vytisknout velikost písma Fotogaléria: Testujeme novú Škodu Fabia na portugalských cestách

Konečne sme zasadli za volant novej generácie Škody Fabia. Prvé dojmy aktuálne naberáme na juhozápade európskeho kontinentu, kde Škoda pred dvomi rokmi predstavovala aj súčasnú Octaviu.
Fotogaléria: Testujeme novú Škodu Fabia na portugalských cestách
Zoznam kapitol
  1. Škoda Fabia: Testujeme novú generáciu na portugalských cestách
  2. Škoda Fabia: Kompletná fotogaléria

Škoda vypravila do portugalského Lisabonu zhruba sedemdesiatčlennú skupinu novinárov, aby im predstavila novú Fabiu. Pozvánka sa dostala aj do našej redakcie, takže aktuálne sedíme v hoteli a triedime prvé fotografie z prvého testovacieho dňa. Ten sme strávili za volantom verzie osadenej štvorvalcovou tisícdvestovkou TSI, naladenou na 66 kW. 

Fabia sa môže v novej generácii pochváliť rozsiahlymi možnosťami individualizácie. Najskôr preto, aby Škoda demonštrovala tento fakt, je na medzinárodnej prezentácii mnoho rôznych prevedení a dá veľkú prácu nájsť v desiatkach automobilov dva rovnaké. O tom sa nakoniec môžete presvedčiť v priloženej fotogalérii.

_DSC0676.JPG_DSC0681.JPG_DSC0682.JPGMnožstvo farebných kombinácií je jeden z detailov svedčiacich o tom, že Škoda chce novú Fabiou osloviť mladšiu klientelu

Len tak v rýchlosti sme preliezli parkovisko, ponúkaných farebných kombinácií je naozaj veľa. Niektoré vyzerajú viac než dobre. Napríklad taká zelená metalíza s čiernymi diskami a čiernou strechou. Iné, ako napríklad vínová s bielymi diskami a bielou strechou, pôsobia dosť zvláštne. Ale proti gustu... 

Jazdu a vôbec prvé dojmy z novej Fabie si podrobne rozoberieme zajtra. Pre túto chvíľu len v rýchlosti pár vecí, ktoré nás zaujali. Nová generácia je veľmi tichá a má veľmi komfortný podvozok. Naše prevedenie stálo na šestnásťpalcových kolesách a podvozok sa prezentoval ako veľmi pohodlný, čo je dobre. Autu ale trochu chýba očakávaná ľahkosť. A ako sa zdá, dôvodom budú dlhé "kvalty" v našom prípade päťstupňovej prevodovky.

_DSC0923.JPG_DSC0887.JPG_DSC0890.JPG
Prvý dojem z jazdy novou Fabiou? Nečakaný komfort odpruženia

Vo štvrtok vyskúšame ešte aspoň jednu motorizáciu. Ucelené prvé dojmy s ďalšími fotkami a technickými údajmi očakávajte vo večerných hodinách.

_DSC0673.JPG_DSC0675.JPG_DSC0703.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY