vytisknout velikost písma Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault, ale vyššie hodnoty vykázali aj modely ďalších značiek.
Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Na koberček francúzskeho ministerstva energetiky musia budúci týždeň zástupcovia značiek Mercedes-Benz a Opel, píšu Automotive News. Neskôr zrejme bude musieť doraziť aj zástupca Fordu. Budú sa zodpovedať z testov, ktoré odhalili, že ich naftové autá vypúšťajú v reálnej prevádzke vyššie emisie NOx ako počas homologizačnej skúšky v laboratóriu.

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault Espace, Renault Captur a ešte jedna nemenovaná dodávka od Renaultu.

Limity prekračujú ale aj naftové vozidlá Mercedesu (Mercedes používa v niektorých modeloch diesel od Renaultu), vrátane luxusnej triedy S so šesťvalcom. Vyššie hodnoty vykázal aj Ford C-Max s dieselom, aj keď v prípade Fordu a Mercedesu to boli "lepšie" hodnoty ako v Renaulte.

V prípade Opelu ide hlavne o emisie modelu Zafira 1.6 CDTi. Objavila sa správa, že Opel zvoláva Zafiry do servisu, ale automobilka to odmieta a tvrdí, že nejde o zvolávaciu akciu kvôli emisiám, ale o servisnú úpravu riadiaceho softvéru v rámci bežných servisných prehliadok.

Kým Volkswagen, u ktorého to všetko začalo, už pracuje na náprave, Renault ešte len pripravuje dve zvolávacie akcie, jednu na 15 800 modelov Captur a druhú na ďalších viac ako 700 000 dieselových áut. Teraz sa skôr čaká na to, ako z toho iné automobilky vykorčuľujú.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY