vytisknout velikost písma Fotogaléria: Škoda 1000 MB oslavuje päťdesiat rokov od svetovej premiéry

Fotogaléria: Škoda 1000 MB oslavuje päťdesiat rokov od svetovej premiéry

Na jar roku 1964 (presne 21. marca) sa svetu prvýkrát predstavil model Škoda 1000 MB. Išlo o prvý automobil mladoboleslavskej značky, ktorý dostal samonosnú karosériu a ktorý sa tešil nemalému úspechu. Od apríla 1964 do augusta 1969 Škoda vyrobila celkom 443 000 exemplárov. Viac ako polovica z nich zamierila za hranice našej republiky, niektoré sa dostali až na Nový Zéland alebo do Austrálie.

Kvôli modelu 1000 MB Škoda začiatkom šesťdesiatych rokov vybudovala úplne nový závod. Ten sa skladal z viac ako štyridsiatich budov, v areáli bolo postavených trinásť kilometrov ciest a desať kilometrov železničných koľají.

Škoda 1000 MB dostala štvorvalec s rozvodom OHV a blokom motora vyrobeným technológiou tlakového odlievania hliníka. Objem motora činil 988 ccm, výkon v počiatkoch výroby dosahoval na 37 koní. Auto vážilo 755 kg a maximálne zvládlo 120 km/h. V roku 1968 bol výkon zvýšený na 43 koní.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY