vytisknout velikost písma Fotogaléria: Testujeme novú Škodu Fabia na portugalských cestách

Konečne sme zasadli za volant novej generácie Škody Fabia. Prvé dojmy aktuálne naberáme na juhozápade európskeho kontinentu, kde Škoda pred dvomi rokmi predstavovala aj súčasnú Octaviu.
Fotogaléria: Testujeme novú Škodu Fabia na portugalských cestách
Zoznam kapitol
  1. Škoda Fabia: Testujeme novú generáciu na portugalských cestách
  2. Škoda Fabia: Kompletná fotogaléria

Škoda vypravila do portugalského Lisabonu zhruba sedemdesiatčlennú skupinu novinárov, aby im predstavila novú Fabiu. Pozvánka sa dostala aj do našej redakcie, takže aktuálne sedíme v hoteli a triedime prvé fotografie z prvého testovacieho dňa. Ten sme strávili za volantom verzie osadenej štvorvalcovou tisícdvestovkou TSI, naladenou na 66 kW. 

Fabia sa môže v novej generácii pochváliť rozsiahlymi možnosťami individualizácie. Najskôr preto, aby Škoda demonštrovala tento fakt, je na medzinárodnej prezentácii mnoho rôznych prevedení a dá veľkú prácu nájsť v desiatkach automobilov dva rovnaké. O tom sa nakoniec môžete presvedčiť v priloženej fotogalérii.

_DSC0676.JPG_DSC0681.JPG_DSC0682.JPGMnožstvo farebných kombinácií je jeden z detailov svedčiacich o tom, že Škoda chce novú Fabiou osloviť mladšiu klientelu

Len tak v rýchlosti sme preliezli parkovisko, ponúkaných farebných kombinácií je naozaj veľa. Niektoré vyzerajú viac než dobre. Napríklad taká zelená metalíza s čiernymi diskami a čiernou strechou. Iné, ako napríklad vínová s bielymi diskami a bielou strechou, pôsobia dosť zvláštne. Ale proti gustu... 

Jazdu a vôbec prvé dojmy z novej Fabie si podrobne rozoberieme zajtra. Pre túto chvíľu len v rýchlosti pár vecí, ktoré nás zaujali. Nová generácia je veľmi tichá a má veľmi komfortný podvozok. Naše prevedenie stálo na šestnásťpalcových kolesách a podvozok sa prezentoval ako veľmi pohodlný, čo je dobre. Autu ale trochu chýba očakávaná ľahkosť. A ako sa zdá, dôvodom budú dlhé "kvalty" v našom prípade päťstupňovej prevodovky.

_DSC0923.JPG_DSC0887.JPG_DSC0890.JPG
Prvý dojem z jazdy novou Fabiou? Nečakaný komfort odpruženia

Vo štvrtok vyskúšame ešte aspoň jednu motorizáciu. Ucelené prvé dojmy s ďalšími fotkami a technickými údajmi očakávajte vo večerných hodinách.

_DSC0673.JPG_DSC0675.JPG_DSC0703.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY