vytisknout velikost písma Fotogaléria: V Slovinsku a v Taliansku testujeme nové Subaru Outback

Subaru Outback tento rok oslavuje dvadsať rokov od predstavenia prvej generácie. Európski zákazníci k tomuto výročiu dostanú darček v podobe generácie novej, ktorú práve testujeme na slovinských a talianskych cestách.
Fotogaléria: V Slovinsku a v Taliansku testujeme nové Subaru Outback

Subaru tento rok uvedie na európske trhy hneď niekoľko noviniek, pričom tou najdôležitejšou bude nová generácia modelu Outback, ktorý spolu s Foresterom tvorí podstatnú časť predajov. V poradí ide už o piatu generáciu. Tá je v porovnaní s tou predchádzajúcou o dvadsať milimetrov širšia a o 25 mm dlhšia. Výška dosahuje na 1605 mm a rázvor náprav činí 2745 mm. Obe tieto hodnoty sú zhodné s odstupujúcim prevedením.

Zmien však nájdeme oveľa viac. Tak napríklad torzná tuhosť karosérie sa zvýšila o 67%, kompletne prepracovaný je podvozok, odpruženie aj riadenie, zmien sa dočkali taktiež motory a Outback po novom ponúkne aj systém Active Torque Vectoring, ktorý sa predstavil už na novej generácii WRX STI.

Zabudnúť nesmieme na o dve triedy lepšie spracovanie interiéru a dôležitou novinkou je potom tiež nástup systému EyeSight, ktorý Outbacku prináša adaptívny tempomat, stráženie jazdných pruhov, núdzové brzdenie a rad ďalších funkcií.

Zhruba v polovici marca dorazí piata generácia Subaru Outback na slovenský trh. My sme už dnes vyskúšali naftové prevedenie, zajtra sa chystáme na to benzínové. V oboch prípadoch je motor spojený s automatickou prevodovkou Lineartronic. Ak by ste mali nejaký špeciálny dotaz, teraz je tá správna chvíľa. Píšte ale rýchlo, na testovanie máme už len zajtrajšie dopoludnie. 

_DSC1163.JPG_DSC1170.JPG_DSC1174.JPG_DSC1177.JPG_DSC1178.JPGkkkk.JPG_DSC1110.JPG_DSC1112.JPG_DSC1113.JPG_DSC1116.JPG_DSC1117.JPG_DSC1119.JPG_DSC1120.JPG_DSC1125.JPG_DSC1127.JPG_DSC1130.JPG_DSC1135.JPG_DSC1138.JPG_DSC1141.JPG_DSC1143.JPG_DSC1144.JPG_DSC1147.JPG_DSC1148.JPG_DSC1150.JPG_DSC1152.JPG_DSC1153.JPG_DSC1154.JPG_DSC1155.JPG_DSC1156.JPG_DSC1157.JPG_DSC1102.JPG_DSC1105.JPG_DSC1106.JPG_DSC1107.JPG_DSC1109.JPG

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY