vytisknout velikost písma Fotogaléria: Škoda 1000 MB oslavuje päťdesiat rokov od svetovej premiéry

Fotogaléria: Škoda 1000 MB oslavuje päťdesiat rokov od svetovej premiéry

Na jar roku 1964 (presne 21. marca) sa svetu prvýkrát predstavil model Škoda 1000 MB. Išlo o prvý automobil mladoboleslavskej značky, ktorý dostal samonosnú karosériu a ktorý sa tešil nemalému úspechu. Od apríla 1964 do augusta 1969 Škoda vyrobila celkom 443 000 exemplárov. Viac ako polovica z nich zamierila za hranice našej republiky, niektoré sa dostali až na Nový Zéland alebo do Austrálie.

Kvôli modelu 1000 MB Škoda začiatkom šesťdesiatych rokov vybudovala úplne nový závod. Ten sa skladal z viac ako štyridsiatich budov, v areáli bolo postavených trinásť kilometrov ciest a desať kilometrov železničných koľají.

Škoda 1000 MB dostala štvorvalec s rozvodom OHV a blokom motora vyrobeným technológiou tlakového odlievania hliníka. Objem motora činil 988 ccm, výkon v počiatkoch výroby dosahoval na 37 koní. Auto vážilo 755 kg a maximálne zvládlo 120 km/h. V roku 1968 bol výkon zvýšený na 43 koní.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY