vytisknout velikost písma Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Seat na nedávnej prezentácii nového Leonu Cupra 290, ku ktorému sa vrátime samostatným článkom, odhalil aj novú verziu závodného špeciálu Cup Racer. Oproti staršej variante došlo na rad vylepšení od aerodynamiky až po palivovú nádrž.

Seat Leon Cup Racer 2016 vychádza z Leonu Cupra 290 a v základe používa dvojlitrový motor TSI naladený na 243 kW (330 koní). K dispozícii bude sekvenčná prevodovka alebo DSG a na prednej náprave stále nájdeme elektronicky riadený diferenciál VAQ. Oproti staršej verzii má tá nová prepracovanú aerodynamiku a vylepšený systém chladenia tak, aby vozidlo lepšie zvládalo pretekárske tempo vo vysokých teplotách a aby sa tiež lepšie vyrovnávalo s vysokou vlhkosťou vzduchu.

Menili sa aj brzdy, tlmiče a nádrž, ktorá teraz ponúka objem sto litrov a aj rýchlejšie plnenie. Vôbec najväčšou zmenou je ale príchod novej sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky. Seat Leon Cup Racer má namierené do sérií ETCC, TCR, Seat Leon Eurocup alebo tiež na vytrvalostné preteky 24H International Endurance Series.

Seat prvýkrát predstavil svoj pretekársky špeciál v roku 2013 a od tej doby sa predalo 118 kusov. Nová verzia pre rok 2016 stojí v základnom prevedení s prevodovkou DSG 85 000 eur, za vyhotovenie osadené šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou zaplatíte 110 000 eur.

_DSC0982.jpg_DSC0985.jpg_DSC0965.jpg_DSC0966.jpg_DSC0971.jpg_DSC0974.jpg_DSC0975.jpg_DSC0976.jpg_DSC0977.jpg_DSC0979.jpg_DSC0980.jpg_DSC0981.jpg_DSC0968.jpg_DSC0969.jpg_DSC0972.jpg_DSC0973.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY