vytisknout velikost písma Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015

Americká spoločnosť Elio Motors predstavila sériovú podobu svojej ľudovej trojkolky Elio, ktorá má uchvátiť verejnosť nízkou spotrebou, doslova podliezavou cenou, ale tiež solídnymi výkonmi a vysokou mierou pasívnej i aktívnej bezpečnosti.
Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015
Zoznam kapitol
  1. Trojkolka Elio
  2. Fotogaléria

Spoločnosť uvádza, že už teraz má cez 38 000 rezervácií a výrobu vraj spustí v druhej polovici roka 2015. Elio máme aktuálne možnosť vidieť na veľtrhu CES v Las Vegas, kde ho pre vás vyfotografoval tím nášho sesterského webu.

Tříkolka Elio AutoRevue.cz 124.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 123.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 125.jpg
Trojkolku poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW a krútiacim momentom 75 Nm

Výrobca trojkolky berie úplne vážne bezpečnosť a tvrdí, že žiadne podobné vozidlo takýchto štandardov nedosahuje. Stroj má ABS, stabilizačný systém, trojicu airbagov, zosilnený ochranný rám a široko dimenzované deformačné zóny.

Trojkolka vyrobená z kompozitov a plastov má vážiť pod 600 kg. Vozidlo poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW (56 k) a krútiacim momentom 75 Nm, čo má stačiť na zrýchlenie na stovku za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť cez 160 km/h. Trojkolka Elio má v základe päťstupňový manuál, ale môžete mať aj automat za príplatok. Motor poháňa predné kolesá, nie jedno zadné, ako by sa dalo predpokladať.

elio (11).jpgelio (5).jpgelio (2).jpgTrojkolku Elio je potrebné postaviť do tej správnej perspektívy... Aj cez malú stavbu to ale má byť veľmi bezpečný dopravný prostriedok

Predbežné testy sľubujú spotrebu na diaľnici len 2,8 l, takže by nádrž na 30 litrov mohla teoreticky vydržať viac ako 1000 km. Kombinovaná spotreba potom podľa štandardov EPA dosahuje na 3,9 l/100 km. To všetko chce výrobca predávať za základnú cenu 6 800 amerických dolárov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY