vytisknout velikost písma Fotogaléria: V okolí Barcelony testujeme novú Mazdu2

Fotogaléria: V okolí Barcelony testujeme novú Mazdu2

Nebude to dlho trvať a do slovenských showroomov dorazí nová generácia Mazdy2. Vypravili sme sa preto do Španielska, aby sme v okolí Barcelony vyskúšali, s čím chce japonský nováčik uspieť v boji napríklad s konkurenčnou Škodou Fabia.

Zatiaľ máme za sebou prvé kilometre za volantom základnej motorizácie, čo znamená benzínovú tisícpäťstovku naladenú na 55 kW (75 k) a 135 Nm. Tento motor sa stal veľkým prekvapením. Na to, že ide o najdostupnejšie prevedenie, ide veľmi dobre, je príkladne tichý a ponúka solídnu dynamiku. Určite to nie je verzia, ktorú by mala Mazda v cenníku iba kvôli plagátovej "cene od".

Do mesta bohato postačí a na naše počudovanie sa nestratí ani na diaľnici. Samozrejme nemôžeme čakať, že so zaradenou päťkou pôjdete "kopec-nekopec". Ak všetko klapne, ako má, mali by sme dnes vyskúšať naopak najvýkonnejšie benzínové prevedenie (85 kW / 115 k). Nový diesel SKYACTIV-D 1.5 bohužiaľ na prezentáciu k dispozícii nie je.

Mazda2 zaujme presne podľa očakávania hlavne podvozkom a jazdnými vlastnosťami. Tento malý sympatický hatchback si nechá v zákrutách páčiť veľmi nevyberané správanie, a napriek tomu si počína veľmi isto. Kompletné prvé jazdné dojmy prinesieme už zajtra.

mazda2_01.JPGmazda2_02.JPGmazda2_03.JPGmazda2_04.JPGmazda2_05.JPGmazda2_06.JPGmazda2_07.JPGmazda2_08.JPGmazda2_09.JPGmazda2_10.JPGmazda2_11.JPGmazda2_12.JPGmazda2_13.JPGmazda2_14.JPG

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY