vytisknout velikost písma Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všetkých stránkach kolosálny

Na vrcholnej verzii GLE je všetko veľkolepé: rozmery, pneumatiky, motor, jazdné výkony, zvuk aj spotreba. Je to bezpochyby pozoruhodné auto, aj keď jazdnej suverenity konkurenčného BMW X6 M úplne nedosahuje.
Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všetkých stránkach kolosálny
Zoznam kapitol
  1. Úvod testu
  2. Jazda a dynamika; video 0-200 km/h
  3. Ceny a výbava; verdikt
  4. Technické údaje; kompletná fotogaléria

Možno najviac prekvapujúce na novom Mercedese-Benz GLE kupé AMG 63 S 4Matic je, ako málo je prekvapujúce. Z fyzikálno-konštruktérskeho hľadiska nie je pojem "športové SUV" v roku 2016 o nič menší oxymorón než na začiatku minulej dekády, kedy tento žáner naštartoval príchod Porsche Cayenne (ešte staršie BMW X5 4.6is rovnaký efekt nemalo), ale zámožní zákazníci zo všetkých kútov sveta také autá jednoducho chcú. Takže my v motoristických médiách by sme sa možno už mohli prestať diviť nad ich existenciou a jednoducho o nich referovať rovnako ako o všetkých iných nie celkom racionálnych kategóriách - čo sú okrem kombíkov a MPV založených na dodávkach svojím spôsobom všetky.

Mercedes-Benz GLE 63 168.jpgMercedes-Benz GLE 63 172.jpgMercedes-Benz GLE 63 182.jpg
Mercedes-Benz GLE 63 178.jpgMercedes-Benz GLE 63 176.jpgMercedes-Benz GLE 63 177.jpg
GLE kupé AMG je neskrývanou odpoveďou na BMW X6 M

Nuž, GLE AMG 63 S 4Matic je vrcholnou športovou verziou modelu GLE kupé, ktorý je stuttgartskou odpoveďou na nepopierateľný úspech konkurenčného BMW X6. (Okrem toho existuje aj GLE SUV, čo je nástupca triedy ML a teda priamy súper BMW X5). Dnes sa budeme zaoberať hlavne špecifikami tejto športovej verzie, pretože triede GLE kupé ako takej sme sa venovali už v skoršom redakčnom teste.

Písmeno S v modelovom označení prezrádza, že so sebou máme ešte vrcholnejšiu verziu vrcholnej verzie. Zdrojom hnacej sily je v oboch prípadoch vidlicový osemvalec s objemom 5,5 l, preplňovaný dvojicou turbodúchadiel, ktorého silu prenáša na všetky štyri kolesá automatická prevodovka AMG Speedshift Plus 7g-tronic (Mercedes sa v dlhých a komplikovaných názvoch vyložene vyžíva). Líši sa ale naladenie.

Kým štandardná verzia disponuje výkonom 410 kW a krútiacim momentom 700 Nm, S má dokonca 430 kW (585 k) a 760 Nm. Zrýchlenie 0-100 km/h je podľa oficiálnych údajov o desatinu lepšie (4,3 vs. 4,2 s), hoci najvyššia rýchlosť zostáva v oboch prípadoch elektronicky obmedzená na 250 km/h.

V porovnaní s bežnými verziami GLE kupé prešli exteriér aj interiér predvídateľným súborom úprav. Zvonku to sú masívne nárazníky s obrovskými vetracími otvormi (taký motor, medzichladiče a brzdy potrebujú veľmi veľa vzduchu), zadný spojler a charakteristicky agresívny prikrčený postoj na extrémne širokých pneumatikách - tie zadné majú rozmer 325/40 ZR 22. Testované auto však jazdilo na skromnejších zimných kolesách s priemerom o palec menším.

Mercedes-Benz GLE 63 183.jpgMercedes-Benz GLE 63 180.jpgMercedes-Benz GLE 63 173.jpgZnížený postoj, aerodynamické doplnky a široké kolesá dávajú modelu AMG oveľa agresívnejší vzhľad než pri bežných verziách GLE kupé, ktoré pôsobia trochu zavalito

Vnútri správne čakáte kožené športové sedadlá s výraznejším tvarovaním, hliníkové kryty pedálov, logá AMG všade možne a veľké plochy lakovaného karbónu (za príplatok). Ak ste ten typ zákazníka, ktorému doteraz prišlo BMW X6 ako neodolateľne zvodné auto, vrcholná verzia GLE kupé vám nepochybne bude imponovať. A nielen tým, ako vyzerá.

V AMG vždy vedeli vyčariť z osemvalcov parádne burácanie, ktoré dávalo možnosť zaspomínať na klasické americké muscle cars, vojenské lietadlá z druhej svetovej a podobné zdroje mechanického vlnenia, ktoré znejú indivíduám s heterochromozómom XY ako rajská hudba - a prechod na preplňovanie ubral z tohto kúzla prekvapivo málo.

Mercedes-Benz GLE 63 199.jpgMercedes-Benz GLE 63 200.jpgMercedes-Benz GLE 63 198.jpgMercedes-Benz GLE 63 201.jpgMercedes-Benz GLE 63 205.jpgMercedes-Benz GLE 63 210.jpgV interiéri sú hlavnými rozdielmi športový volant AMG, športové sedadlá a za príplatok aj lakované dekoračné lišty z uhlíkových vlákien

Aj trieda GLE, hoci v konštantnom zaťažení kultivovaná, ako sa na veľké SUV pristane, buráca pri plnej akcelerácii s kadenciou útočiaceho Messerschmitte a pri radení necháva za efektných zvukových prejavov zhorieť vo výfuku toľko benzínu, že by to šetrivému vodičovi Priusu stačilo na ročné dochádzanie do práce.

A je tiež veľmi, veľmi rýchla, ako si rozoberieme v nasledujúcej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY