vytisknout velikost písma Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault, ale vyššie hodnoty vykázali aj modely ďalších značiek.
Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Na koberček francúzskeho ministerstva energetiky musia budúci týždeň zástupcovia značiek Mercedes-Benz a Opel, píšu Automotive News. Neskôr zrejme bude musieť doraziť aj zástupca Fordu. Budú sa zodpovedať z testov, ktoré odhalili, že ich naftové autá vypúšťajú v reálnej prevádzke vyššie emisie NOx ako počas homologizačnej skúšky v laboratóriu.

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault Espace, Renault Captur a ešte jedna nemenovaná dodávka od Renaultu.

Limity prekračujú ale aj naftové vozidlá Mercedesu (Mercedes používa v niektorých modeloch diesel od Renaultu), vrátane luxusnej triedy S so šesťvalcom. Vyššie hodnoty vykázal aj Ford C-Max s dieselom, aj keď v prípade Fordu a Mercedesu to boli "lepšie" hodnoty ako v Renaulte.

V prípade Opelu ide hlavne o emisie modelu Zafira 1.6 CDTi. Objavila sa správa, že Opel zvoláva Zafiry do servisu, ale automobilka to odmieta a tvrdí, že nejde o zvolávaciu akciu kvôli emisiám, ale o servisnú úpravu riadiaceho softvéru v rámci bežných servisných prehliadok.

Kým Volkswagen, u ktorého to všetko začalo, už pracuje na náprave, Renault ešte len pripravuje dve zvolávacie akcie, jednu na 15 800 modelov Captur a druhú na ďalších viac ako 700 000 dieselových áut. Teraz sa skôr čaká na to, ako z toho iné automobilky vykorčuľujú.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY