vytisknout velikost písma Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault, ale vyššie hodnoty vykázali aj modely ďalších značiek.
Francúzsko bude kvôli emisiám vyšetrovať aj Opel, Ford a Mercedes-Benz

Na koberček francúzskeho ministerstva energetiky musia budúci týždeň zástupcovia značiek Mercedes-Benz a Opel, píšu Automotive News. Neskôr zrejme bude musieť doraziť aj zástupca Fordu. Budú sa zodpovedať z testov, ktoré odhalili, že ich naftové autá vypúšťajú v reálnej prevádzke vyššie emisie NOx ako počas homologizačnej skúšky v laboratóriu.

Komisia francúzskeho ministerstva energetiky vybrala náhodne stovku naftových áut všetkých hlavných značiek a vykonala testy. Najhoršie dopadol Renault Espace, Renault Captur a ešte jedna nemenovaná dodávka od Renaultu.

Limity prekračujú ale aj naftové vozidlá Mercedesu (Mercedes používa v niektorých modeloch diesel od Renaultu), vrátane luxusnej triedy S so šesťvalcom. Vyššie hodnoty vykázal aj Ford C-Max s dieselom, aj keď v prípade Fordu a Mercedesu to boli "lepšie" hodnoty ako v Renaulte.

V prípade Opelu ide hlavne o emisie modelu Zafira 1.6 CDTi. Objavila sa správa, že Opel zvoláva Zafiry do servisu, ale automobilka to odmieta a tvrdí, že nejde o zvolávaciu akciu kvôli emisiám, ale o servisnú úpravu riadiaceho softvéru v rámci bežných servisných prehliadok.

Kým Volkswagen, u ktorého to všetko začalo, už pracuje na náprave, Renault ešte len pripravuje dve zvolávacie akcie, jednu na 15 800 modelov Captur a druhú na ďalších viac ako 700 000 dieselových áut. Teraz sa skôr čaká na to, ako z toho iné automobilky vykorčuľujú.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY