vytisknout velikost písma Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault, ale vyššie hodnoty vykázali aj modely ďalších značiek.
Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Na koberček francúzskeho ministerstva energetiky musia budúci týždeň zástupcovia značiek Mercedes-Benz a Opel, píšu Automotive News. Neskôr zrejme bude musieť doraziť aj zástupca Fordu. Budú sa zodpovedať z testov, ktoré odhalili, že ich naftové autá vypúšťajú v reálnej prevádzke vyššie emisie NOx ako počas homologizačnej skúšky v laboratóriu.

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault Espace, Renault Captur a ešte jedna nemenovaná dodávka od Renaultu.

Limity prekračujú ale aj naftové vozidlá Mercedesu (Mercedes používa v niektorých modeloch diesel od Renaultu), vrátane luxusnej triedy S so šesťvalcom. Vyššie hodnoty vykázal aj Ford C-Max s dieselom, aj keď v prípade Fordu a Mercedesu to boli "lepšie" hodnoty ako v Renaulte.

V prípade Opelu ide hlavne o emisie modelu Zafira 1.6 CDTi. Objavila sa správa, že Opel zvoláva Zafiry do servisu, ale automobilka to odmieta a tvrdí, že nejde o zvolávaciu akciu kvôli emisiám, ale o servisnú úpravu riadiaceho softvéru v rámci bežných servisných prehliadok.

Kým Volkswagen, u ktorého to všetko začalo, už pracuje na náprave, Renault ešte len pripravuje dve zvolávacie akcie, jednu na 15 800 modelov Captur a druhú na ďalších viac ako 700 000 dieselových áut. Teraz sa skôr čaká na to, ako z toho iné automobilky vykorčuľujú.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY