia zbavili starších benzínových áut a nakupovali práve malé diesely.

Hovoríte si, že možno stačí znížiť dane na benzín a benzínové autá? Ale choďte! Evidentne ekonomike a politike vôbec nerozumiete! Francúzska vláda od budúceho roka zdvihne daň na naftu o v prepočte asi 55 halierov na liter. Vraj to prinesie ročne do štátnej kasy o 807 miliónov eur viac. Tu zase niekto zabudol na Lafferovu krivku...

Ďalším návrhom francúzskej vlády je využiť zisky z predaja drahšej nafty na dotácie pre záujemcov o elektromobil. Ak zošrotujete diesel a kúpite si elektromobil, mohli by ste na neho dostať dotáciu až 10 000 eur.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY