vytisknout velikost písma Fototest: Je v kombinovanej prevádzke úspornejší hybrid, alebo diesel?

V redakcii sa nám nedávno zišli tri crossovery podobnej veľkosti a podobného výkonu. Kia Niro a Toyota C-HR používajú hybridný pohon, dlhodobo testovaný Peugeot je osadený dieselom. Budú v kombinovanej prevádzke úspornejší hybridní nováčikovia, alebo starší diesel?
Fototest: Je v kombinovanej prevádzke úspornejší hybrid, alebo diesel?

Nedávno sa nám v redakcii stretli tri crossovery. Ku porovnávaciemu testu dorazila Kia Niro a hybridná Toyota C-HR. V rámci rôznych meraní sme zisťovali aj spotrebu v kombinovanej prevádzke. Prečo nie v meste? Predsa len nejde o vyložene malé mestské autá a hlavne ich cena im v našich končinách predurčuje skôr úlohu jedného univerzálneho auta (to platí najmä o relatívne veľkej Kii), ktoré bude jazdiť všade.

Zároveň nám ale v redakcii robí dlhodobo spoločnosť Peugeot 2008 s motorom 1.6 BlueHDi. Je to crossover podobnej veľkosti a podobného výkonu. A keď sme zisťovali, či je úspornejšie Niro alebo C-HR, napadlo nás obísť rovnaký okruh aj  s Peugeotom. Budú moderné hybridné jednotky úspornejšie, alebo zaboduje malý dieselový motor dnes odsudzovaný k definitívnej záhube?

Iste, po stránke emisií zrejme nie je príliš čo riešiť, ale ako ukazuje napríklad hromadné odstraňovanie filtrov pevných častíc u ojazdených áut, zákazníkov nejaká produkcia emisií príliš netrápi (teda ak sa práve neobjavia na obzore peniaze od VW kvôli afére Dieselgate). Do úvahy musíme vziať aj skutočnosť, že oba hybridy majú automat, zatiaľ čo náš Peugeot používa manuálnu prevodovku.

Najviac nás z tejto trojice prekvapila Kia. Zábavnú jazdu síce neponúka, ale každodenná služba svojim prevádzkovateľom jej ide nad očakávania dobre. Na diaľnici síce na Peugeote trochu stratila, ale vo všetkých ostatných režimoch jazdy je úspornejšia. Výsledky nájdete v priloženej galérii. Kompletný porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR môžete očakávať v nadchádzajúcich týždňoch.

DSC0002.jpgDSC0008.jpgDSC0069.jpg

DSC0343.jpgDSC0353.jpgDSC0355.jpg

DSC0362.jpgDSC0363.jpgDSC0368.jpg

DSC0380.jpgDSC0384.jpgDSC0394.jpg

DSC0470.jpgDSC0475.jpgDSC0480.jpg

DSC0482.jpgDSC0814.jpgDSC0815.jpg

DSC1247.jpg

Trasu sme rozdelili na dve časti, táto prvá bola pomalšia, s väčším počtom akcelerácii a menším podielom konštantnej jazdy. Červená krivka predstavuje Peugeot, modrá Toyotu C-HR a zelená Kiu Niro.

1_okruh.jpg

Druhá časť okruhu už sa odohrávala na cestách vyšších tried a čiastočne aj na diaľnici, kde sme ale išli maximálne 110 km/h. Peugeot reprezentuje opäť červená krivka, modrá krivka patrí Toyote a zelená Niru. Výrazné zrýchlenie v Peugeote na začiatku je dielom predbiehania pomalého vozidla.

2_okruh.jpg

Pre zaujímavosť sme pridali ešte diaľničnú prechádzku. Tá hybridom nesvedčí, čo sa čiastočne potvrdilo. Červená krivka opäť patrí Peugeotu, modrá krivka je Toyota a zelená Kia.

3_okruh.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY