vytisknout velikost písma Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na kórejský spôsob

Jeden má Scout, ďalší Alltrack, tretí Allroad (pardón, allroad) a štvrtý Cross. Recept "pridaj trochu plastu, urobíš nový model" je veľmi obľúbený vo všetkých automobilkách a aktuálne sa do partie pridal aj Hyundai. Ten svoju oplastovanú i20 pomenoval ako Active. Vyskúšali sme prevedenie s vrcholným litrovým trojvalcom.
Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na kórejský spôsob
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vrcholný trojvalec
  2. Povie si pokojne o deväť, Po meste nepoteší
  3. Vo výbave všetko, Technické údaje
  4. Hyundai i20 Active: Fotogaléria

Hyundai nedávno oficiálne uviedol na slovenský trh prvú tohtoročnú novinku, ktorá sa volá i20 Active. Možno už viete, o čo sa zhruba jedná, ak nie, letmo pripomenieme, že sa bavíme o oplastovanom hatchbacku i20. Je to presne ten rovnaký recept, aký poznáme od Alltrack, Scout alebo Allroad. Treba podotknúť, že aj na tomto Kórejcovi funguje veľmi dobre.

"Aktívne" prevedenie sa od svojich "lenivých" súrodencov líši predovšetkým na pohľad. Hyundai nasadil plasty okolo celej karosérie a pridal prepracované nárazníky, kde hrajú prím strieborné plasty. Možno ste si všimli, že dizajn predného nárazníka je v porovnaní s klasickou verziou otočený hore nohami. Active má tiež svoj dizajn zliatinových kolies, efektné viečko nádrže, guľaté svetlá v zadnom nárazníku, veľké strešné lyžiny a o dva centimetre vyššiu svetlú výšku.

_DSC1232.jpg_DSC1233.jpg_DSC1238.jpg_DSC1240.jpg_DSC1241.jpg_DSC1243.jpgNové nárazníky, výrazné strešné ližiny a hlavne veľa plastu. Hyundai i20 Active je klasikou známou zo Scoutov, Alltrackov a ďalších im podobných 

Aby som pravdu povedal, toto poplastované prevedenie sa mi z nejakého dôvodu páči, hoci ide vlastne o veľmi jednoduchý tuning. Platí to aj o testovanej i20 Active, ktorej to podľa môjho názoru v praxi veľmi pristane. Už klasická i20 je vzhľadovo vydarené auto, Active pridá ešte niečo navyše. Pokiaľ ale budete tvrdiť pravý opak, hádať sa s vami nebudem.

Nová verzia modelu i20 sa líši aj v interiéri, ale zmien už nie je toľko, ako na karosérii. Svoje miesto tu našli oranžové časti sedadiel, oranžová hlavica radiacej páky a oranžové rámčeky okolo výduchov ventilácie. To je zhruba všetko.

Interiér ako taký dobre poznáme z predchádzajúcich testov. Zhodou okolností som pred touto i20 jazdil aj s modernizovanou ix20, ktorá je výrazne staršia. Na tomto mieste je potrebné uznať, že Hyundai urobil veľký pokrok vpred. Po stránke ergonómie nie je čo vytýkať a aj na pohľad vyzerá všetko dobre. Samozrejme tvrdé plasty tu nájdete a rozhodne ich nie je málo, ale to už k týmto malým hatchbackom tak nejako patrí. Všetko potom podčiarkne výborný multimediálny systém.

_DSC1224.jpg_DSC1216.jpg_DSC1218.jpg_DSC1220.jpg_DSC1223.jpg_DSC1221.jpg_DSC1227.jpg
Interiér sa v podstate nezmenil. Nové sú tu farebné detaily typu čalúnenia sedadiel, hlavice radiacej páky alebo rámčekov pri výduchoch

Čo naopak nepoteší, to je priestor na zadných sedadlách, ktorého rozhodne nie je nepreberné množstvo. Model i20 sme ale už merali v rámci porovnávacieho testu so Škodou Fabia, takže ak vás zaujíma podrobnejšie hodnotenie priestoru pre cestujúcich i kufra, odkážem vás na starší test.

Vrcholný trojvalec

Spojenie "vrcholný litrový trojvalec" znie ako nejaká zlomyseľná slovná hračka, lenže taká je realita dnešnej doby a veľmi pravdepodobne aj budúcnosť malých hatchbackov. Pri modeli i20 Active sa má situácia tak, že Hyundai u nás ponúka len dva motory. Slabšia benzínová tisícštyristovka disponuje parametrami 74 kW (100 koní) a 134 Nm, výkonnejšie prevedenie 1.0 T-GDI, ktoré je predmetom tohto testu, má o 20 koní viac a ponúkne 172 Nm. Nič iné si pri Active nekúpite.

Hyundai úmyselne neponúka nič väčšieho a rozhodne nič dieselového, a to z jednoduchého dôvodu. Active údajne mieri na malé SUV, hoci je to klasický hatchback. Takto má vo svojej ponuke tromf v podobe trochu nižšej ceny. Dieselová verzia už by bola príliš drahá a tak trochu by nemala zmysel. Mimochodom Hyundai časom príde aj s klasickým malým SUV, takže je súčasná i20 Active iba prechodným náhradníkom.

_DSC1249.jpg_DSC1250.jpg_DSC1251.jpg
Preplňovaný litrový trojvalec je vlastne vrcholom ponuky tohto modelu. Výkonu má dosť, dynamika je veľmi slušná, ale sú tu aj niektoré nevýhody

Ak sa budeme baviť o základných vlastnostiach litrového trojvalca, potom je všetko v tom najlepšom poriadku. Motor je pri jazde tichý, kultivovaný a výkonu má dosť na to, aby i20 Active rozparádil na neodbornej diaľničnej rýchlosti. Verte tomu, alebo nie, na diaľnici nie je problém prehliadnuť, že idete 150 km/h.

Najviac sa tomuto modelu páči jazda ustálenou rýchlosťou do 120 km/h, kedy motor naplno vybalí svoje prednosti korunované zaujímavou spotrebou. Pokiaľ takto pôjdete, možno sa aj priblížite sľubovanej spotrebe 5,1 l/100 km. Aj keď na tieto hodnoty sa dostanete skôr pri rýchlostiach okolo 80 km/h. Problémy spojené s trojvalcom sa začnú objavovať v momente, keď po ňom budete chcieť niečo iné ako pokojnú jazdu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY