vytisknout velikost písma Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Fotogaléria: Seat odhalil novú verziu závodného Cup Raceru

Seat na nedávnej prezentácii nového Leonu Cupra 290, ku ktorému sa vrátime samostatným článkom, odhalil aj novú verziu závodného špeciálu Cup Racer. Oproti staršej variante došlo na rad vylepšení od aerodynamiky až po palivovú nádrž.

Seat Leon Cup Racer 2016 vychádza z Leonu Cupra 290 a v základe používa dvojlitrový motor TSI naladený na 243 kW (330 koní). K dispozícii bude sekvenčná prevodovka alebo DSG a na prednej náprave stále nájdeme elektronicky riadený diferenciál VAQ. Oproti staršej verzii má tá nová prepracovanú aerodynamiku a vylepšený systém chladenia tak, aby vozidlo lepšie zvládalo pretekárske tempo vo vysokých teplotách a aby sa tiež lepšie vyrovnávalo s vysokou vlhkosťou vzduchu.

Menili sa aj brzdy, tlmiče a nádrž, ktorá teraz ponúka objem sto litrov a aj rýchlejšie plnenie. Vôbec najväčšou zmenou je ale príchod novej sekvenčnej šesťstupňovej prevodovky. Seat Leon Cup Racer má namierené do sérií ETCC, TCR, Seat Leon Eurocup alebo tiež na vytrvalostné preteky 24H International Endurance Series.

Seat prvýkrát predstavil svoj pretekársky špeciál v roku 2013 a od tej doby sa predalo 118 kusov. Nová verzia pre rok 2016 stojí v základnom prevedení s prevodovkou DSG 85 000 eur, za vyhotovenie osadené šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou zaplatíte 110 000 eur.

_DSC0982.jpg_DSC0985.jpg_DSC0965.jpg_DSC0966.jpg_DSC0971.jpg_DSC0974.jpg_DSC0975.jpg_DSC0976.jpg_DSC0977.jpg_DSC0979.jpg_DSC0980.jpg_DSC0981.jpg_DSC0968.jpg_DSC0969.jpg_DSC0972.jpg_DSC0973.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY