vytisknout velikost písma Fotogaléria: V okolí Barcelony testujeme novú Mazdu2

Fotogaléria: V okolí Barcelony testujeme novú Mazdu2

Nebude to dlho trvať a do slovenských showroomov dorazí nová generácia Mazdy2. Vypravili sme sa preto do Španielska, aby sme v okolí Barcelony vyskúšali, s čím chce japonský nováčik uspieť v boji napríklad s konkurenčnou Škodou Fabia.

Zatiaľ máme za sebou prvé kilometre za volantom základnej motorizácie, čo znamená benzínovú tisícpäťstovku naladenú na 55 kW (75 k) a 135 Nm. Tento motor sa stal veľkým prekvapením. Na to, že ide o najdostupnejšie prevedenie, ide veľmi dobre, je príkladne tichý a ponúka solídnu dynamiku. Určite to nie je verzia, ktorú by mala Mazda v cenníku iba kvôli plagátovej "cene od".

Do mesta bohato postačí a na naše počudovanie sa nestratí ani na diaľnici. Samozrejme nemôžeme čakať, že so zaradenou päťkou pôjdete "kopec-nekopec". Ak všetko klapne, ako má, mali by sme dnes vyskúšať naopak najvýkonnejšie benzínové prevedenie (85 kW / 115 k). Nový diesel SKYACTIV-D 1.5 bohužiaľ na prezentáciu k dispozícii nie je.

Mazda2 zaujme presne podľa očakávania hlavne podvozkom a jazdnými vlastnosťami. Tento malý sympatický hatchback si nechá v zákrutách páčiť veľmi nevyberané správanie, a napriek tomu si počína veľmi isto. Kompletné prvé jazdné dojmy prinesieme už zajtra.

mazda2_01.JPGmazda2_02.JPGmazda2_03.JPGmazda2_04.JPGmazda2_05.JPGmazda2_06.JPGmazda2_07.JPGmazda2_08.JPGmazda2_09.JPGmazda2_10.JPGmazda2_11.JPGmazda2_12.JPGmazda2_13.JPGmazda2_14.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY