vytisknout velikost písma Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Seat na nedávnej prezentácii nového Leonu Cupra 290, ku ktorému sa vrátime samostatným článkom, odhalil aj novú verziu závodného špeciálu Cup Racer. Oproti staršej variante došlo na rad vylepšení od aerodynamiky až po palivovú nádrž.

Seat Leon Cup Racer 2016 vychádza z Leonu Cupra 290 a v základe používa dvojlitrový motor TSI naladený na 243 kW (330 koní). K dispozícii bude sekvenčná prevodovka alebo DSG a na prednej náprave stále nájdeme elektronicky riadený diferenciál VAQ. Oproti staršej verzii má tá nová prepracovanú aerodynamiku a vylepšený systém chladenia tak, aby vozidlo lepšie zvládalo pretekárske tempo vo vysokých teplotách a aby sa tiež lepšie vyrovnávalo s vysokou vlhkosťou vzduchu.

Menili sa aj brzdy, tlmiče a nádrž, ktorá teraz ponúka objem sto litrov a aj rýchlejšie plnenie. Vôbec najväčšou zmenou je ale príchod novej sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky. Seat Leon Cup Racer má namierené do sérií ETCC, TCR, Seat Leon Eurocup alebo tiež na vytrvalostné preteky 24H International Endurance Series.

Seat prvýkrát predstavil svoj pretekársky špeciál v roku 2013 a od tej doby sa predalo 118 kusov. Nová verzia pre rok 2016 stojí v základnom prevedení s prevodovkou DSG 85 000 eur, za vyhotovenie osadené šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou zaplatíte 110 000 eur.

_DSC0982.jpg_DSC0985.jpg_DSC0965.jpg_DSC0966.jpg_DSC0971.jpg_DSC0974.jpg_DSC0975.jpg_DSC0976.jpg_DSC0977.jpg_DSC0979.jpg_DSC0980.jpg_DSC0981.jpg_DSC0968.jpg_DSC0969.jpg_DSC0972.jpg_DSC0973.jpg
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY