vytisknout velikost písma Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Seat na nedávnej prezentácii nového Leonu Cupra 290, ku ktorému sa vrátime samostatným článkom, odhalil aj novú verziu závodného špeciálu Cup Racer. Oproti staršej variante došlo na rad vylepšení od aerodynamiky až po palivovú nádrž.

Seat Leon Cup Racer 2016 vychádza z Leonu Cupra 290 a v základe používa dvojlitrový motor TSI naladený na 243 kW (330 koní). K dispozícii bude sekvenčná prevodovka alebo DSG a na prednej náprave stále nájdeme elektronicky riadený diferenciál VAQ. Oproti staršej verzii má tá nová prepracovanú aerodynamiku a vylepšený systém chladenia tak, aby vozidlo lepšie zvládalo pretekárske tempo vo vysokých teplotách a aby sa tiež lepšie vyrovnávalo s vysokou vlhkosťou vzduchu.

Menili sa aj brzdy, tlmiče a nádrž, ktorá teraz ponúka objem sto litrov a aj rýchlejšie plnenie. Vôbec najväčšou zmenou je ale príchod novej sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky. Seat Leon Cup Racer má namierené do sérií ETCC, TCR, Seat Leon Eurocup alebo tiež na vytrvalostné preteky 24H International Endurance Series.

Seat prvýkrát predstavil svoj pretekársky špeciál v roku 2013 a od tej doby sa predalo 118 kusov. Nová verzia pre rok 2016 stojí v základnom prevedení s prevodovkou DSG 85 000 eur, za vyhotovenie osadené šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou zaplatíte 110 000 eur.

_DSC0982.jpg_DSC0985.jpg_DSC0965.jpg_DSC0966.jpg_DSC0971.jpg_DSC0974.jpg_DSC0975.jpg_DSC0976.jpg_DSC0977.jpg_DSC0979.jpg_DSC0980.jpg_DSC0981.jpg_DSC0968.jpg_DSC0969.jpg_DSC0972.jpg_DSC0973.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY