vytisknout velikost písma Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémoch

Než si sadnete za volant BMW M3, uistite sa, či to naozaj chcete urobiť. V momente, keď sa s touto raketou rozbehnete, ste jednou nohou v kriminále, v nemocnici a v osobnom bankrotu zároveň.
Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémoch
Zoznam kapitol
  1. Je krásna, Skutočne má 431 koní?
  2. Zábava za hranicou zákona (+video)
  3. Jednou nohou v problémech, Technické údaje
  4. BMW M3: Fotogaléria

Súčasná generácia BMW M3 nie je na AutoMag.sk žiadnym nováčikom. Okrem veľkého množstva noviniek a krátkych článkov sme už v polovici minulého roka vyrazili na medzinárodnú prezentáciu a vlani došlo aj na kratší test. Lenže vtedy sa nám do rúk dostala z pohľadu dynamickej jazdy  snáď tá najhoršia možná verzia - M4 Cabrio.

Auto to bolo sakramentsky rýchle, ale predsa len trochu ťažkopádne. Očakávané nadšenie sa akosi nedostavilo. Na druhú stranu som po teste kabrioletu chcel ešte viac vyskúšať klasický sedan, ktorý jednoducho musí z podstaty veci jazdiť lepšie a kolega Jiří to tiež sľuboval. A preto, keď mi takto raz vo štvrtok zazvonil telefón, kde sa ozvalo niečo ako "Ahoj, dorazilo mi M3, nechceš si ho zajtra vziať...", nebolo veľmi čo riešiť.

_DSC0157.jpg_DSC0192.jpg
Aktuálne BMW M3 je na pohľad veľmi zaujímavé auto. Ani v nenápadnej šedej si ho s nejakým M paketom nepopletiete 

Bohužiaľ, ako už to tak obvykle pri skrátených zápožičkách chodí, v tej dobe práve vrcholila jeseň, začalo byť chladno a predovšetkým dosť pršalo. Pridajme k tomu pneumatiky, ktoré už mali svoje najlepšie kilometre za sebou, a určite si viete predstaviť, aká bola moja hlavná starosť. To auto musím vrátiť v celku.

Je krásna

Už kedysi dávno, keď som si M3 na M4 prvýkrát prezeral na autosalóne, moje sympatie patrili jednoznačne sedanu. Kupé tiež má niečo do seba, rovnako ako kabriolet, ale sedan je sedan. BMW M3 súčasnej generácie sa podľa môjho názoru dizajnovo podarilo a aj keď sa pozeráte na šedý relatívne nenápadný exemplár, neexistuje jediná pochybnosť o tom, že pred vami nestojí žiadna 320d xDrive v M pakete. Nafúknutá kapota, vytiahnuté blatníky, aerodynamicky tvarované zrkadlá... Takto to má vyzerať.

Pri eMkových BMW je už dlhšiu dobu zvykom používať relatívne nenápadný interiér a súčasná M3/M4 nie je výnimkou. Sú tu úplne perfektne tvarované športové sedačky, ktoré majú skvelé bočné vedenie, ale ktoré sú zároveň pohodlné pri normálnej jazde, lenže to je asi tak všetko. Prítomnosť šesťvalcového reaktora pod kapotou iba decentne pripomína tachometer končiaci číslom 330, inak ide o interiér dobre známy z iných testov nielen BMW radu 3.

Pre zaujímavosť ešte tiež tabuľka s vnútornými rozmermi. Aj auto typu BMW M3 občas predsa musí plniť rýdzo všedné praktické povinnosti. Ako je vidieť, s priestorom na tom M3 nie je vôbec zle. Dozadu sa zmestia relatívne pohodlne aj osoby vysoké 190 cm. Čo sa nákladu týka, ľahko môžete odviezť vec dlhú až 209 cm

BMW M3: Priestor pre cestujúcich (cm)
Šírka v úrovni lakťov vpredu
149
Šírka v úrovni lakťov vzadu
147
Priestor pre hlavu vpredu max.
100
Priestor pre hlavu vzadu
91
Dĺžka sedáku vpredu (od operadla)
51
Dĺžka operadla vpredu
64
Min. šírka sedáku vpredu
31
Délka sedáku vzadu (od opěradla)
47
Dĺžka operadla vzadu
68
Priestor pre nohy vzadu vodič 190 cm
23
BMW M3: Priestor pre batožinu (cm)
šírka medzi podbehmi 97
šírka v najširšom mieste 138
výška po plato 47
max. výška vstupného otvoru 47
max. šírka vstupného otvoru 105
min. dĺžka ložnej plochy 100
max. dĺžka nákladu* 209
*max. dĺžka nákladu je meraná od piatych dverí po sedadlo spolujazdca posunuté celkom dopredu a s maximálne kolmo nastaveným operadlom  
_DSC0281.jpg_DSC0270.jpg_DSC0254.jpgKarbónové dekory a pár detailov, interiér je vcelku nenápadný. Že ide o vrcholné prevedenie, to nenápadne pripomína sem tam sa objavujúce písmeno M a 330 km/h ako posledné číslo na tachometri

Skutočne má 431 koní?

Pripomeňme si základné fakty. Pod kapotou už nie je atmosférický osemvalec, ale preplňovaný trojlitrový šesťvalec, čo niektorí nenesú práve s veľkým nadšením. Jeho maximum dosahuje na 317 kW (431 k) a 550 Nm. V čase Focusov s výkonom 257 kW (350 k), áčkových Mercedesov s maximom 280 kW (381 k) a špekuláciách o Golfe s motorom presahujúcim 400 koní nevyzerá nakoniec taký výkon zas až tak zaujímavo. Vlastne ani pri jazde motor nedáva svoj potenciál príliš naobdiv. Má vôbec tých 431 koní?

Kúzlom niektorých moderných áut je schopnosť meniť svoje nastavenia. U akéhokoľvek BMW môžete vybrať z jazdných režimov čokoľvek, po ďalšom naštartovaní bude vozidlo vždy v režime Comfort, ktorý v M3 skutočne znamená solídnu mieru pohodlia. Motor je tichý, prevodovka radí plynule, podvozok je mäkšia. Ach áno, podvozok... Keď zaspomínam na niektoré testy bežných trojkových BMW, musím konštatovať, že M3 je ako z iného sveta. Veľmi účinne filtruje nerovnosti a vie byť aj na nerovných cestách pohodlná.

_DSC0177.jpg_DSC0181.jpgTo je on, zdroj vášho potešenia a prípadných problémov. Šesťvalec vie jazdiť tak, že by ste mu tipovali maximálne 147 kW (200 k), ale vie to tiež rozbaliť takým spôsobom, že by ste hádali viac ako udávaných 317 kW (431 k)

Lenže keď dáte pedál na podlahu, začnú sa diať hrozné veci. Motor má nekonečnú chuť po otáčkach, záťah stupňuje až k hranici siedmich tisíc, nechýba solídny zvuk a predovšetkým pekelná rýchlosť.

Akonáhle toto vyskúšate, začnete sa opäť pýtať, či je tu naozaj 317 kW (431 k), tentoraz ale v trochu inom kotexte. Naozaj tu je LEN 431 koní? Osobne by som po jazde tipoval viac. Každopádne pre mňa je jedno isté. S takto rýchlym autom to bude na jesenných mokrých cestách tak trochu o nervy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY