vytisknout velikost písma Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na kórejský spôsob

Jeden má Scout, ďalší Alltrack, tretí Allroad (pardón, allroad) a štvrtý Cross. Recept "pridaj trochu plastu, urobíš nový model" je veľmi obľúbený vo všetkých automobilkách a aktuálne sa do partie pridal aj Hyundai. Ten svoju oplastovanú i20 pomenoval ako Active. Vyskúšali sme prevedenie s vrcholným litrovým trojvalcom.
Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na kórejský spôsob
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vrcholný trojvalec
  2. Povie si pokojne o deväť, Po meste nepoteší
  3. Vo výbave všetko, Technické údaje
  4. Hyundai i20 Active: Fotogaléria

Hyundai nedávno oficiálne uviedol na slovenský trh prvú tohtoročnú novinku, ktorá sa volá i20 Active. Možno už viete, o čo sa zhruba jedná, ak nie, letmo pripomenieme, že sa bavíme o oplastovanom hatchbacku i20. Je to presne ten rovnaký recept, aký poznáme od Alltrack, Scout alebo Allroad. Treba podotknúť, že aj na tomto Kórejcovi funguje veľmi dobre.

"Aktívne" prevedenie sa od svojich "lenivých" súrodencov líši predovšetkým na pohľad. Hyundai nasadil plasty okolo celej karosérie a pridal prepracované nárazníky, kde hrajú prím strieborné plasty. Možno ste si všimli, že dizajn predného nárazníka je v porovnaní s klasickou verziou otočený hore nohami. Active má tiež svoj dizajn zliatinových kolies, efektné viečko nádrže, guľaté svetlá v zadnom nárazníku, veľké strešné lyžiny a o dva centimetre vyššiu svetlú výšku.

_DSC1232.jpg_DSC1233.jpg_DSC1238.jpg_DSC1240.jpg_DSC1241.jpg_DSC1243.jpgNové nárazníky, výrazné strešné ližiny a hlavne veľa plastu. Hyundai i20 Active je klasikou známou zo Scoutov, Alltrackov a ďalších im podobných 

Aby som pravdu povedal, toto poplastované prevedenie sa mi z nejakého dôvodu páči, hoci ide vlastne o veľmi jednoduchý tuning. Platí to aj o testovanej i20 Active, ktorej to podľa môjho názoru v praxi veľmi pristane. Už klasická i20 je vzhľadovo vydarené auto, Active pridá ešte niečo navyše. Pokiaľ ale budete tvrdiť pravý opak, hádať sa s vami nebudem.

Nová verzia modelu i20 sa líši aj v interiéri, ale zmien už nie je toľko, ako na karosérii. Svoje miesto tu našli oranžové časti sedadiel, oranžová hlavica radiacej páky a oranžové rámčeky okolo výduchov ventilácie. To je zhruba všetko.

Interiér ako taký dobre poznáme z predchádzajúcich testov. Zhodou okolností som pred touto i20 jazdil aj s modernizovanou ix20, ktorá je výrazne staršia. Na tomto mieste je potrebné uznať, že Hyundai urobil veľký pokrok vpred. Po stránke ergonómie nie je čo vytýkať a aj na pohľad vyzerá všetko dobre. Samozrejme tvrdé plasty tu nájdete a rozhodne ich nie je málo, ale to už k týmto malým hatchbackom tak nejako patrí. Všetko potom podčiarkne výborný multimediálny systém.

_DSC1224.jpg_DSC1216.jpg_DSC1218.jpg_DSC1220.jpg_DSC1223.jpg_DSC1221.jpg_DSC1227.jpg
Interiér sa v podstate nezmenil. Nové sú tu farebné detaily typu čalúnenia sedadiel, hlavice radiacej páky alebo rámčekov pri výduchoch

Čo naopak nepoteší, to je priestor na zadných sedadlách, ktorého rozhodne nie je nepreberné množstvo. Model i20 sme ale už merali v rámci porovnávacieho testu so Škodou Fabia, takže ak vás zaujíma podrobnejšie hodnotenie priestoru pre cestujúcich i kufra, odkážem vás na starší test.

Vrcholný trojvalec

Spojenie "vrcholný litrový trojvalec" znie ako nejaká zlomyseľná slovná hračka, lenže taká je realita dnešnej doby a veľmi pravdepodobne aj budúcnosť malých hatchbackov. Pri modeli i20 Active sa má situácia tak, že Hyundai u nás ponúka len dva motory. Slabšia benzínová tisícštyristovka disponuje parametrami 74 kW (100 koní) a 134 Nm, výkonnejšie prevedenie 1.0 T-GDI, ktoré je predmetom tohto testu, má o 20 koní viac a ponúkne 172 Nm. Nič iné si pri Active nekúpite.

Hyundai úmyselne neponúka nič väčšieho a rozhodne nič dieselového, a to z jednoduchého dôvodu. Active údajne mieri na malé SUV, hoci je to klasický hatchback. Takto má vo svojej ponuke tromf v podobe trochu nižšej ceny. Dieselová verzia už by bola príliš drahá a tak trochu by nemala zmysel. Mimochodom Hyundai časom príde aj s klasickým malým SUV, takže je súčasná i20 Active iba prechodným náhradníkom.

_DSC1249.jpg_DSC1250.jpg_DSC1251.jpg
Preplňovaný litrový trojvalec je vlastne vrcholom ponuky tohto modelu. Výkonu má dosť, dynamika je veľmi slušná, ale sú tu aj niektoré nevýhody

Ak sa budeme baviť o základných vlastnostiach litrového trojvalca, potom je všetko v tom najlepšom poriadku. Motor je pri jazde tichý, kultivovaný a výkonu má dosť na to, aby i20 Active rozparádil na neodbornej diaľničnej rýchlosti. Verte tomu, alebo nie, na diaľnici nie je problém prehliadnuť, že idete 150 km/h.

Najviac sa tomuto modelu páči jazda ustálenou rýchlosťou do 120 km/h, kedy motor naplno vybalí svoje prednosti korunované zaujímavou spotrebou. Pokiaľ takto pôjdete, možno sa aj priblížite sľubovanej spotrebe 5,1 l/100 km. Aj keď na tieto hodnoty sa dostanete skôr pri rýchlostiach okolo 80 km/h. Problémy spojené s trojvalcom sa začnú objavovať v momente, keď po ňom budete chcieť niečo iné ako pokojnú jazdu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY