vytisknout velikost písma Fotogaléria: Škoda 1000 MB oslavuje päťdesiat rokov od svetovej premiéry

Fotogaléria: Škoda 1000 MB oslavuje päťdesiat rokov od svetovej premiéry

Na jar roku 1964 (presne 21. marca) sa svetu prvýkrát predstavil model Škoda 1000 MB. Išlo o prvý automobil mladoboleslavskej značky, ktorý dostal samonosnú karosériu a ktorý sa tešil nemalému úspechu. Od apríla 1964 do augusta 1969 Škoda vyrobila celkom 443 000 exemplárov. Viac ako polovica z nich zamierila za hranice našej republiky, niektoré sa dostali až na Nový Zéland alebo do Austrálie.

Kvôli modelu 1000 MB Škoda začiatkom šesťdesiatych rokov vybudovala úplne nový závod. Ten sa skladal z viac ako štyridsiatich budov, v areáli bolo postavených trinásť kilometrov ciest a desať kilometrov železničných koľají.

Škoda 1000 MB dostala štvorvalec s rozvodom OHV a blokom motora vyrobeným technológiou tlakového odlievania hliníka. Objem motora činil 988 ccm, výkon v počiatkoch výroby dosahoval na 37 koní. Auto vážilo 755 kg a maximálne zvládlo 120 km/h. V roku 1968 bol výkon zvýšený na 43 koní.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY