vytisknout velikost písma Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015

Americká spoločnosť Elio Motors predstavila sériovú podobu svojej ľudovej trojkolky Elio, ktorá má uchvátiť verejnosť nízkou spotrebou, doslova podliezavou cenou, ale tiež solídnymi výkonmi a vysokou mierou pasívnej i aktívnej bezpečnosti.
Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015
Zoznam kapitol
  1. Trojkolka Elio
  2. Fotogaléria

Spoločnosť uvádza, že už teraz má cez 38 000 rezervácií a výrobu vraj spustí v druhej polovici roka 2015. Elio máme aktuálne možnosť vidieť na veľtrhu CES v Las Vegas, kde ho pre vás vyfotografoval tím nášho sesterského webu.

Tříkolka Elio AutoRevue.cz 124.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 123.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 125.jpg
Trojkolku poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW a krútiacim momentom 75 Nm

Výrobca trojkolky berie úplne vážne bezpečnosť a tvrdí, že žiadne podobné vozidlo takýchto štandardov nedosahuje. Stroj má ABS, stabilizačný systém, trojicu airbagov, zosilnený ochranný rám a široko dimenzované deformačné zóny.

Trojkolka vyrobená z kompozitov a plastov má vážiť pod 600 kg. Vozidlo poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW (56 k) a krútiacim momentom 75 Nm, čo má stačiť na zrýchlenie na stovku za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť cez 160 km/h. Trojkolka Elio má v základe päťstupňový manuál, ale môžete mať aj automat za príplatok. Motor poháňa predné kolesá, nie jedno zadné, ako by sa dalo predpokladať.

elio (11).jpgelio (5).jpgelio (2).jpgTrojkolku Elio je potrebné postaviť do tej správnej perspektívy... Aj cez malú stavbu to ale má byť veľmi bezpečný dopravný prostriedok

Predbežné testy sľubujú spotrebu na diaľnici len 2,8 l, takže by nádrž na 30 litrov mohla teoreticky vydržať viac ako 1000 km. Kombinovaná spotreba potom podľa štandardov EPA dosahuje na 3,9 l/100 km. To všetko chce výrobca predávať za základnú cenu 6 800 amerických dolárov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY