vytisknout velikost písma Fotogaléria: V Goodwoode ožívajú legendy F1 a Le Mans

Fotogaléria: V Goodwoode ožívajú legendy F1 a Le Mans
Zoznam kapitol
  1. F1 a prototypy v Goodwoode
  2. F1 a prototypy v Goodwoode: Fotogaléria

Festival rýchlosti v Goodwoode je akcia mnohých tvárí: spoločenská udalosť, autosalón, výstava, rodinná zábava... Jeho jadro však zostáva nemenné. To hlavné, prečo na grófstve Lorda Marche v britskom grófstve West Sussex mieria začiatkom roka státisíce fanúšikov motorizmu z celého sveta, sú tunajšie "preteky do vrchu". Na krátkej trati, obklopenej balíky slamy a davmi divákov, rok čo rok znovu ožívajú legendy motoristického športu.

Alpine-Renault A442B (1978).jpgSauber-Mercedes C9 (1989).jpgPorsche 962C (1987).jpgJaguar XJR-9 (1988).jpgMcLaren F1 GTR (1995).jpgMercedes-Benz CLK GTR (1998).jpg
Goodwoodska prehliadka obsahuje radu vytrvalostných špeciálov vrátane legiend skupiny C alebo Mercedesu CLK GTR, ktorý nechválne preslávil leteckú akrobaciu

Jedna vec je obdivovať historické stroje v posvätnom tichu múzea. Vidieť ich ale burácať hore do kopca, počuť ich prehistorický rev, cítiť vo vzduchu vôňu benzínu a pneumatík, to je niečo celkom iné. Človek si zrazu oveľa ľahšie predstaví, ako to asi z pohľadu diváka vyzeralo, keď Prost a Lauda s preplňovaným McLarenom Tag Porsche MP4 / 2 prakticky ovládali sezónu 1984 alebo keď sa Derek Bell v Porsche 962 rútil rovinkou Mulsanne v Le Mans.

Goodwood však nie sú len slávne autá, ale aj slávni ľudia. Za volantmi "exponátov" sa počas víkendu vystriedajú minulé i súčasné hviezdy motoristického športu: Jenson Button, Anthony Davidson, Sebastian Vettel, ale aj Jochen Mass, John Surtees alebo stále vitálny Stirling Moss.

Mercedes-Benz W196 (1954).jpgToleman Hart TG184 (1984).jpgMaki-Cosworth F101A (1974).jpg
História Formule 1 je zastúpená s takmer encyklopedickou dôslednosťou

Že môžete tieto hviezdy stretnúť medzi návštevníkmi Goodwoode, je do značnej miery utópia - museli by ste mať veľké šťastie, aby ste ich zahliadli, ako sa obklopení sprievodom náhlivo presúvajú z jednej VIP sekcie do inej. Ale nevadí. Kde inde by ste mohli zo vzdialenosti pár metrov pozorovať v akcii McLaren-Cosworth M23, v ktorého kokpite sedí Emerson Fittipaldi?

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradí Mazda.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY