vytisknout velikost písma Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015

Americká spoločnosť Elio Motors predstavila sériovú podobu svojej ľudovej trojkolky Elio, ktorá má uchvátiť verejnosť nízkou spotrebou, doslova podliezavou cenou, ale tiež solídnymi výkonmi a vysokou mierou pasívnej i aktívnej bezpečnosti.
Fotogaléria: Trojkolka Elio so spotrebou 3 l / 100 km na CES 2015
Zoznam kapitol
  1. Trojkolka Elio
  2. Fotogaléria

Spoločnosť uvádza, že už teraz má cez 38 000 rezervácií a výrobu vraj spustí v druhej polovici roka 2015. Elio máme aktuálne možnosť vidieť na veľtrhu CES v Las Vegas, kde ho pre vás vyfotografoval tím nášho sesterského webu.

Tříkolka Elio AutoRevue.cz 124.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 123.jpgTříkolka Elio AutoRevue.cz 125.jpg
Trojkolku poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW a krútiacim momentom 75 Nm

Výrobca trojkolky berie úplne vážne bezpečnosť a tvrdí, že žiadne podobné vozidlo takýchto štandardov nedosahuje. Stroj má ABS, stabilizačný systém, trojicu airbagov, zosilnený ochranný rám a široko dimenzované deformačné zóny.

Trojkolka vyrobená z kompozitov a plastov má vážiť pod 600 kg. Vozidlo poháňa trojvalec 0,9 l s výkonom 41 kW (56 k) a krútiacim momentom 75 Nm, čo má stačiť na zrýchlenie na stovku za menej ako 10 sekúnd a maximálna rýchlosť cez 160 km/h. Trojkolka Elio má v základe päťstupňový manuál, ale môžete mať aj automat za príplatok. Motor poháňa predné kolesá, nie jedno zadné, ako by sa dalo predpokladať.

elio (11).jpgelio (5).jpgelio (2).jpgTrojkolku Elio je potrebné postaviť do tej správnej perspektívy... Aj cez malú stavbu to ale má byť veľmi bezpečný dopravný prostriedok

Predbežné testy sľubujú spotrebu na diaľnici len 2,8 l, takže by nádrž na 30 litrov mohla teoreticky vydržať viac ako 1000 km. Kombinovaná spotreba potom podľa štandardov EPA dosahuje na 3,9 l/100 km. To všetko chce výrobca predávať za základnú cenu 6 800 amerických dolárov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY