vytisknout velikost písma Fotogaléria: Seat oslavuje 20 rokov od založenia radu Cupra

Seat oslavuje jedno zaujímavé výročie. Tento rok to je presne dvadsať rokov od doby, kedy sa na trhu po prvýkrát objavilo meno Cupra, ktoré vzniklo spojením slov Cup a Racing.
Fotogaléria: Seat oslavuje 20 rokov od založenia radu Cupra

Všetko začalo v roku 1996, kedy Seat vyhral s Ibizou Kit Car seriál Wolrd Rallye Championship v kategórii dvojlitrových motorov. Automobilka sa následne rozhodla, že niečo zo svojich pretekárskych zručností ponúkne aj klasickým zákazníkom, a tak sa na trhu po prvýkrát objavuje názov Cupra. Ako prvý ho dostala Ibiza.

Aj civilná verzia mala dvojlitrový motor, ten bol ale oproti závodnému špeciálu zhruba o 70 koní slabší, keď ponúkal 115 kW (150 koní). O štyri roky neskôr Seat predstavil novú verziu Ibizy Cupra, ktorá už dostala menší preplňovaný motor s objemom 1,8 litra naladený na 115 kW (156 koní). Ešte toho roku Seat priniesol naozajstnú špecialitu v podobe modelu Ibiza Cupra R, ktorý dostal výkon zvýšený na 132 kW (180 koní) a ktorých bolo vyrobených iba 200 kusov.

V roku 2000 sa tiež prvýkrát objavuje Leon Cupra. Prvá generácia dostala šesťvalec s objemom 2,8 litra s výkonom 150 kW (204 koní). Motor bol kombinovaný so šesťstupňovým manuálom a pohonom všetkých kolies. Lenže to stále nebolo všetko, pretože rok 2000 znamenal ešte príchod odvodenej Cordoby. Tá síce nemala pohon všetkých kolies, ale dostala výkonnejšiu preplňovanú tisícosemstovku. O dva roky neskôr sa rovnaká technika dostala aj do Leonu.

Dnes má Seat v ponuke dva modely Cupra. Okrem Leonu si záujemcovia môžu kúpiť aj menšie Ibizu, ktorú minulý rok postihla málo vídaná vec - upsizing. Na miesto preplňovanej tisícštyristovky sa nasťahoval motor 1.8 TSI.

Dvadsiate výročie radu Cupra Seat pripomenul v rámci prezentácie Leonu Cupra 290, kedy na starom okruhu Terramar vystavil všetky Cupre aj pretekárske špeciály. Všetky aj nájdete v priloženej fotogalérii.

_DSC0947.jpg_DSC0944.jpg_DSC0951.jpg_DSC0939.jpg_DSC0940.jpg_DSC0938.jpg_DSC0933.jpg_DSC0932.jpg_DSC0924.jpg_DSC0922.jpg_DSC0923.jpg_DSC0927.jpg_DSC0926.jpg_DSC0936.jpg_DSC0937.jpg_DSC0961.jpg_DSC0925.jpg_DSC0928.jpg_DSC0946.jpg_DSC0945.jpg_DSC0935.jpg_DSC0929.jpg_DSC0930.jpg_DSC0931.jpg_DSC0934.jpg_DSC0962.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY