vytisknout velikost písma Fotogaléria: V Slovinsku a v Taliansku testujeme nové Subaru Outback

Subaru Outback tento rok oslavuje dvadsať rokov od predstavenia prvej generácie. Európski zákazníci k tomuto výročiu dostanú darček v podobe generácie novej, ktorú práve testujeme na slovinských a talianskych cestách.
Fotogaléria: V Slovinsku a v Taliansku testujeme nové Subaru Outback

Subaru tento rok uvedie na európske trhy hneď niekoľko noviniek, pričom tou najdôležitejšou bude nová generácia modelu Outback, ktorý spolu s Foresterom tvorí podstatnú časť predajov. V poradí ide už o piatu generáciu. Tá je v porovnaní s tou predchádzajúcou o dvadsať milimetrov širšia a o 25 mm dlhšia. Výška dosahuje na 1605 mm a rázvor náprav činí 2745 mm. Obe tieto hodnoty sú zhodné s odstupujúcim prevedením.

Zmien však nájdeme oveľa viac. Tak napríklad torzná tuhosť karosérie sa zvýšila o 67%, kompletne prepracovaný je podvozok, odpruženie aj riadenie, zmien sa dočkali taktiež motory a Outback po novom ponúkne aj systém Active Torque Vectoring, ktorý sa predstavil už na novej generácii WRX STI.

Zabudnúť nesmieme na o dve triedy lepšie spracovanie interiéru a dôležitou novinkou je potom tiež nástup systému EyeSight, ktorý Outbacku prináša adaptívny tempomat, stráženie jazdných pruhov, núdzové brzdenie a rad ďalších funkcií.

Zhruba v polovici marca dorazí piata generácia Subaru Outback na slovenský trh. My sme už dnes vyskúšali naftové prevedenie, zajtra sa chystáme na to benzínové. V oboch prípadoch je motor spojený s automatickou prevodovkou Lineartronic. Ak by ste mali nejaký špeciálny dotaz, teraz je tá správna chvíľa. Píšte ale rýchlo, na testovanie máme už len zajtrajšie dopoludnie. 

_DSC1163.JPG_DSC1170.JPG_DSC1174.JPG_DSC1177.JPG_DSC1178.JPGkkkk.JPG_DSC1110.JPG_DSC1112.JPG_DSC1113.JPG_DSC1116.JPG_DSC1117.JPG_DSC1119.JPG_DSC1120.JPG_DSC1125.JPG_DSC1127.JPG_DSC1130.JPG_DSC1135.JPG_DSC1138.JPG_DSC1141.JPG_DSC1143.JPG_DSC1144.JPG_DSC1147.JPG_DSC1148.JPG_DSC1150.JPG_DSC1152.JPG_DSC1153.JPG_DSC1154.JPG_DSC1155.JPG_DSC1156.JPG_DSC1157.JPG_DSC1102.JPG_DSC1105.JPG_DSC1106.JPG_DSC1107.JPG_DSC1109.JPG

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY