vytisknout velikost písma Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault, ale vyššie hodnoty vykázali aj modely ďalších značiek.
Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Na koberček francúzskeho ministerstva energetiky musia budúci týždeň zástupcovia značiek Mercedes-Benz a Opel, píšu Automotive News. Neskôr zrejme bude musieť doraziť aj zástupca Fordu. Budú sa zodpovedať z testov, ktoré odhalili, že ich naftové autá vypúšťajú v reálnej prevádzke vyššie emisie NOx ako počas homologizačnej skúšky v laboratóriu.

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault Espace, Renault Captur a ešte jedna nemenovaná dodávka od Renaultu.

Limity prekračujú ale aj naftové vozidlá Mercedesu (Mercedes používa v niektorých modeloch diesel od Renaultu), vrátane luxusnej triedy S so šesťvalcom. Vyššie hodnoty vykázal aj Ford C-Max s dieselom, aj keď v prípade Fordu a Mercedesu to boli "lepšie" hodnoty ako v Renaulte.

V prípade Opelu ide hlavne o emisie modelu Zafira 1.6 CDTi. Objavila sa správa, že Opel zvoláva Zafiry do servisu, ale automobilka to odmieta a tvrdí, že nejde o zvolávaciu akciu kvôli emisiám, ale o servisnú úpravu riadiaceho softvéru v rámci bežných servisných prehliadok.

Kým Volkswagen, u ktorého to všetko začalo, už pracuje na náprave, Renault ešte len pripravuje dve zvolávacie akcie, jednu na 15 800 modelov Captur a druhú na ďalších viac ako 700 000 dieselových áut. Teraz sa skôr čaká na to, ako z toho iné automobilky vykorčuľujú.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY