vytisknout velikost písma Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015

Americká spoločnosť Elio Motors predstavila sériovú podobu svojej ľudovej trojkolky Elio, ktorá má uchvátiť verejnosť nízkou spotrebou, doslova podliezavou cenou, ale tiež solídnymi výkonmi a vysokou mierou pasívnej i aktívnej bezpečnosti.
Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015
Zoznam kapitol
  1. Trojkolka Elio
  2. Fotogaléria

Spoločnosť uvádza, že už teraz má cez 38 000 rezervácií a výrobu vraj spustí v druhej polovici roka 2015. Elio máme aktuálne možnosť vidieť na veľtrhu CES v Las Vegas, kde ho pre vás vyfotografoval tím nášho sesterského webu.

Tříkolka Elio AutoRevue.cz 124.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 123.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 125.jpg
Trojkolku poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW a krútiacim momentom 75 Nm

Výrobca trojkolky berie úplne vážne bezpečnosť a tvrdí, že žiadne podobné vozidlo takýchto štandardov nedosahuje. Stroj má ABS, stabilizačný systém, trojicu airbagov, zosilnený ochranný rám a široko dimenzované deformačné zóny.

Trojkolka vyrobená z kompozitov a plastov má vážiť pod 600 kg. Vozidlo poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW (56 k) a krútiacim momentom 75 Nm, čo má stačiť na zrýchlenie na stovku za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť cez 160 km/h. Trojkolka Elio má v základe päťstupňový manuál, ale môžete mať aj automat za príplatok. Motor poháňa predné kolesá, nie jedno zadné, ako by sa dalo predpokladať.

elio (11).jpgelio (5).jpgelio (2).jpgTrojkolku Elio je potrebné postaviť do tej správnej perspektívy... Aj cez malú stavbu to ale má byť veľmi bezpečný dopravný prostriedok

Predbežné testy sľubujú spotrebu na diaľnici len 2,8 l, takže by nádrž na 30 litrov mohla teoreticky vydržať viac ako 1000 km. Kombinovaná spotreba potom podľa štandardov EPA dosahuje na 3,9 l/100 km. To všetko chce výrobca predávať za základnú cenu 6 800 amerických dolárov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY